Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
rv 12! Voiko muka tuntea OIKEASTI sikiön liikkeitä? Kyse uudelleen synnyttäjästä!
Vastaukset
Ei voi tuntea, ilma siellä vaan kuplii.
hmm
Miten voisi, eihän sikiö ylety millään vielä koskemaan seinämiä.No ei todellakaan voi...
sitähän minäkin..
mutta kun selviä liikkeitä iltaisin ollut.. Taidan siis olla pidemmällä tässä raskaudessa.. Mikä on aivan mahdollista... Np ultrahan ei näitä enää pidemmillä viikoilla sitten sitä riskiä..viikosta 13 olen tuntenut
5, mullakin on selviä liikkeitä, vaikka en ole edes raskaana!
Ilma suolistossa tuntuu tismalleen samalta kuin vauvan liikkeet! Kerran tein raskaustestinkin kun " liikkeet" oli niin selvät (olin vauvakuumeessa, toivoin pikkukakkosta enkä noitten ilmakuplien takia uskonut etten voi olla raskaana vaikka kuukautiset tuli ja kaikki)Voi tuntea
Samoin tunsin itsekin ja erotan kyllä pierut vauvan potkuista!No epäilen vahvasti
Raskauden kesto rv:lla on 10 viikkoa, sikiön pituuson n. 61 mm päälaesta takapuoleen ja paino n. 8-14 g, joten melkoisen herkkä - suorastaan epänormaalin herkkä - pitää tuntoaistin olla, että kykenee sikiön liikkeet tuntemaan!
Olen tosin kuullut äidistä, joka tunsi vauvan liikkeet rv:sta 8 alkaen... Uskokoon ken tahtoo.
Mä ainakin olin erottavinani tokassa raskaudessa paljon aikaisemmin kuin ekassa.
Ne on pieruja!
Uudelleen synnyttäjä voi tuntea jo viikolla 13,
jos ei ole paljoa vatsanpeitteitä, näin ainakin meidän neuvolan th:n mukaan.Ei voi
Minä tunsin rv 13.
kysyin hämilläni neuvolassa asiasta, että voiko ne tuntea jo näin aikaisin. sanoivat, että voi jos kyse uudelleen synnyttäjästä. Odotan toista lasta ja ihan selvä potkusarja tuo oli. Liikkeet tuntui tuosta eteenpäin 1-2 kertaa viikossa. Myöhemmin liikkeet tietenkin lisääntyi.miksei voisi kun
itsekin tunsin ensiraskaudessani vauvan liikkeet viikolla 14Voi.
Itse tunsin rv12-13 ekat liikkeet. Ja koska kyseessä oli kolmas raskaus, osasin kyllä erottaa pierut liikkeistä.
Viikolla 13 tuntui kolmannessa raskaudessa täälläkin. enkä ole edes erityisen hoikka.
14 lisää myös ettei ole hoikka, pyöreä enemmänkin.
Mäkin tunsin viikoilla 13 kolmannen lapsen kohdalla vaikka yimääräistä li muutama kilo.
heh, juuri rv 12 - 13 maissa suolisto " uudelleenjärjestyy" tekemään tilaa kasvavalle kohdulle
joten monet tuntevat juuri näitä suolen liikkeitä...En kyllä ymmärrä mistä erotatte pierut vauvan liikkeistä, koska molemmat tuntuu niin samalta.
mul ei kyl pierut kupli alamahassa.
Neljännessä raskaudessani tunsin liikkeet 14-viikolta alkaen, ja liikkeet tuntui siitä lähtien lähes päivittäin!Kyllä
Olin ultrassa rv11, kun tunsin liikkeet, en olisi uskonut, ellen olisi nähnyt, että vauva liikkui samaan aikaan ja tosiaankin tunsin sen.mullakin on tuntunut liikkeitä tällä viikolla
Ihan aidon tuntuisia, alavatsalla pientä kuplintaa ja hipomista.Ainut vain, että seuraava pienokainen on vasta yrityksessä, ensimmäinen kierto menossa...
Hei ei kukaan IHAN TOSISSAAN voi väittää tuntevansa alle 7-8 cm:n mittaiset öttiäisen liikkeitä, seriously!!
Vai tunnetteko muutenkin jokaisen suupalanne liikkeet sen matkatessa ruokatorvesta vatsalaukkuun, vatsalaukusta suolistoon ja siitä edespäin??
Uskon ennemmin tuohon selitykseen, että noilla rv:illa suolisto järjestäytyy uudelleen ja siitä ne " potkut" johtuu!
liikkeet
En minäkään voi uskoa tuota vaikka kuinka väitätte. On se niin pieni vielä tuossa vaiheessa.?
Vierailija:Lainaus:
jos ei ole paljoa vatsanpeitteitä, näin ainakin meidän neuvolan th:n mukaan.
jos ei ole paljoa vatsanpeitteitä, näin ainakin meidän neuvolan th:n mukaan.
miten ne vatsanpeitteet tähän liittyy? Siis tietysti mahan päältä tunnettaviin liikkeisiin, mutta nehän tulevat vasta paljon myöhemmin.
Sikiön liike tuntuu silloin, kun se osuu kädellään tai jalallaan kohdun seinämään (sisäpuolelta) tarpeeksi kovasti. Ei siinä mitkään vatsanpeitteet ole välissä, vaan kalvot ja lapsivesi.
---
Vierailija:Lainaus:
En minäkään voi uskoa tuota vaikka kuinka väitätte. On se niin pieni vielä tuossa vaiheessa.
En minäkään voi uskoa tuota vaikka kuinka väitätte. On se niin pieni vielä tuossa vaiheessa.
Samoin. Tokassa raskaudessa tunsin liikkeet vasta n. viikolla 19 eli myöhemmin kuin ekassa raskaudessa. Tämä toinen on kyllä muuten liikkuvaisempi ja vahvemman oloinen eli liikkeiden olisi luullut tuntuvan aiemmin.
Toiveajattelua ap ja muut hörhöt ;)
Ei todellakaan voi tuntua noilla viikoillaMinä tunsin
esikoisesta (EHKÄ) viikolla 17 + jotakin. Mutta eipä noista voi varmaksi sanoa. Nyt rv 15 ja kun oikein kuvittelee, EHKÄ. Esikoisesta rv 19-20 olivat niin selkeitä kosketuksia, että olin varma.Paljonhan se liikkui jo ultrassa rv 11, huitoi käsillään jne. Mutta vettä on niin paljon ympärillä, että eipä taida yltää koskemaan mihinkään, mistä minä sen voisin tuntea
jkgf
VOI. Olen itse viikolla 12 pian, ja tunnen välillä muljauksia mahassa ja pientä liikehdintää, mutta en väitä että tuntisin sikiön potkut, vaan liikkeet yleensäkin (esim. kun pyörii tms).hohhoh
Lainaus:
Ei todellakaan voi tuntua noilla viikoilla
Ei todellakaan voi tuntua noilla viikoilla
Voi tuntea, jos ei ole eka raskaus kyseessä. Ja siis luulenpa että tässä on enemmälti kyse koko sikiön liikehdinnästä, eikä yksittäisistä potkuista.
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Hormoonikierukka
- > Onko kukaan läheisenne menehtynyt syöpään? Minkälaiset olivat viimeiset vaiheet? Mikä syöpä?
- > Minne mennä marraskuussa?
- > Minkälainen koira on Belgianpaimenkoira ?
- > haluatko kysyä sossulta / toimeentulotuesta?
- > saunon alasti appiukkoni kanssa
- > Mitä tarkoittaa lyhenne KVG??
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

0 m/s