Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Mitä ajattelette pariskunnasta joka EI halua lapsia?
Vastaukset
Itsekkäitä. Sori, tämä nyt tuli vaan ekana mieleen.
Ihan ok asia. Toivottavasti ovat miettineet asian loppuun asti, ettei harmita ja sureta sitten kun on jo liian myohaista, kuten kavi ystavaperheelle.
Se on heidän valintansa ja päätös. mikä oikeus mulla on sitä mennä tuomitsee.
Täysin ok asia. ja heidän oma asiansa. Heidän elämäänsä tuo sisältöä joku muu asia.
jompi kumpi joutuu luopumaan paljosta rakkaansa takia.
näin näissä pariskunnissa jotka tunnen, ja jotka ei muka halua lapsia. Toinen kärsii silminnähtävästi kun toinen ei voi uhrautua yhtä kakaraa tekemään toisen mieliksi.
Kyllähän minä sitä itsekseni ihmettelen
Mutta en tietty tuomitsemaan ala.jokainen tekee omat päätöksensä itse, eipä minulla ole siihen mitään sanomista.
On kai parempi että jättää lapset tekemättä, jos ei niitä halua. Huonompi vaihtoehto on tehdä lapsia ja olla heitä kohtaan piittamaton.Ymmärrän hyvin.
Mukava ratkaisu sinällään varmasti. Ainut mikä voisi mua jotenkin liikuttaa tai harmittaa olisi, jos pariskunta on kovin läheinen, muttei esim. ollenkaan halua olla tekemisissä lasten kanssa, esim. eivät voisi tulla meille kylään, kun on lapsia.Eiköhän jokainen tee omat ratkaisunsa.
Ei ole mun asia vatvoa kenenkään lapsettomuutta tai lapsellisuutta.Hienoa, että ovat samaa mieltä asiasta. Sellainen tilanne,että toinen haluaa, ja toinen ei, on rankka.
siis tää nainen vois halutakin jonkun ajan kuluttua, näin kertoi. mutta mies on ehdoton ei lapsia
Outoja.. ;)
Parempihan se vaan on ettei sitä lasta hankita sen takia " kun muillakin on" ja pysytään rehellisesti lapsettomina. Toivottavasti on todellakin yhteinen päätös, ettei jompi kumpi ole toista pakottanut siihen. Ja toivottavasti ei sitten myöhemmin iske katumus, varsinkaan naiselle, ettei tullut sitä lasta tehtyä. Mieshän voi saada lapsen vaikka kuinka vanhana vielä...ottaa vaan sitten nuoremman naisen....Kun kerran näin nettikeskustelussa tätä nimettömänä voin kommentoida, niin vastaanpa sitten suoraan.
Minusta sellaiselta pariskunnalta on jäänyt yksi elämään ja ihmisen kasvuun kuuluva kehitysvaihe väliin.Mietin tätä asiaa itse asiassa vastikään, kun eräs mieheni ja minun yhteinen sinkkututtava oli meillä viettämässä iltaa tässä taannoin. Hän ei ikinä tule haluamaan lapsia eikä tinkimään omasta elämäntavastaan millään tavalla, sen on ihan päivänselvä juttu. Moni nainen on yrittänyt häntä muuttaa ja joutunut pettymään. Ikinä en hänelle voisi sanoa suoraan, että minusta hän on kehittymätön. Vaikka hän onkin " fiksu" , yhteiskunnallisesti valveutunut, paljon maailmaa nähnyt yms yms yms, hän on tietyllä tavalla jäänyt 20-vuotiaan tasolle henkiseltä maailmaltaan. Hän ajattelee olevansa täällä vain ja ainoastaan itseään varten ja pitää hölmöinä kaikkia, jotka haluavat tinkiä omasta mukavuudestaan ja hankki jälkikasvua.
Sellainen ajattelutapa on outo ja lapsellinen. Lisäksi tuollaiseen täytyy minusta liittyä jonkinasteinen lapsuusiän trauma.
No mitä pitäis ajatella tai pitäiskö jotain ajatella?
Se on heidän valintansa ja hyvä että ovat saannet omanlaisensa ratkaisun tähän asiaan. Ei sillä ole mitään tekemistä itsekkyyden kanssa vai voiko yhtälailla sanoa että ihmiset joilla lapsia ovat " epäitsekkäitä, sädekehän kiillottajia, tai itsekkäitä" . Tällaisen väittäminen kertoo vain siitä ettei ihminen ajattele mitään syvällisemmin vaan laukoo ulkoa opittuja totuuksia joita on jostain ennenkin kuullut.Jokainen tekee elämänvalintansa itse, ja hyvä niin. Ei ne muille kuulu. Parempi että lapset tehdäänkin sellaisiin perheisiin joissa ollaan valmiita kestämään se kova työ ja vastuu joka lapsista väistämättä seuraa.
No, lähinnä säälittää. Sillä he jäävät paljosta paitsi.
Minä ajattelen, että kärsivät oikeasti lapsettomuudesta
tai sitten ovat vaan niin rohkeita, että elävät omalla tavallaan piittaamatta näistä " kaikilla-on-pakko-olla-lapsi" -paatoksista.Ja mitä itsekkyyteen tulee, niin on hyvä olla itsekäs noin tärkeässä asiassa kuin lasten hankkiminen - haluaa niitä sitten tai ei.
Mitäkö ajattelen? Onnellisia.
Jos joku saa valita lapsettomuuden, se on hieno asia. Kaikkien eitarvitse lisääntyä. Joku voi valita olevansa geeniensä loppupiste
tässä maailmassa. Kunnioitan tällaisia ihmisiä. He eivät ole itsekkäitä,
vaan tietävät mitä haluavat.
Ajattelen, että heillä on oma tyylinsä ja mulla omani.
Eräs tutun tuttu jaksaa koko ajan alleviivata sitä,
miten hänestä ei ikinä tule äitiä. Tulee väistämättä sellainen tunne, ettei minustakaan saisi hänen mielestään tulla äitiä. Hän selkeästi väheksyy äitejä ja katkaisee suhteet jokaiseen ystäväänsä, josta tulee vanhempi.Inhottava ja itsekäs ihminen. Hänellä on mielipide ihan joka asiaan eikä tietenkään myönnä, jos huomaakin olevansa väärässä. Hyvä vain, ettei hänen kaltainen ihminen koskaan saakaan lapsia. Olisi niidenkin pikkuisten elämä pilalla jo alkuunsa.
Ajatukseni vaihtelevat tapauskohtaisesti.
Jos pariskunta on kovin nuori, ajattelen, että vannomatta paras.Jos pariskunnan nainen on jo lapsenteon ohittanut, ajattelen, etteivät jostain syystä saaneet lasta.
Jos pariskunnan nainen alkaa olla 35 päälle, ajattelen, että siinä sitä yritetään elää vielä nuoruutta.
Sedissäni ja tädeissäni, jotka ovat 60 +, on useampi pariskunta joilla ei ole lasta. Tyhjältä elämä näyttää siinä vaiheessa. Ja ilmassa on myös vaikeita kysymyksiä: Kuka hoitaa minun asioitani, kun alkaa jalka ja käsi vapista ja päässäkin ehkä pätkiä? Myytiin firma ja jäätiin eläkkeelle, mitäs me näillä rahoilla, eikä ole edes kelle niitä jättää? Taitaa siskolla olla jotain enemmän kuin meillä, kun aina hehkuttaa lapsenlapsiaan. Jne.
Ajattelen että aivan varmasti hekin joskus heräävät
ja sitten tulee taas lisää näitä 40+ mummoäitejä... Ja näinhän yleensä käykin. Siinä vaiheessa vaan raskaaksituloon tarvitaan usein hoitoja ja yhteiskunnan varoja.Ajattelen, että miksiköhän eivät halua.
En kysele syitä enkä yritä käännyttää, mutta mielessäni saatan pohtia, että miksi näin on. Yksi tuttavapariskunta on vapaaehtoisesti lapseton ja suhteen nainen on tämän asian tehnyt koko lähipiirilleen selväksi kertomalla suoraan: " meille ei tule ikinä lapsia" . Myös työkaverit ovat tietoisia asiasta. Jollakin tavalla ihmetyttää se tapa, miten asiaa täytyy hieman kiihkomielisesti julistaa, mutta ehkäpä se on puolustusreaktio ihmettelyihin ja kyselyihin.Jokainen tavallaan, mutta kyseisen naisen kohdalla on ehkä parempi, että eivät yritäkään lapsia. Aina on jotain vaivaa ja hän valittaa ties mistä pikkuflunssista. Yksikin huonosti nukuttu yö on katastrofi jne. Lapsettomuus on silti aivan hyväksyttävä päätös varsinkin kun se on yhteinen. Ei kaikkien tarvitse lisääntyä. Mutta kyllä siinä myös menettää paljon, vanhemmuus on uskomaton rikkaus.
Onkin parempi etteivät ne sellaiset hanki lapsia jotka eivät tykkää lapsista ja halua äidin ja isän vastuuta
Ajattelen että jokaisella on oikeus olla hankkimatta lapsia ja se on heidän asiansa. Väistämättä tulee kumminkin mieleen etteivät he tykkää lapsista ja ovat itsekkäitä ja haluavat elää vain itselleen.Kukin tavallaan. Minulla ja miehelläni on tilanne, ettemme
kumpikaan halua lasta. Ja olisi tyhmää lapsia tehdä, kun ei ole kiinnostusta.Lapsen tekeminen se vasta itsekäs teko onkin.
Ajatelkaa nyt asiaa esim globaaliselta kannalta. Väestöräjähdys uhkaa, kasvihuoneilmiö ja muut lopunajan uhat. Ja silti kuumeilen jo toista vauvaa ITSELLENI. Olen todella itsekäs.En mitään.
Tunnen yhden tälläisen parin..
Olen melkin varma että mies lapsen haluaisi, mutta nainen ei missään nimessä. Nainen väittää tykäävänsä kyllä lapsista kunhan ei ole omia, mutta nähtyäni miten hän kohtelee mun lapsia niin toivon kyllä ettei koskaan omia lapsia saa.Kyläpaikassa ei voi itse pitää mitään kuria lapsilla, kun karkkia annetaan ja melkein samaan hengenvetoon todetaan esim että " HILJAA!!" . Nii kai ne lapset saa sentään suunsa siellä avata aina välillä ihan puhuakseenkin. Huutaminen onkin eri asia ja siihen puutun itsekkin.
Ajattelisin hiukan saalien, etta nainen on alistunut miehen tahtoon, koska jotenkin niin mahdotonta minulle kuvitella, ettei joku nainen haluaisi oikeasti lasta.
Tämäpä mielenkiintoista... Neiti/rouva 25 vastaili tuossa näin:
Lainaus:
Kukin tavallaan. Minulla ja miehelläni on tilanne, ettemme
kumpikaan halua lasta. Ja olisi tyhmää lapsia tehdä, kun ei ole kiinnostusta.
Kukin tavallaan. Minulla ja miehelläni on tilanne, ettemme
kumpikaan halua lasta. Ja olisi tyhmää lapsia tehdä, kun ei ole kiinnostusta.
On aivan pakko kysyä, että mitä ihmettä sä sitten VAUVA lehden palstoilla teet..?! Oikeasti!! Itse en tällaisesta palstasta tiennyt edes ollessani lapseton. Vasta kun plussasin, kävin etsimään netistä keskustelupalstaa jossa voisi jakaa ajatuksiaan, kysellä, ihmetellä asioita, saada vertaistukea jne.. Mutta miten LAPSETON ihminen, joka ei edes halua lapsia, ja pitää sitä vielä TYHMÄNÄ, oikeasti tekee vauvoihin ja lapsiin liittyvällä keskustelupalstalla.
KERRO!!!!!!!!!!!!!!!
Tunnen yhden pariskunnan, jotka ajattelevat juuri noin
kuin nro 26 kertoi, eli ajattevat asiaa globaalisti. Heidän mielestään maa-pallolla on jo ihan liikaa ihmisiä jne. Osaavat perustella asian ihan järkevästi.
Sitten on toinen pari, jotka ovat tällaisia uraihmisiä ja nainen aina suureen
ääneen kertoo että heille ei kyllä koskaan tule lapsia. Luulin ensin että se on yhteinen päätös , mutta mies olikin jossain varpajaisissa kertonut, että
hän kyllä haluaisi mutta vaimo ei suostu. Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan tuo liitto kestää. Sääliksi käy mies, osaa tosi kivasti olla lasten kanssa
en mitään jokaisen oma asia. parempi että lapsia tekevät ne jotka niitä oikeasti haluavat.
Oma valinta
Yhtä lukuunottamatta kaikki lapsuuden- ja opiskeluajan ystäväni ovat lapsettomia. He tekevät paljon työtä, luovat uraa, matkustavat ja harrastavat. Sinkkuja eivät ole. Eivätkä lapsia elämäänsä kaipaa.Mitäkö ajattelen? -Järkeviä ihmisiä
Kaikille ei vanhemmuus sovi. Säälittää lapset, joiden vanhemmille oma viihtyvyys ja/tai ura ovat tärkeämpiä, jotka eivät jaksa tyydyttää lasten päivittäisiä tarpeita, joita ei kiinnosta lapsi yksilönä, jotka pitävät lapsia rasitteena ja jopa uhkana.Yhden lapsen äitinä
ajattelen, että jäävät paljosta paitsi. Siis yritän " oikeesti" kovasti rohkaista... en turhaa hehkuta, olen kertonut että rankkaakin on.. mutta yritän sanoa, että jäävät paljosta paitsi. Monille on suuri kynnys hypätä pois työelämän putkesta ja muuttaa elämänsä uria. Valitettavasti.Ajattelen että jäävät paljosta paitsi, mutta kukin tehköön omat valintansa
Se ärsyttää, jos lapseton nainen puhuu lapsiperheiden elämästä kuin tietäisi siitä oikeasti jotain (kaiken). Että lapsiperheiden elämä on ankeaa kun ei pääse minnekään tai että uhmaikäiset lapset on vain kiljuvia pikku ilkiöitä jne. Sellaista yleistystä ja ennakkoluuloja.En ymmärrä sellaisia pariskuntia mutta on monta muutakin asiaa jota en ymmärrä ja onneksi jokainen saa päättää asiasta itse.
Suurin osa pareista tuntuu olevan aika pinnallisia ja mukavuuden haluisia, kovia...mutta ei toki kaikki.
kukin tavallaan
tunnen nyt jo nelikymppisen naisen joka ei ole koskaan halunnut lasta. Kyse ei ole ikuisen nuoruuden elämisestä, eikä uraputkesta vaan siitä ettei hän ole ikinä ollut kiinnostunut lapsista sen enempää. Lapset eivät vaan yksinkertaisesti sovi hänelle, enkä sano tätä millään pahalla. Useampi parisuhde hänellä on karahtanut siihen että mies on kuitenkin alkanut kaipaamaan jälkikasvua. Sydämestäni toivon että hän löytäisi miehen joka on kanssaan samalla linjalla.Toisaalta tunnen parikunnan joka on ollut yhdessä jo hamaasta uoruudestaan asti ja saivat esikoisensa vasta lähempänä neljää kymmentä. Takana oli vuosien lapsettomuus ja rnkat hoidot. Nainen kertoi usein kuinka häntä loukkasi kun vieraat ihmiset puhuivat vaan kevyesti tyyliin " eikös teidänkin olisi aika hankkia lapsia" , heitä pidettiin itsekkäinä ym. Lpasettomuus oli kuitenkin niin arka ja kipeä asia että katsoivat parhaaksi sanoa vieraammiille tteivät vielä ole lasta ajatelleet, kuin tilittää kaikista ongelmistaan.
Eli tapauksia on niin erilaisia, etten oikein jaksa olla mitään mieltä. Toivon vaan että jokainen löytää oman oikean ratkaisunsa. Ja ne jotka todella lasta haluavat, sellaisen myös saavat.
Luuletteko tosiaan, että KAIKKI naiset pohjimmiltaan haluavat lapsia?!?
Maailmassa on lukemattomia miehiä, jotka eivät halua lapsia tai jopa katuvat syvästi että tulivat sellaisia hankkineeksi. Miksi tämä haluamattomuus on ns. sopivaa miehelle, muttei naiselle?Itse nimittäin olin 35-vuotiaaksi IHAN OIKEASTI sitä mieltä, että en halua lasta. Ei kiinnostanut pätkääkään. Enkä ollut sinkku, uraohjus, itsekäs tai muuta vastaavaa.
En mitään. Miksi pitäisi jotain ajatella? Ei jokaisen tarvitse haluta lapsia.
Samoilla linjoilla
SofterSin:Lainaus:
Mukava ratkaisu sinällään varmasti. Ainut mikä voisi mua jotenkin liikuttaa tai harmittaa olisi, jos pariskunta on kovin läheinen, muttei esim. ollenkaan halua olla tekemisissä lasten kanssa, esim. eivät voisi tulla meille kylään, kun on lapsia.
Mukava ratkaisu sinällään varmasti. Ainut mikä voisi mua jotenkin liikuttaa tai harmittaa olisi, jos pariskunta on kovin läheinen, muttei esim. ollenkaan halua olla tekemisissä lasten kanssa, esim. eivät voisi tulla meille kylään, kun on lapsia.
Kyllä tuollainen on aina pariskunnan oma ratkaisu, jonka tekevät omista syistään. Mutta joskus harmittaa kun lähipiirin lapsettomat ovat myös lapsivihamielisiä, vähiin on jäänyt tapaamiset. :/
Nynnyt
Mulla on kaveri, joka ei halua lapsia...
tosin oon ihan varma, että sitten kun 40 pamahtaa mittariin, niin mieli muuttuu... Muuten mulle se on jokaisen yksitysasia haluaako niitä vai ei!Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsettomuus voisi olla jotenkin itsekästä
Eihän se ole keneltäkään pois jos minä ja puolisoni emme haluaisi lapsia. Eikös lasten hankkiminen pikemminkin ole hyvin itsekästä, vai minkäs takia te niitä olette hankkineet, jos ette oman elämänne parantamikseksi!kai jokainen ite saa paattaa haluaako.....vai haluutteko suomeen lapsi pakon....jokaisella alle 30. vuotiaalla naisella tulee olla 2 lasta tai muuten rapsahtaa linna tuomio...
vanhempieni ystävä pariskunnalla ei ole lapsia, ovat nyt viisikymppisiä.....kummallakin oma firma ja tekevät koko ajan töitä....ja käyttävät rahansa sit vaan itseensä.....on niillä koira, mikä onkin sit ku lapsi heille.....on töissä mukana jne.no se on heidän valintansa, mutta eivät edes tiedä mitä menettävät
koska oma lapsi on oma lapsi, vaikka kuin vieraiden lapset ärsyttäisi jne, niin kyllä oma on rakas ja ihana.
Mitäkö ajattelisin.
En sen ihmeempää. Ihmisiä kuten muutkin.
Itseasiassa hyvät ystävämme ovat lapseton pariskunta. Keski-ikäisiä, olleet yhdessä teini-iästä asti, molemmat opiskelleet itselleen hyvän ammatin ja ovat vaativassa työssä molemmat. Tykkäävät matkustella kauheasti (Kuukaudessa ovat kolmena viikonloppuna matkoilla + kaikki mahdolliset lomat ulkomailla), harrastavat paljon erilaisia ja mielenkiintoisia harrastuksia (joita ei voisi lasten kanssa oikeastaan harrastaa). Heillä on paljon kummilapsia ja viihtyvät lasten kanssa todella hyvin ja tarjoavat aina kun mahdollista lastenhoitoapua. Heidän mielestään lapset ovat ihania, mutta niin kauan, kun ne eivät ole omia. Tämä on heidän oma päätös, etteivät halua lapsia. Eikä sen vuoksi, että lasta olisi yritetty tuloksetta. Todella ihania ystäviä :) Eivät he ole itsekkäitä, eivätkä kiroutuneita tai muutenkaan kummajaisia. Heille toi lapseton elämä sopii hyvin. Ja heidän iso kotikin on aina niin mielettömän siisti.. :)
Mulla on hyvä ystävä, 34 v, joka jotenkin pelkää lapsen saamista.
Todella vaikea äitisuhde lapsuudessa ja pelkää varmaankin että se toistuu oman lapsen kohdalla, ts. pelkää ettei osaisi olla äiti. Mua surettaa ystäväni puolesta ja olen yrittänyt keskustellakin asiasta mutta jotenkin onnistuu aina väistämään puheenaiheen. Ystävälläni on tosi hyvä ihmissuhde itseään hieman nuorempaan mieheen joka ei kuulemma myöskään halua lasta. Inhottavaa vaan naisen kohdalla tämä biologinen kello, kun sitten yhtäkkiä nelikymppisenä iskee tunne että lapsen kuitenkin haluaisi niin ei ole paljoa enää aikaa jos vaikka ei heti nappaisikaan:-( Miehelle jos iskee vauvakuume niin ei muuta kuin nuorempi nainen kehiin...en mitaan ihmeellista. heilla ilmeisesti aikuisten ihmisten hieno liitto johon kuuluu muut asiat kuin lapset.
ymmarran hyvin. jostain jaavat paitsi, jotain saavat. lapsiperheetkin jaavat jotain paitsi, se on aina valinta tilanne. ei sita kannata taivastella. kylla se elama niin kovasti muuttuu lapsen myota ja se ei vaan kaikille sovi.Jokaisen oma asia
Ajattelen, että menettävät paljon, mutta omapahan on päätöksensä. Minäkin menetän paljon, jos en koskaan esim. asu ulkomailla.Meillä tuttavapariskunta, joka ei halua lapsia. Sanovat, että maailmassa on jo ihan tarpeeksi ihmisiä. Molemmat tekee töitä ympäristöalalla. Pitävät kyllä lapsista, molemmilla esim. useampia kummilapsia, jotka heillä välillä hoidossa (ikää heillä n. 30) jopa viikonlopun ajan. Omia eivät kuitenkaan halua. Ai joo, joskus kysyin, etät mitäs jos mieli muuttuu ja tulee ongelmia. Vastasivat, että sitten adoptoidaan (tuttu heille, sillä toisen 2 veljeä on adoptoitu).
Ihminen on aina itsekäs ja toimii enemmän tai vähemmän itsekkäistä motiiveista.
Lapsen hankkimiseen ja vapaaehtoiseen lapsettomuuteen liityvä itsekkyys on luonteeltaan ihan erilaista. Äitinä ja isänä ihminen sitoutuu panemaan toisen ihmisen edun oman etunsa edelle, mikä on eittämättä hyvin epäitsekästä. Lasta haluamaton ei ole tähän valmis, mitä voi pitää epäitsekkäänä. Toisaalta lapsen hankkimiseen liittyy itsekkyyttä mm. ajatus siitä, että oma elämä paranee siitä, saa vanhuuden turvaa jne. ja että oikeus lisääntymiseen on suurempi asia kuin maapallon ekologinen tila.Vierailija:
Lainaus:
Eihän se ole keneltäkään pois jos minä ja puolisoni emme haluaisi lapsia. Eikös lasten hankkiminen pikemminkin ole hyvin itsekästä, vai minkäs takia te niitä olette hankkineet, jos ette oman elämänne parantamikseksi!
Edellinen 1 2 Seuraava Viimeinen
Eihän se ole keneltäkään pois jos minä ja puolisoni emme haluaisi lapsia. Eikös lasten hankkiminen pikemminkin ole hyvin itsekästä, vai minkäs takia te niitä olette hankkineet, jos ette oman elämänne parantamikseksi!
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Raskaana olen ja painoa kivat 170kg.
- > Mikä on ebay? Oletteko tilanneet sieltä mitään? Onko turvallinen kauppakumppani?
- > Kaverit hakusessa
- > Miten nykyajan äidit on niin avuttomia ja " rasittuneita" ?
- > jos vauva on mahassa selkäranka äidin selkärankaan päin...millainen synnytys?
- > Vammaistyöntekijät! Onko kuulemani juttu vain legendaa?
- > 3kymppinen nainen vailla seksiseuraa, kiinnostaisiko?
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

2.06 m/s