Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
17-vuotias liian nuori seurustelemaan vakavasti?
Me ollaan mieheni kanssa vakaasti sitä mieltä että 17 -vuotias on vielä liian nuori seurustelemaan. Kyllä sitä ehtii sitten vanhempana.Katselen noita muiden nuoria, tyttö- ja poika kavereita vaihdetaan jatkuvasti ja en voi tajuta miksi vanhemmat hyväksyvät tällaisen.
Vastaukset
pikkuveljeni meni just kihloihin ja on 17
En minä ollut aikoinani... mies oli 30v. Elämäni suurin rakkaus.
Ei ole liian nuori. Kovin vakavalta se varmaan silloin tuntuu, mutta mennee ohi viimeistään parissa vuodessa.
Olen kyllä erimieltä... Me olimme mieheni kanssa 17v kun tavattiin..
Nyt 5vuotta yhdessä. Yksi lapsi ja toinen tulossa. Naimisissa.Jotkut ovat vain nuorempana valmiimpia vakiintumaan ja tapaavat sen oikean nuorena. Jotkut eivät taas ole ikinä valmiita vakiintumaan tai tapaa sitä oikeaa.
Minä aloin seurustelemaan mieheni kanssa kun olin 15v
Nyt olemme kolmekymppisiä ja meillä on neljä lasta=)
montakos paria tiedätte joiden suhde on kestänyt kun noin nuorena aloitetaan seurustelu?
apMä olin 17v. kun tapasin mieheni,täytän kesällä 30v.
Naimisissa,3 lasta...Koskaan ei voi tietaa... T: 16-vuotiaina seurustelun aloittanuut pari, joka on nyt ollut yhdessa 14 vuotta. Naimisissa ollaan ja esikoinenkin syntyi pari vuotta sitten :-)
ei, mun mielestä. Mä seurustelin 17-vuotiaana ekan kerran ja 18-vuotiaana löysin mieheni. Olen seurustellut vain 2 kertaa.
Mä aloin seurustella mieheni kanssa 16-vuotiaina ja mentiin naimisiin 20-vuotiaina.
Kyllä se oli silloin 17-vuotiaana jo vakavaa, kun asuttiin käytännössä yhdessä.Mulla samoin ku kasilla. Ikää vain pari vuotta vähemmän.
Varmaan ap jo huomaatkin olevasi aika väärässä yleistäessäsi noin!?!?!?
No ei ole liian nuori!!!
Itse olin 16-v kun tapasin nykyisen mieheni. Vakavissamme olimme heti alusta saakka ja nyt meillä on 3 lasta! Yhdessä olemme olleet 18 vuotta ja hyvin menee:)))). Parempaa miestä en olisi voinut löytää!musta on hassua että aina väitetään " ettei suhde kestä kun olette noin nuoria"
Mua ärsyttää tuo suunnattomasti! Itse olin ainakin todella kypsä suhteeseen jo 16-vuotiaana. Ihmisten ei pitäisi tuolla tavoin yleistää. Voi se suhde yhtä hyvin loppua vanhemmallakin ihmisellä.Miten te oikein olette selvinneet noin vahilla seurusteluilla elamastanne? Mina olen ainakin ollut kokeilunhaluisempi. Seurustelin lukioajan yhden pojan kanssa.
Seuraava seurustelusuhde kesti kuusi vuotta ja alkoi, kun olin 19-vuotias. Erinäisiä muita juttuja on sitten ollut myös. Aviomieheni tapasin 30-vuotiaana.
Ei ole nuori.
Äkkiä muistan kolme paria, jotka ovat noin nuorina aloittaneet, ja kaikki ovat pysyneet yhdessä.Jos se ensimmäinen on niin hyvä ettei tarvii vaihtaa :)
Kyllä 17-vuotias on täysin kykenevä vakavaan seurusteluun. Itse aloitin vakavan seurustelusuhteen 16-vuotiaana. Olin erittäin rakastunut ja suhteemme oli todella hyvä kaikin puolin.Riippuu varmaan nuorestakin, mutta mielestäni nuorten seurustelua ei pidä estää tai vähätellä.
Jos kerran on löytänyt hyvän miehen, miksi jättäisi hänet? Sitten voisi pettyä, kun ei löytäisikään parempaa.
Vierailija:Lainaus:
Miten te oikein olette selvinneet noin vähillä seurusteluilla elämästänne?
Miten te oikein olette selvinneet noin vähillä seurusteluilla elämästänne?
Miksi ihmeessä sen ekan seurustelukumppanin edes pitäisi olla myös viimeinen!?
Tuohon ikäänhän kuuluu testata, että minkäslaisen ihmisen kanssa sitä olisikaan valmis elämänsä jakamaan. 17-vuotias nuori on kyllä ihan " pätevä" jo seurustelemaan, jos ei ole tynnyrissä kasvanut!AP! Oletko sinä kieltänyt 17-vuotiasta lastasi alkamasta seurustelemaan?!?!??!
Se kuuluu tuohon ikään, ja on tärkeää, että saa JOS HALUAA kokea ihmissuhdejuttuja tuossa iässä.Jotkut löytävät hyvin nuorena sen kenen kanssaan aikoo elämänsä viettää, jotkut tosiaan vaihtelevat sitä poika/tyttöystävää kuten tuossa iässä on yleistä (normaalia!!) ja joitakin alkaa nuo jutut kiinnostaa vasta parikymppisinä!
Älkää kieltäkö lapsianne normaalista nuorten elämästä, jooka tänäpäivänä on tuollainen.
Ei ole mielestani liian nuori. Kylla sen ikainen jo seurustelee!!! Ja mika ettei vakavasti, parempi kai sekin kuin jotkut yhden yon jutut. Haloo.
Ei se sitä tarkoita etteikö voi löytää oikeaa miestä
17 vuotiaana mutta suurin osa rakastuu ja seurustelee vain lyhyen ajan.Muutama tänne kirjoittaja ja nuorena naimisiin mennyt ei vielä tarkoita sitä että noin nuorena seurusteleminen on hyvä asia.
ap
Mitäpä jos antaisitte miehesi kanssa nuorille mahdollisuuden elää niin kuin tuon ikäisen kuuluukin?
Vai luuletko että elämä on elokuvaa ja lapsesi odottaa sitä unelmien prinssiä valkoisella ratsullaan ikkunan alle kitaralla soittelemaan. Nuori lapsesi joko seurustelee kyseisen ihmisen kanssa 3kuukautta, puolivuotta, tai vuoden...tai mistäpä tuon tietää, koko loppuelämän. Anna lapsesi elää ja kokea, virheistä oppii ja se mikä ei tapa niin vahvistaa = )No ei todellakaan ole liian nuori! Päin vastoin on outoa jos tuon ikäinen ei seurustele :-)
Onneksi minun vanhempani sallivat moisen touhun! ;)
Olin nimittäin vasta hädintuskin 16-vuotias, kun ihastuin aviomieheeni. Eikä hänkään ollut silloin kuin 17-vuotias. Olimme rinnakkaisluokilla lukiossa :) Siitä asti ollaan oltu yhdessä, eikä kertaakaan ole tullut fiilistä, että olisimme menettäneet jotain - päinvastoin! Harva saa kasvaa elämänkumppaninsa kanssa niin konkreettisesti kuin nuorena toisensa tavannut pari. Meitä nykymeininki, jossa paria vaihdetaan kuin sukkia raflailtojen yhteydessä, ei ole koskaan kiinnostanut... Koskaan ei tiedä, milloin Se Oikea tulee rinnalle kulkemaan. Meistä on tuntunut siltä jo teini-ikäisestä asti, on ollut hyvä olla yhdessä.Ja siis nyt olemme olleet yhdessä lähes puolet elämästämme, asuneet saman katon alla yli kymmenen vuotta ja olleet naimisissakin 7 vuotta. Toisen lapsen la on kesällä, esikoinen on 3-vuotias :)
T: yksi 3-kymppinen " teinirakkauden uhri" ;P
Tuttavapiirissäni valtaosa on tavannut elämänkumppaninsa 16-20-vuotiaana. Outoa sakkia vissiin siis...? :D
Mä olin 17 kun tapasin mieheni,
nyt ollaan oltu 9 vuotta yhdessä. Naimisissa ollaan, kolme lasta ja rakastetaan täysillä vielä vaan!toiset on 17-vuotiaina enemmän kypsempiä kuin toiset.
Eikä sitä koskaan tiedä milloin se oikea, vakava suhde löytyy, ehkä harvemmin kovin nuorena mutta ei se mahdotonta silloinkaan ole...Me löydettiin mieheni kanssa toisemme kun olin 16, nyt yhteistä eloa 10v, olemme naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Koskaan emme ole epäilleet suhteemme ja rakkautemme vakavuutta.
Siis te kaikki olette tavanneet sen suuren rakkauden alta 20 vuotiaana?
Missä ihmeessä sitten on kaikkki ne suomalaiset naiset joilla on huoran maine ulkomailla ja monta seksi kumppania ennen naimisiin menoa?Ei ainakaan täällä av:lla siis.
30 on siis ap, kysynpä vaan?
Kyllähän moni on 17-vuotiaana löytänyt jo tulevan avio-miehensäkin!
Eli totta kai 17-vuotias on tarpeeksi kypsä seurustelemaan! Hirveältä vanhemmalta kuullostat, jos yrität tuon ikäistä estää!!!Ap..
Miksi ihmeessä pitää yleistää noin rankasti? Aivan varmasti näitäkin on, en sitä yritäkään väittää.. Mun anoppi on samaa sarjaa sun kanssa tulisitte hyvin juttuun!T:28, jolla kaksi pitkää seurustelusuhdetta elämässä ja siinä kaikki..
Vierailija:
Lainaus:
Missä ihmeessä sitten on kaikkki ne suomalaiset naiset joilla on huoran maine ulkomailla ja monta seksi kumppania ennen naimisiin menoa?
Ei ainakaan täällä av:lla siis.
Missä ihmeessä sitten on kaikkki ne suomalaiset naiset joilla on huoran maine ulkomailla ja monta seksi kumppania ennen naimisiin menoa?
Ei ainakaan täällä av:lla siis.
Täällä kanssa yksi,
eli minä olin 16v ja mies muutamia vuosia vanhempi kun alettiin seurustelemaan. Edelleen ydessä ja 2 lastakin saatu. Nyt olen jo 3-kymppinen ;)mieheni oli 17 kun mentiin kihloihin, minä 18.
Edelleen ollaan yhdessä ja onnellisia.Hah, luuletteko että tyttärenne tottelisi teitä tuossa
asiassa? Kyllä normaali nuori tekee oman päänsä mukaan mitä seurusteluun tulee.....
hei, itse aloin seurustelemaan kun olin 17-vuotias ja nyt täytän 20v.. että ihan vakavaa tämä meidän juttu ainakin on, yhdessä asutaan jne...:) mutta toki riippuu aina ihmisestä.Siis te olette sitä mieltä että mun pitäisi hyväksyä ja kannustaa
mun tytärtä seurustelemaan näin nuorena.Palataanpa asiaan sitten kun teidän tytöt on 17- vuotiaita, niin ehkä ette ole niin liberaaleja ajatuksissanne.
Voin taata että te jotka menitte naimisiin nuorena kehotatte omia lapsianne tekemään juuri toistepäin.
ap
Ei missään nimessä
tekeväthän paljon jo tuon ikäset lapsiakin hyvällä menestyksellä.Joskus kuule 30v ei ole edes valmis vakavaan suhteeseen ja joku nuorempi taas hyvinkin.
39
on ruvennut nuorena seurustelemaan ja myös hänen lapsensa ja hyvällä menestyksellä.Tapasin avomieheni 17v:na,jos jättää tai kuolee en aloita uutta suhdetta.On 1. ja viimeinen kumppani
ap! En käsitä kantaasi.
Itse seurustelin ekaa kertaa vakavasti 13vuotiaana, kihloihin mentiin 15v. ja valitettavasti tiemme erosivat 8vuoden seurustelun jälkeen kun mies kuoli onnettomuudessa. Täysin vakavissani seurustelin hänen kanssaan ihan alusta saakka! Kypsäkin olin tekemään omat päätökseni.Jotenkin tuntuu oudolta ettei 17v. olisi kypä seurustelulle..
No ei todellakaan ole. Lähes aikuinen ihminen jo.
Minä olin 15-vuotias, kun menin mieheni kanssa kihloihin. nyt 10 vuotta yhteistä taivalta takana ja 2 lastakin löytyy. Kyllä se on ihan omasta asenteesta kiinni, onko valmis vai ei.16, onko tullut mieleen, etta kaikki eivat halua ruveta miettimaan ensimmaista kertaa perheen perustamista ja lasten tekoa 35-vuotiaina? Tai vaihtoehtona tehda ne heti muutaman
kuukauden tuntemisen jälkeen. Aika moni nainen haluaa tehdä lapset jo parikymppisinä.Vierailija:
Lainaus:
Seuraava seurustelusuhde kesti kuusi vuotta ja alkoi, kun olin 19-vuotias. Erinäisiä muita juttuja on sitten ollut myös. Aviomieheni tapasin 30-vuotiaana.
kuulostat ihan äidiltäni!
Minä olen reilu parikymppinen ja mieheni kanssa aloin seurustella juurikin 17-vuotiaana. Suhteita (teinisuhteita ja vakavampia) minulla oli ollut jo 14-vuotiaasta.Ja mitä äitini on tästä mieltä? Piti minua melkein vauvana vielä 19-vuotiaanakin.. Huhhuh. No, ehkä hän on jo nyt tottumassa tähän järjestelyyn. Olenkin sanonut hänelle, että hänestä olen varmaankin aikuinen vasta kolmevitosena, jos silloinkaan! :)
Että kyllähän 17-vuotias on hyvinkin kypsä, ainakin useimmat ovat, aloittamaan seurustelusuhteen. Psykologian elämänkaariajatuksessa vakavammat ihmissuhteet aloitetaan noin 16-vuotiaina (vuosi sinne tänne). Ja mitä väliä, jos ei suhde kestäkään? Täytyyhän sitä hieman " harjoitella" ennen sitä vakavampaa suhdetta, ainakin useimmiten.. Vai mikä ajatus tässä oikein on? Muutama vuosikymmen sitten 17-vuotiaita neitoja pidettiin jo hyvinkin naimaikäisinä - mikä olisi muuttunut tässä ajassa?
mun nuoruudessani oli omituista jos vasta 17v alkoi ekaa kertaa seurustelemaan..
eiköhän aika monet ole kerennyt seurustella enemmän tai vähemmän tuohon ikään mennessä...ja tuossa iässä löytänyt jo oikeasti sen vakavemman seurustelu kumppanin
et
rtry
Nuorten seurustelu
Minä (v.1964) aloitin seurustelun vasta? 19-vuotiaana ja naimisiin mentiin 24 ikäisinä. Edelleen olemme naimisissa. Mutta kyllä 17-vuotiaalla ensimmäinen ja tärkein asia on se koulunkäynti. Vasta sen jälkeen seurustelut.ei jestas.
no huhhuh.... kyllä tässä iässä voi hyvin jo seurustellat. 17-vuotias tyttö
17-vuotias liian nuori...
Lainaus:
Me ollaan mieheni kanssa vakaasti sitä mieltä että 17 -vuotias on vielä liian nuori seurustelemaan. Kyllä sitä ehtii sitten vanhempana.
Katselen noita muiden nuoria, tyttö- ja poika kavereita vaihdetaan jatkuvasti ja en voi tajuta miksi vanhemmat hyväksyvät tällaisen.
Me ollaan mieheni kanssa vakaasti sitä mieltä että 17 -vuotias on vielä liian nuori seurustelemaan. Kyllä sitä ehtii sitten vanhempana.
Katselen noita muiden nuoria, tyttö- ja poika kavereita vaihdetaan jatkuvasti ja en voi tajuta miksi vanhemmat hyväksyvät tällaisen.
Oma tyttäreni alkoi seurustelun 13-vuotiaana suunnilleen samanikäisen pojan kanssa. Heidän seurustelunsa kesti 13 vuotta. Mielestäni ikä ei ratkaise, vaan se, onko lapsi kypsä ja vastuullinen. Meidän tapauksessa nuoret tutustuivat toisiinsa perin pohjin tekmällä koulun jälkeen pitkiä lenkkejä, joiden aikana keskustelivat kaikesta ja heistä tuli läheisiä toisilleen. Iltaisin he olivat jomman kumman kotona.
Tiedän useita
Esim. omat vanhempani, nyt 60-vuotiaita, aloittivat seurustelun 17-vuotiaina.Minä ja mieheni, aloitimme kun olin 14. Olemme naimissa ja yksi lapsi. olen nyt 32.
Oma siskoni ja hänen miehensä aloittivat 15-vuotiaina, nyt 36-vuotiaita, naimisissa ja 3 lasta.
Lankomieheni aloitti seurustelun juuri täysi-ikäistyttään. Nyt ovat 37-vuotiaita ja heillä on 2 lasta.
Kyllä näitä riittää..
Miksi 17-vuotias sitten mielestäsi on liian nuori seurustelemaan? Se riippuu mielestäni aika paljon ihmisestä. Toiset ovat kypsempiä kun toiset taas eivät voi ajatellakaan seurustelua vielä moneen vuoteen. Edellinen 1 2 Seuraava Viimeinen
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Raskaana olen ja painoa kivat 170kg.
- > Mikä on ebay? Oletteko tilanneet sieltä mitään? Onko turvallinen kauppakumppani?
- > Kaverit hakusessa
- > Miten nykyajan äidit on niin avuttomia ja " rasittuneita" ?
- > jos vauva on mahassa selkäranka äidin selkärankaan päin...millainen synnytys?
- > Vammaistyöntekijät! Onko kuulemani juttu vain legendaa?
- > 3kymppinen nainen vailla seksiseuraa, kiinnostaisiko?
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

2.06 m/s