Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Meidän perheessä lapsen ruumiillinen kurittaminen on täysin hyväksyttyä.
Metodeihin kuuluvat siis luunapit ja tukistaminen. Vitsaa ei anneta.
Vastaukset
Laitonta hommaa. Kerropa kuka olet, niin pistämme tietoa pelastakaa lapset ry:lle.
Mä soitan suoraan poliisille. Kuka sinua hakkaa kun olet hyväsi tuollaisen metodin havainnut?
Meillä tukistetaan välillä myös.
Ja kakkoselle, tottakai tiedetään että laki kieltää. Mutta itse lapsemme kasvatamme ja tiedän monia perheitä, jossa on aivan sama käytäntö.- ei AP-
Mitkä muut lait ovat sellaisia, joita ei tarvitse noudattaa?
Opetatteko myös lapsenne olemaan laeista piittaamattomia?Taalla ilmoittautuu yksi kurittaja. Eilen jouduin tukistamaan lasta kun tama repi minua hiuksista, jouduin nayttamaan kuinka se sattuu(eipa tuo lapsi automaattisesti sita hoksaa).
Ikinä en löisi tai tekisi muuta sellaista, joka todella tekee kipeetä.
täällä nämä äidit jotka myös purevat lasta näyttääkseen että pureminen sattuu...
muuta keinoahan ei ole......Ma tiedan miehen joka haayonaan kuristi vaimonsa hiljaiseksi (ei kuollut vaan elavat edelleen " onnellisina" ), kun ei se muuten tajunnu olla hiljaa.
Lapsia ei saa pahoinpidellä, sanoo Suomen laki.
Se onkin välillä hankala laki noudattaa, kun itse muistaa toisenlaiset menetelmät luissa ja ytimissä.Pitää vain yrittää katkaista kurinpidossa se automaattikirjoitus ja soveltaa aikuisena hankittuja oppeja. On vaikeaa, mutta ei aivan mahdotonta.
7. No ehkäpä muita keinoja onkin, mutta takaisin pureminen on kaikista tuloksellisinta.
herrajumala! miten joku voi purra omaa lastaan!!!!!!!!!!!!!!!!
sairasta,tuollaiset ei lapsia tarviis vaikka kuinka kuvittelette olevanne loisto äitejä kun imetätte ja panette reimaa ylle.Minusta pureminen vajoaa lemmikkieäinten älylliselle asteelle.
Eikös ne puermisongelmat ole ihan pienten kanssa. Kyllä sellaisen tuuperon luulisi saavan ojennukseen puremattakin.pieni luunappi tai tukistaminen ei mielestäni ole varsinaisesti pahoinpitelyä
Jos kaikki muut keinot on jo käytetty, silloin niitä voi käyttää. Ei sitä tarvii pöllyttää niin ,että karvat lentää,vaan ihan vähän,kyllä lapsi siitä jo tajuaa. Hysteeristä ,ilmoitan lastensuojeluun höpötystä.Saisitte tehdä aika helvetin monta ilmoitusta,sillä käsittääkseni tukistaminen ja luunapit ovat hyvinkin yleisiä viimeisiä keinoja,jos puhe ei auta. Ite olen saanu joskus pöllyn,mutta enpä siitä mitää traumoja ole saanut.12. Kuka pitää puremisen kohteeksijoutuneen ihmisoikeuksia???
Olen päiväkodissa töissä.
Millainenkohan älämölö siitä alkaa, jos nyt alan puremaan, läpsimään, nippimään ja tukistamaan lapsia? Kun muutenkaan en saa tottelemaan?Mina taas luulen, etta tukistelijat vaan selittavat itselleen " kaikkihan nain tekee" . EI todellakaan suurin osa pahoinpitele lapsiaan!
12. Minua puri leikkipuistossa yli 6-vuotias poika. Ei ollut pieni lapsi tämä.
Onko joku väittänyt että suurin osa?
Mulle se on sama vaikka olisimme ainut perhe maailmassa jossa tukistaminen kuuluu kasvatuskeinoihin. Käyttäisimme sitä tarvittaessa silti.Eli lopettakaa tuo hysterisointi ja kasvattakaa lapsenne miten haluatte, niin mekin teemme.
Pointti ei olekaan siinä, saako tukkapöllystä traumoja, vaan siinä että ruumiillinen kurittaminen on vastoin Suomen lakia.
Pitää nyt vain ottaa lusikka kauniiseen käteen ja opetella uusia kurinpitokeinoja sen tukistamisen asemesta. Ei se nyt niin häävinen komentamiskeino ole, pakko sinun itsesikin on se myöntää.Hyvällä ja hermonsa säilyttämisellä pääsee paljon pidemmälle, kun vain vanhemman oma kantti kestää. Lyöminen tuhoaa lapsen ja aikuisen välistä luottamusta, jonka varassa pitkällä tähtäimellä kuitenkin toimitaan.
Hyvä kantaa vuosikymmenestä toiseen. Sitä paitsi otteet kovenevat aikaa myöten. Parasta vain käyttäytyä kohteliaasti myös omia lapsia kohtaan.
19 puhut asiaa , näin se on. Ei kuulosta mukavalta
nuo luunapit ja tukistamiset, kipeää ne tekee.Meillä taas pointti ei ole siinä, että on vastoin Suomen lakia.
Käytetään luunappeja ja tukistamista silti.Miksi lasten kurittaminen on teidän mielestä hyväksyttyä???
Onko sekin sitten hyväksyttyä, jos mies " kurittaa" vaimoaan tukkapöllyllä, jos tämä ei tottele?????Mielestäni nuo ovat samoja asioita, niin mikä tekee lapsista vähempiarvoisia kuin vaimot!?
Se on toisen kunnioittamista ja arvostamista, jos toisen omaan vartaloon ei kajota! Ja mikä tärkeintä, se on rakkautta ;)
Te jotka kuritatte lastanne, menkää itseenne ja miettikää, onko se todellakin hyväksi jollekkin! Ajatelkaa, jos miehenne kurittais teitä samalla konstilla, niin miltä se teistä tuntuisi???
Tuntisitteko olevanne arvostettu ja rakastettu, jos miehenne nippais kunnon luunapin otsaan kun olisit jättänyt tiskaamatta pyynnöistä huolimatta? Eli et olisi totellut... Tai nalkuttaisit miehellesi myöhäisestä kotiintulosta ja mies tempaisisi hiuksista kiinni ja antais opetuksen...
Miettikää hyvät ihmiset, miltä lapsesta tuntuu jos hänen rakastama ihminen satuttaa.... Mulla tulee ainakin paha mieli jo pelkästä ajatuksesta :´(
22. No tuo oli jo kyllä turhan kärjistetysti sanottu.
Viela kerran, Suomen lait koskevat taalla jokaista. Niita jotka pitavat naista laeista ja niita, jotka eivat pida. Kasvakaa toverit aikuisiksi!
kannattaa käyttää muita keinoja
huuto, niin kovaa ja YLLÄTTÄEN et lapsi parahtaa itkuun. huutakaa silmittömästi ja todella kovaa, tai kirkukaa. tehoaa yhtä hyvin kuin tukistus.uhkailu. jos nicopetteri menee uimaan tulee näkki ja puree tai kaappaa mukaansa. janica ei saa enää barbeja takaisin, jos ei tee heti kuten käsketään.
hylkääminen. älkää huomatko lasta ollenkaan. pian tulee parku ja juoksevat takaisin kiltisti.
25. Minä en ainakaan ohjettasi noudattaisi. TOllo"
nuo on tosi hyviä ohjeita eikä lain vastaisia! kiitos!
Kylla se osoittaa vain vanhempien kyvyttomytta (ja laiskuutta) kasvattaa omia lapsiaan, jos eivat muut kuin ruumiilliseen kuritukseen perustuvat keinot tepsi!
Sanokoon kurittajat mitä tahansa. Olen todellakin sitä mieltä, etteivät ruumiillista kuritusta (tarkoitan minkäänlaista tarkoituksenmukaista satuttamista) käyttävät vanhemmat ole aivan terveitä, vaikka muuta varmasti väittävätkin.23 miten niin???
Periaatteessa sama asia!!!Ette vaan halua myöntää sitä!
Kyllä nyt oma lapsi pitää muuten saada kuriin, kuin fyysisesti kajoamalla... Taitaa olla ns. helpoin tie tuo tukistus yms. Pelon kautta lapset ojennukseen...
22
Sekö luo lapseen turvallisuuden tunnetta kun äiti yhtäkkiä rupeaa kirkumaan??
ei lapsi tarvitse mitään " turvallisuuden tunnetta" silloin kun tekee väärin, vaan OJENNUSTA
numero 25 ohjeet on 100 prosenttisen vääriä! Jessus mikä porvoolainen!
Mulla on neljä lasta, isommat jo 14 ja 16 -vuotiaat ja olen tosi ylpeä siitä, että olemme saaneet kasvatettua ihania, taspainoisia lapsia ilman mitään vippaskonsteja ja fyysistä kuritusta. On helppo noudattaa samoja periaatteita tämän häntäpään sarjan (3 ja 5) kanssa, kun näkee jo tuloksia noissa isommissa. Neljän lapsen kokemuksella voin sanoa, ettei lapsia tarvitse satuttaa eikä uhkailla hylkäämisellä ja silti homma toimii. Huumori on meillä kaikkein paras keino monessa asiassa. Tosin pitää tunnustaa, että myös kuukausirahan sitominen kotitöihin on tuottanut tulosta...eli lahjonta ja palkitseminen ovat myös käytössä ;)Lapsia kannattaa kasvattaa kuten koiria, huutaa, komentaa, antaa ruokaa, puhuu normaalisti kun tottelevat. Koirankasvattajilla on parhaat lapset
Ei nuo 25.n ohjeet ole yhtään..
parempia, kuin tukistelu tms. ei lasta saa henkisestikään kiusata ja saada tuntemaan itseään hylatyksi. Kauheata kaksinaismoralismia.Laki muuttuu..
Epäilen , että vielä tulee muutos jossa pienet tukkapöllyt tai luunapit sallitaan. Selkäsaunat tai hakkaaminen eri asia.Typerää edes tehdä laki josta jo valmiiksi tiedetään ettei sitä totella.
Toisekseen tukistamisella ei lapselle opeteta ettei lakia tarvitse totella, koska lapsi ei edes tiedä että se on kiellettyä.
En kyllä usko että tukistaja saa minkäänlaista tuomiota lainkaan edessä tai että lastensuojelua kiinnostaisi. Heillä tärkeämpääkin tekemistä kun vahtia jonkun tukistamista tai luunappia
onhan tukistamisesta tullutkin jo tuomioita!
NÄitä oikeusjuttuja on ollut, tuomiot on luettu minusta lievästi, esim. tukkapöllyllä lapsiaan pahoinpidelleille.
Kyllähän se väkivallattomuus aina olisi parempi kuin vahvemman oikeus ja satuttaminen.Just tälläisten vanhempien lapset on puistoissa ja kerhoissa
kaikkein pahimpia... Äiti kimittää että Juha-Petteri ja Siiri-Sofia ei saa!!!! Lapset vaan jatkavat tappeluaan ja muiden kiusaamista ja äiti kimittää vieressä kieltojaan.Turhaan.Meillä yritetään aina ensin puhumalla tai istumalla tuumaustuolissa. Jos ei auta niin peli on sitten siinä vaiheessa, että tulee pikku tukistus. Eipä lapset ole tuosta traumoja saaneet. Enempi tulisi traumoja jos mä alkaisin kirkumaan ja huutamaan...
Mulle on yks lysti mitä asiasta sanoo Suomen laki. Tässä kohdassa se jää meidän perheessä noudattamatta. Yksi ystävistäni on töissä sosiaalitoimessa ja myös nippaa sillointällöin tukasta lastaan..
Heh...
Lainaus:
Millainenkohan älämölö siitä alkaa, jos nyt alan puremaan, läpsimään, nippimään ja tukistamaan lapsia? Kun muutenkaan en saa tottelemaan?
Millainenkohan älämölö siitä alkaa, jos nyt alan puremaan, läpsimään, nippimään ja tukistamaan lapsia? Kun muutenkaan en saa tottelemaan?
Naulan kantaan!
Minusta aikuiset, jotka eivät saa pieniä lapsia kuriin ilman väkivaltaa, ovat säälittäviä. Oma poikani oli kova puremaan yhden vuoden kieppeillä. Eipä kyllä käynyt mielessäkään opettaa poikaa " silmä silmästä" -tyyliin. Ja niinhän tuo oppi lopulta ihan sillä, kun hänelle kerrottiin, että tulee pipi jos puree. Niin yksinkertaista se on.
35. Teillä ilmeisesti lapset saa sitten tukistaa myös toisia, koska he eivät tiedä sen olevan kiellettyä.
Haloo!!?? On teilläkin johdonmuksiet periaatteet.Tuskin lapsien nyt tarvitseekaan ymmärtää, että laki kieltää satuttamisen, mutta arkimoraalin kannalta tieto on erittäin tärkeä. Vai kuinka kuvittelet heidän oppivan elämään toisten ihmisten kanssa?
35:lle vielä. Laki kieltää myös tappamisen ja kännissä ajamisen, mutta eipä näitäkään lakeja kaikki noudata.
Onneksi ne ovat kuitenkin olemassa, jotta lakeja rikkovat ihmiset saadaan vastuuseen teoistaan. Sama pätee myös lastensuojelulakien kohdalla. Ne kertovat ihmisille mikä on oikein ja mikä väärin, jos he eivät sitä muuten ymmärrä tai jättävät jostain syystä noudattamatta.Tukistamisesta on annettu jo tuomioita Suomessa.huutamisesta niitä traumoja jää
yks tapaus oli pienenä sellainen että minut isä ajoi nurkkaan ja huusi pääin naamaa ja tosi lujaa.nykyisinki menen panikkiin jos on isompi ääni ja joku huutaa.olen nyt 27-vuotta.että silleen huutakaa kurkku suorana vain lapsillenne niin saatte pahaa aikaan.eihän sitä saa ajaa ylinopeutta, eikä kävellä päin punaista, mutta sitähän suurin osa ihmisistä tekee...
Miedan perheessa saatetaan joskus ansioista tukkapollykin antaa, mutta hyvaksyttyna sita ei pida meista kukaan. Ajattelemme silloin epaonnistuneemme, kun emme muuten onnistuneet.
Ihan sama ajaako nurkkaan ja huutaa tai nippaako, molemmissa on kyse henkisesta alistamisesta ja mielen nitistamisesta. Luuletko ettei ruumiillisesta kurituksesta jaa samanlaisia
pelkotiloja? Ja inhoa fyysiseen kosketukseen?Tarhassa:
Miksi sinä tukistat Niinaa?Äitikin aina tukistaa jos en tottele ja Niina ei totellut mua.
Minulla ei vielä ole lapsia
mutta todennäköisesti tulen joskus antamaan tukkapöllyä lapselleni. Tämä tilanteissa, joissa mikään muu ei auta. Perusteltuun ja kohtuulliseen tukkapöllyyn ei kukaan ole vielä kuollut tai siitä mitään traumoja saanut. En pidä ruumiillista kurittamista ensisijaisena keinona ratkaista ongelmia, mutta se on mielestäni parempi ratkaisu kuin periksi antaminen niin sanotuissa " toivottomissa" tilanteissa, kun lapsi koettelee rajojaan. Itse olen saanut pienenä silloin tällöin tukkapöllyä ja luunappeja ja minulle ainakin oli erittäin selvää miksi ne ansaitsin. Eli niistä ei jäänyt mitään pelkotiloja tai kehittynyt epäluottamusta vanhempiani kohtaan. Ennemminkin olin nolostunut että olin niin idiootti ja huonokäytöksinen, että vanhempani joutuivat sellaiseen turvautumaan.Miettikkää ihmisen vähän; teette itsestänne naurettavan verratessanne pieniä luunappeja hakkaamiseen, kuristamiseen tai tappamiseen. Järki käteen.
Enpäs ole vielä tavannut lasta johon ei muut konstit tepsisi.
Jos lapselle ei ole koskaan annettu periksi kaikissa asioissa, ei tule mitään järjettömän vaikeita paikkoja. Mitä jos vaikka bussissa lapsesi käy hankalaksi, tukistatko siinä sitten?Kaikille pakolliseksi varhaiskasvatuksen luentoja ennen kuin lupa heltiää lapsen yrittämiseen.
senkin höpönassut, täällä on taas porvoolaisten joukko kokoontuminen.
mulle ei ainakaan ole jääny tukistamisesta mitään traumoja ja pelko tiloja
vaan kurkkusuorana huutamiseta on.ja Niina kulkee ympäri muita hakaten ja räkii päälle, rikkoo lelut ja riehuu. Kun häntä ei ole kasvatettu.
Vierailija:Lainaus:
Miksi sinä tukistat Niinaa?
Äitikin aina tukistaa jos en tottele ja Niina ei totellut mua.
Miksi sinä tukistat Niinaa?
Äitikin aina tukistaa jos en tottele ja Niina ei totellut mua.
Edellinen 1 2 Seuraava Viimeinen
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Raskaana olen ja painoa kivat 170kg.
- > Mikä on ebay? Oletteko tilanneet sieltä mitään? Onko turvallinen kauppakumppani?
- > Kaverit hakusessa
- > Miten nykyajan äidit on niin avuttomia ja " rasittuneita" ?
- > jos vauva on mahassa selkäranka äidin selkärankaan päin...millainen synnytys?
- > Vammaistyöntekijät! Onko kuulemani juttu vain legendaa?
- > 3kymppinen nainen vailla seksiseuraa, kiinnostaisiko?
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

2.06 m/s