Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Oletteko laittaneet lapsilisät säästöön lapsen tilille?
Itse aion tehdä näin omien lapsieni kohdalla. Omat lapsilisäni tulivat aina omalle tililleni säästöön. Opiskelemaan lähtiessä minulla olikin noin 5000e tilillä pesämunaa, vaikka lapsilisistä olen aina maksanut omat vaatteet ym. Ei siis rahahuolia opiskelujen aikana, koska samalla käyn vielä töissä osa-aikaisesti. Nyt onkin mahdollisuus esimerkiksi tehdä pidempiä lomia ennen varsinaiseen työputkeen heittäytymistä.Eivätkä minun vanhempanikaan mitään rikkaita olleet, mutta silti kaikki kolme lasta saivat kaikki lapsilisänsä itselleen...
Jos vain tällainen mahdollista,suosittelen!
Vastaukset
juups.
mutta lapsilisän saa " toinen vanhemmista " joka siirtää sen sit lapselle. Kela maksaa lapsilisät vain yhdelle tilille. Jos on useampia lapsia. elis 12*100*3=3600Emme ole laittaneet säästöön, lapsilisät menevät elämiseen.
Välillä on ollut mahdollisuus laittaa pieni (5-50 euroa) summa lasten tileille, mutta noita tilejä käytetään tarpeen mukaan, jos on jotain hankintoja lapsille tehtävänä, eli rahat eivät sinne jää mitään opiskeluaikoja odottamaan.Meidän opiskelijaperheellä ei olisi mitään mahdollisuutta laittaa yli 200 euroa kuussa säästöön, kun muutenkin on jatkuvasti tiukkaa. Itsekään en koskaan saanut lapsilisiä itselleni, enkä siinä mielestäni ole kokenut mitään vääryyttä. Vanhempani ovat käyttäneet rahat siihen, mihin ne on tarkoitettu. Olen kuitenkin saanut vanhemmiltani taloudellista apua lukio- ja yliopistoaikana (asuin lukioikäisenä toisella paikkakunnalla), eli ihan ilman jeesiä en ole jäänyt.
Minä laitan mummuilta ja papoilta saadut lahjarahat lapsen tilille.
Mielellaan antavat juhlapaivina, synttarit ja jouluna rahana lahjat, jotka sitten menee lapsen tilille. Ostamme sitten jotain kivaa itse lapselle ja jos haluavat antavat myos tavaroita. Jos saisin lapsilisia, laittaisin ainakin osan lapsen tilille saastoon. Asun maassa, missa emme saa minkaanlaisia tukia lapsille, ei lapsilisia ei kodinhoidontukia vaikka olen kotona lapsen kanssa. Etta olkaa te vain kiitollisia kun jotain saatte siella holhousyhteiskunnassa. Kun luki noita juttuja, huomaa kylla kuinka monet on todella holhottu ja on niin yhteiskunnan passattuja monetkin. Kylla sita tiukalla rahalla pitaa tulla toimeen ulkomailla asuvankin, ilman valtion tukia.52, avioparin rahat ovat yhteisiä
joten käytännössä ihan mahdoton todistaa, kuka niitä rahoja on lapsille lahjoitellut. Ja luuletko ihan vakavissasi, että verottajalla on resursseja tai edes mielenkiintoa kytätä tällaisia.Meillä lapsilisät 210 euroa tulee minun tililleni, siirrän ns.
verkkopankin suoraveloituksena molemmille lapsille, molempien omalle tilille 50 ¿ kuukausittain, josta se menee osakerahastoon. (seurame kurssia säännöllisesti) Loput 110 euroa käytetään lasten vaatehankintoihin ym. juttuihin ja harrastuksiin. Jos tuntuu " jäävän yli" , niin lisäksi heillä on kasvutili, johon siirrän rahaa (sieltä voi nostaa 4 krt vuosi)
Kelan sivuilta:
Vierailija:Lainaus:
eipä ne kelalla kyselly kenen tilinnumero se on jonka annoin,enkä oo ikinä kuullut että pankissa kukaan sanoisi ettei voi laittaa lapsilisiä suoraan lapsen tilille
eipä ne kelalla kyselly kenen tilinnumero se on jonka annoin,enkä oo ikinä kuullut että pankissa kukaan sanoisi ettei voi laittaa lapsilisiä suoraan lapsen tilille
Kela maksaa lapsilisän kuukausittain tilille, jonka se henkilö on ilmoittanut, jolla on oikeus nostaa lapsilisä. Lapsilisän saaja voi olla lapsen äiti tai isä, lapsen muu huoltaja tai poikkeuksellisesti myös 15 vuotta täyttänyt lapsi itse. Edellinen 1 2 Seuraava Viimeinen
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Raskaana olen ja painoa kivat 170kg.
- > Mikä on ebay? Oletteko tilanneet sieltä mitään? Onko turvallinen kauppakumppani?
- > Kaverit hakusessa
- > Miten nykyajan äidit on niin avuttomia ja " rasittuneita" ?
- > jos vauva on mahassa selkäranka äidin selkärankaan päin...millainen synnytys?
- > Vammaistyöntekijät! Onko kuulemani juttu vain legendaa?
- > 3kymppinen nainen vailla seksiseuraa, kiinnostaisiko?
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

2.06 m/s