Maanantai 21.5.2012
Kosti, Konsta, Konstantin

Unohditko salasanan? |  Rekisteröidy

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aikuisten oikeasti

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 4.6.2006 12:04  (1/26)

Tuplarattaat kun esikoinen on jo 3v.

Olenko ainoa joka miettii tuplien ostoa vaikka esikoinen on jo ' iso' . Meillä vauva on 4kk ja esikoinen kyllä kulkee näppärästi laudalla. Mutta mihinkään pidemmälle en uskalla lähteä kun ei saa esikoista ns. köytettyä kiinni. Lisäksi rattaissa on se hyvä puoli että pojan saa päiväunille niihin.

Onko kellään näin isolla ikäerolla olevilla tuplia käytössä? Onko kannattanut?

Vastaukset

Vierailija - 4.6.2006 12:05  (2/26)

no aika outo veto

Vierailija - 4.6.2006 12:07  (3/26)

ei se

kolmevuotias oikein mahdu rattaisiin, tulee olemaan raukalla ahtaat paikat. Lisäksi oppii olemaan liikkumatta. 3-4 vuotiaita lapsia kuskataan rattaissa, osa niin lihavia. Antavatko nämä vanhemmat lapsen juosta tai kävellä ollenkaan? Säälittää lapsi, joka on vanhemman mukavuuden vuoksi sidottu rattaisiin.

Vierailija - 4.6.2006 12:11  (4/26)

Miksi laitat edes seisoma-alustalle?

Opeta lapsi kävelemään rattaiden vierellä, rattaista kiinni pitäen. Näin saa liikuntaa ja oppii liikkumaan sääntöjä noudattaen.

Vierailija - 4.6.2006 12:12  (5/26)

Ap on epäonnistunut esikoisen kasvattamisessa, toivottavasti et hanki enempää lapsia kaksi pilalle hemmoteltua on jo liikaa.

Vierailija - 4.6.2006 12:14  (6/26)

Minä ostin tuolla ikäerolla tuplat =)

Ja kaksi kertaa käytettiin, eli ns. turhat hankinnat oli. Mielestäni 3 v. voi opetella jo hieman kvelyäkin. eik meillä 3v, edes tykännyt istua ahtaasti vaunuissa.

Vierailija - 4.6.2006 12:20  (7/26)

Jos vaikka 3-v tulis pyörällä? Meillä 3-v pyöräilee jo pitkiäkin matkoja.

Vierailija - 4.6.2006 12:21  (8/26)

Voi huokaus näitä vastauksia, 6:sta lukuunottamatta...

Eikö asiaan voisi vastata A-S-I-A-L-L-I-S-E-S-T-I-?

Itse olen työntänyt omaa lastani rattaissa ajoittain/tarvittaessa jopa vielä 4-vuotiaanakin, eikä siitä ole mitään edellämainittuja seuraamuksia/syitä seurannut.

Mutta en usko kuitenkaan, että laittaisin ap:na tuplat, juuri siitä syystä, että niihin ei isompi lapsi mahdu hyvin ja että niiden kanssa on hankala liikkua, koska ovat niin leveät. Eli pitäytyisin laudassa.

Vierailija - 4.6.2006 12:21  (9/26)

ap vastaa vielä

Oikeastaan suurin syy näiden hankintaan olis se että esikoisen saisi päiväunille. Sisälle ei nukahda millään enkä vauvan kanssa ehdi makoilla vieressä.

Vierailija - 4.6.2006 12:22  (10/26)

Tuplat on hankalat, eivät mahdu kaikista ovista, kauppojen käytävät on hataita jne. Eli jos sun lapsi

jaksaa kävellä itsekin, niin en suosittele...
ja mulla on 3v rattaissa, koska se ei sairauden takia jaksa kävellä, nytpä tiedän senkin miksi mua välillä mulkoillaan niin kummasti...

Vierailija - 4.6.2006 12:22  (11/26)

Piti viä jatkaa, et kaveri osti tuplarattaat kun lapset syntyivät 3 vuoden ikäerolla.

Lähes käyttämättä jäivät ne rattaat. ei se 3-v haluunu enää vauvan kanssa kulkea. t. 7

Vierailija - 4.6.2006 12:23  (12/26)

Opeta se kakarasi nukkumaan päiväunet muualla kuin rattaissa!! Kuinka joku voi olla noin avuton???

Vierailija - 4.6.2006 12:23  (13/26)

Kannattaa varmaan ainakin testata, miten lapsi mahtuu tupliin?

Ja jos saat lainaksi joltakin/vuokrattua, niin varmasti järkevää ennen ostopäätöstä.

tv 8

Vierailija - 4.6.2006 12:24  (14/26)

hyvä luoja 12, menepä juomaan vaikka kuppi kahvia, että päiväsi piristyy! t: 8

Vierailija - 4.6.2006 12:25  (15/26)

Tupliin muuten mahtuu vallan mainiosti isompi sisarus vauvan kanssa.

Kaksi taaperoa tuplarattaissa on hankalampi homma

Vierailija - 4.6.2006 12:25  (16/26)

No minä taas ymmärrän ap:ta...

Itse yrittäjämiehen vaimona olen pitkiäkin aikoja lähes yh:na. Haluan silti huolehtia kunnostani ja päästä lenkille, jo koirienkin vuoksi. Kaksi vuotiaani ei todellakaan jaksa saati suostu kävelemään tahdissani. On aika koomista, että joku kuvittelee rattaiden passivoivan lasta. Tuskin ap:n tarkoitus olikaan lapsia pitää rattaissa ympäri vuorokauden??

Kaupassa käyntikin on helpompaa kun molemmat ovat " aisoissa" rattaissa.
Riippuu myös kolme vuotiaasi koosta mahtuuko rattaisiin? Tee kompromissi ja lainaa kaksosrattaat hetkeksi tai osta kirppikseltä vanhat. Käytännössä vasta huomaat onko se teille toimiva vaihtoehto.

Vierailija - 4.6.2006 12:26  (17/26)

Meillä oli 2 v 3 kk ikäerolla tuplarattaat ja aivan turhaan.

Ihan hyvin olis pärjännyt seisomalaudalla, lapsi käveli paljon, hieman myöhemmin pyöräili. Ja nukkui päiväunet hyvin sisällä sängyssä, kun oli liikkunut ensin ulkoilmassa.

Vierailija - 4.6.2006 12:36  (18/26)

Kiitos tästä keskustelusta! Tuli tarpeeseen mullekkin :-)

Tosin en ymmärtänyt puoliakaan viesteistä/niiden sävystä, mutta jääköön ne omaan osastoonsa ja juokoon siellä tosiaan kupposen kahvia ;-)

Meillä on tilanne, että esikoinen on 2v 6kk ja nuorempi 10kk ja olen miettinyt tuplien ostamista, mutta ilmeisesti ei siis kannata. Mäkin ajattelin sitä lähinnä sen vuoksi että pääsisi helpommin lasten kanssa yksin liikkeelle, esim. kauppakeskuksiin tai kävelylle niin että itsekin pääsisi eteenpäin ja saisi liikuntaa. Mutta vaunujen hinta on hirvittänyt.

Luultavasti vaunujen hankkimisessa kävisi kuitenkin vain niin, että maksaisi itsensä kipeäksi, käyttäisi niitä 3 kertaa ja se siitä.

Vierailija - 4.6.2006 15:21  (19/26)

Täällä yksi vastarannan kiiski. Me ostimme tuplat lähes samalla ikäerolla ja olivat kovassa käytössä.

Isompikin sai torkahtaa rauhassa rattaissa. Eikä aina tarvinnut suunnitella aikataulu päiväunien mukaan. Jos olet mielelläsi kovasti liikenteessä lasten kanssa ja ehkä just miehen töiden takia lähes " yh" uskoisin tuplista olevan teille kovasti hyöyä. Ei tarvitse sitä esikoista maanitella kävelymatkoilla ja pääsette reippaasti paikasta toiseen. Tämä taitaa taas olla niitä aiheita, kun äidit kilpailee onnistumisesta imetyksen ohella, huoh. Tehköön kukin omasta lapsestaan maratoonarin vaikka 2-vuotiaana. Kukin perhe saisi elää omanlaistaan elämää vai kuinka.

Vierailija - 4.6.2006 15:22  (20/26)

Jos hinta hirvittaa, muistattaisin viela tuplilla olevan kova kysynta. Varmasti saatte ne hyvaan hintaan myytya kayton jalkeen.

Vierailija - 4.6.2006 15:45  (21/26)

Me ostettiin tuplat, tai oikeammin lisäistuimella varustetut rattaat melkein 2,5 v. ikäerolla.

Ja ne ovat olleet todella kovassa käytössä, sekä yhden- että kahdenistuttavina versioina. Monesta menosta olisin jäänyt paitsi ilman rattaita, joihin saan isomman lapseni kiinni.

Vierailija - 5.6.2006 11:10  (22/26)

Komppaan edellistä!

Vierailija - 5.6.2006 11:13  (23/26)

Meilla oli samalla ikaerolla kaksostenrattaat ja jai miltei kaytamatta hankaluutensa takia. Tosin meilla on auto kaytossa, jos ei ois ollut niin ehka ois noita rattaita tarvittu

enemmän

Vierailija - 5.6.2006 11:13  (24/26)

Eihan 3v muutenkaan enaa kayta rattaita, Ei ainakaan meilla ole yksikaan niin isona rattaissa istunut, ei olis tullut mieleenkaan. Jestas miten vaikeaksi jotkut asiat tekee.

Vierailija - 22.2.2012 17:47  (25/26)

Voisin hankkia!

Meillä kyllä 3-vuotias istuisi rattaissa mielellään pidemmillä matkoilla. Lyhemmillä lenkeillä tietenki kävelee. Mutta kun itse liikautan autoa pihasta vain pakon edessä eli silloin kun lähdetään esim. 300 km päähän sukuloimaan. Neuvolaan, kauppoihin, kerhoon jne. on meillä n. 3 km, joka ei ole mulle matka eikä mikään kävellä (nolottais autolla mennä!!), mutta 3-vuotiaalle vähän liian rankkaa minusta. Kun pitäis jaksaa vielä takaisinkin taapertaa. Talvella seisomalautakaan ei ole kovin kätevä, kun ei rullaa hyvin lumisilla tai sohjoisilla teillä. Niin harkitsen kyllä tuplarattaiden hankkimista vielä tässä vaiheessa. Seisomalaudan ja pulkan kanssa ollaan tähän asti jotenkuten pärjätty, mut joka kerta ketuttaa niitä hiki päässä raahata, varsinkin jos tiet on huonosti aurattu. Ehkä mun lapsesta tulee sitten lihava laiskamato (lähikauppaan autoilevien äitien lapsista ilmeisesti ei tule?), mut kyllä tuplarattaat on hakusessa. Ikäeroa siis meidän tytöillä 3v tasan.

Vierailija - 24.2.2012 9:26  (26/26)

kannattaa

Liputan rattaiden puolesta:

Meilläkin oli käytössä tuplat viime kesän lomareissulla, lapset 2 ja 4 vuotta. Nukkuivat molemmat välillä päikkärit samaan aikaan, tosiaan päästiin kävelemään pitkiäkin matkoja ja iltaisin saattoi olla ulkona myöhempään, kun lapset pääsivät rattaisiin nukkumaan. Kannattaa tosiaan varmistaa, että on tilavat tuplat.
Ja kaikille tiedoksi: ei niitä nyt niin kovin hauskaa ole työnnellä, että ihan huvikseen viitsisi siellä lasta passivoittaa, mutta just näitä erikoistilanteita varten.
Ja jos ei ole autoa käytössä, kauppaan on helpompi mennä, saa edes ne kassit sinne tupliin. Ja oma liikunta on minusta myös aika tärkeää, kiva jos se hoituu perheen yhteisellä kävelylenkillä. Ei kai kukaan tosissaan väitä että kolmevuotiaan kanssa voisi kuntoilla? Tai pyöräilykin sujuu, mutta milloin ja kuinka monta km? Meillä 4 v. ei nyt jaksa polkea kuin 3 km ja siinäkin pidettävä leikkipuistotaukoja yms. :)
Jos on rahaa, ostaisin kunnon rattaat! Käyttöä varmasti tulee.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot