Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Seppälän koulukuvat ja hinnoittelu
Miksi Seppälän koulukuvien tarjoamissa tarhakuvasatseissa jokainen kuva-arkki maksaa 7,90e ja vastaavasti koululaiskuvissa arkki kuin arkki maksaa 6,90e?Osa arkeista on tismalleen saman kokoisia ja samansisältöisiä.
Sama koskee myös ryhmäkuvaa, ja luulisin, että sekin on samankokoinen molemmissa tapauksissa.
Onko kyse kusetuksesta, vai onko tuolle hintaerolle tosiaan joku järkevä peruste? Tarhalaisten kuvaaminen hankalampaa ja kalliimpaa?
Vastaukset
Mitä jos kysyisit asiaa Seppälän koulukuvasta
kysyin jo
mutta kun eivät vastaa...Kai se on sitten hankalampaa se kuvaaminen (hankalan työn lisä ; )
Seppala on yksi kalleimmista. Meilla koulukuvat maksavat 12,90 ja siihen sisaltyy ryhmakuva, isot yksityiskuvat (2+3), passikuvia 16 kpl ja tarrakuvia 16 kpl
Mina olen ajatellut, etta hintaero johtuu vain siita, etta tarhalaisten kuvia ostetaan viela innokkaasti ja mielellaan joka mummille ja kummille.
Mutta koululaisten kohdalla into alkaa jo hiipua. Ja halvempi hinta sitten houkuttelisi tilaamaan ainakin " vielä kerran" .
Meillä halvin kuvapaketti oli 25.90
pakko sanoa että kyllä on kuvien hinnat tulleet ylöspäin roimasti.Samoin oli rippikuvatkin aivan järkyttävän hintaisia!
Olen aina teettänyt 1-2 kuvaa ja sitten itse hommannut haluaville sukulaisille muuta kautta, kun kuvan ottaneen yrityksen!
Koulukuvia ei saa kopioida tai teetättää muilla kuin kuvaajafirmalla, koska heillä on kuviin tekijänoikeus.
Minä taas mietin Seppälän koulukuvien hintoja yleensäkin.
Halvin paketti maksoi alakoulun puolella 27,90. Toinen firma otti yläkoulun puolella kuvat, sama paketti maksoi 15,90.Kertoisitteko mikä firma näitä edullisempia ottaa
Ja ovatko laadullisesti hyviä (valotukset, taustat jne)? Itsekin kahden koululaisen äitinä kauhistelin näitä Seppälän hintoja; lähes 60¿ kahden lapsen kuvapaketit! Ja kumpikin olisi vielä halunut kaverikuvan á 7,90¿ lisää...Vanhempainyhdistyksen kautta voisi yrittää vaikuttaa ensi vuoden koulukuvien ottajan valintaan jos olisi tietoa mikä firma olisi edullisempi ja ottaisi ihan hyvät kuvat.
Hinnanvaihtelu johtuu kuvattavien määrästä.
Meidän lasten koulussa on n. 200 oppilasta ja kuvat maksavat 6,90/kpl. Vanhin lapsi on 800 oppilaan koulussa, siellä on muistaakseni euron halvempia. Eli kuvaajalla on suhteessa helpompaa kuvata paljon kerralla.. ja kouluthan saa niitä tarjouksia varmaankin oppilasmäärän mukaan. " Paljousalennusta" käsittääkseni.Seppälällä myös hyvin ammattitaidottomia kuvaavia monet.
Olin viime vuonna paikalla kun vein pikkuveljen koululaisen luokse kaverikuvaan ja ottivat tietty digijärjestelmällä YHDEN kuvan ja olivat siihen tyytväisiä, minä en, mutta toista eivät ottaneet..Kun taas toinen firma lapsen 2- luokalla toisessa koulussa oli todella ammattilainen saivat lapsistamme sellaisen kuvan, että kaikki ovat halunneet sen (teetin niitä loppupeleissä sitten 10kpl) ja oli vielä halvempi kuin seppälä!
(voin kaivaa tiedostoistani tämän helsinkiläisfirman nimen jos joku kaipaa)!
Koulu ottaa en firman jolta saa parhaat lahjukset. Päiväkodit /koulut saavat mm. digikameroita
ym. palkaksi siitä, että valitsevat jonkun tietyn firman etc.Mielläkin tavallinen kuvapaketti maksaa alakoulussa 25.90 ¿ - en nyt muista firmaa - mutta saapa siitä sitten tehtyä hyvät joululahjat kummeille ja mummeille.
yleensä koulujen kautta tulee tilauksia määrällisesti enemmän, voisiko olla se?
Missä teetätte lisäkuvat edullisemmalla?
Minä en viidelle lapselleni raaski ottaa kuin ryhmäkuvat
Niin älyttömäksi on mennyt tuo kuvien hinnoittelu. Ryhmäkuvissakin on jo maksamista.
Meillä ihan sama juttu, 3 kaveria kuvassa ja yhdellä kielen kärki vahingossa hieman
suupielestä ulkona ja koko kuva " pilalla" - ja heillä vain yksi otos, tänä DIGIKUVAUKSEN KULTA-AIKANA!Vierailija:
Lainaus:
Olin viime vuonna paikalla kun vein pikkuveljen koululaisen luokse kaverikuvaan ja ottivat tietty digijärjestelmällä YHDEN kuvan ja olivat siihen tyytväisiä, minä en, mutta toista eivät ottaneet..
Olin viime vuonna paikalla kun vein pikkuveljen koululaisen luokse kaverikuvaan ja ottivat tietty digijärjestelmällä YHDEN kuvan ja olivat siihen tyytväisiä, minä en, mutta toista eivät ottaneet..
Meillä oli perhekahvilan yhteydessä kuvaus ja hinnat olivat samat kuin koululla.
Kuvattavia oli 30.Tänä vuonna on kuvaajana toinen firma ja hinnat samat kuin heillä on alueen kouluissa. Yli kymmenen euroa halvemmat kuin Seppälällä.
Näillä koulukuvausfirmoilla on kuulemma kova kilpailu keskenään - lupailevat kouluille lahjaksi digikameroita sun muita!
Takuuvarma bisnes tämä koulukuvaus kyllä on... Käärivät hyvät voitot
joskus huonoilla kuvilla ... (kuvien kehitysjälki ei aina paras mahdollinen...) On vissiin liian vähän kilpailua - vain muutama iso firma koko maassa ?JOs teillä on monitoimilaite, niin sillä saa itse tulostettua täsmälleen samanlaatuiset kuvat kuin alkuperäisetkin on.
Tosin hyvä laite maksaa lähemmäs 200 e, että jos sillä ei muuta käyttöä ole, niin kalliiksikan se tulee.Mutta näin me ollaan tehty. Kuva skannataan ja tulostetaan hyvälle valokuvapaperille. Jälki on oikeasti ihan identtistä alkuperäisen kuvan kanssa.
Suomen koulukuvaus kuvasi meidän lapsen ja
paketin hinta oli 19,90, josta otin ryhmäkuvan ja postikortin kokoiset kuvat 2 kpl loput palautin ja hinnaksi jäi 14 ¿.Olisin halunnut vielä 2 kpl 10x15 cm kuvia, mutta niiden lisähinta oli 9 ¿/kpl + postikulut 3 ¿. En sitten raaskinut tilata
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Hormoonikierukka
- > Onko kukaan läheisenne menehtynyt syöpään? Minkälaiset olivat viimeiset vaiheet? Mikä syöpä?
- > Minne mennä marraskuussa?
- > Minkälainen koira on Belgianpaimenkoira ?
- > haluatko kysyä sossulta / toimeentulotuesta?
- > saunon alasti appiukkoni kanssa
- > Mitä tarkoittaa lyhenne KVG??
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

0 m/s