Maanantai 21.5.2012
Kosti, Konsta, Konstantin

Unohditko salasanan? |  Rekisteröidy

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aikuisten oikeasti

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 20.3.2007 7:26  (1/33)

Poikien ympärileikkaus - Miten toipuvat?

Onko kenelläkään kokemuksia?
Sairaalan esitteen mukaan sairaslomaa tulee 3-4 päivää ja liikuntakielto 2-3vk :(
Luulin että seuraavana päivänä elämä jatkuu normaalisti, korkeintaan panadolia mahdolliseen särkyyn.

Osaako kukaan kertoa miten toipuminen, arpeutuminen ym on todellisuudess mennyt?

Vastaukset

Vierailija - 20.3.2007 7:29  (2/33)

Jossei leikkaus ole lääketieteellisesti aivan välttämätöntä, en leikkaisi.

Vierailija - 20.3.2007 7:31  (3/33)

En kysynyt sitä, ja kyllä on valitettavasti lääketieteellisistä syistä välttämätöntä.

ap

Vierailija - 20.3.2007 7:37  (4/33)

Tuttavan lapselta leikattiin ahtauden takia. 2 paivaa sairaalassa ja sarkylaaketta, neljantena paivana halusi jo kouluun ja pyoralla meni. Tosi nopeasti toipui, ei ongelmia nykyaan

Vierailija - 20.3.2007 7:38  (5/33)

No meilla poika oli monta paivaa kipea ja itkuinen. Saimme ohjeen olla ilman vaippaa, ja tama helpotti oloa vaikka muuten olikin hankalaa.

Suihkuttelu useasti päivässä edisti parenemista.

Meilllä oli myös lääketieteellinen syy ja niin kova juttu tuo meille´oli, etten tajua, miksi tuota tehdään ilman oikeaa syytä, siis näitä uskonnollisia silpomisia tarkoitan.

2

Vierailija - 20.3.2007 8:01  (6/33)

Kiitos asiallisista vastauksista!

Onko lisää kokemuksia?

ap

Vierailija - 20.3.2007 8:25  (7/33)

up

Vierailija - 20.3.2007 8:28  (8/33)

4

Ilmoititteko kouluun että poikanne on pois ympärileikkauksen takia? Mahtoi poikaa hävettää mennä kouluun kun opettaja tietää hänen intiimeistä asioistaan!

Vierailija - 20.3.2007 8:32  (9/33)

8: Minä myös opettajana tiedän lasten psykologikäynneistä yms. Minulla on vaitiolovelvollisuus

joten en siis saa kertoa kenellä lapsella mitäkin sairaalajuttuja on! Ja voin sanoa etten yhtään taivastelisi jos olisi kyse vaikka kuinka intiimistä jutusta joten...

Vierailija - 20.3.2007 8:40  (10/33)

9

Mutta varmasti poikaa tuollaisessa tilanteessa hävettää kun opettajakin tietää että kävi pippelileikkauksessa! Miksei voi vaan sanoa että oli sairaana???

Vierailija - 20.3.2007 8:43  (11/33)

Meidän poika oli leikkauksen jälkeisenä päivänä hieman varovaisempi, sen jälkeen porskutti kuten aina ennenkin.

Ja (kammoksukaa!) ihan uskonnollisista syistä leikkasimme! Emme nähneet tarpeelliseksi katkaista uskontomme ikivanhaa perinnettä oman lapsemme kohdalla. Meidän poikaa ei tosin ympärileikattu vauvana, vaan vasta kuivaksioppimisen jälkeen.

Vierailija - 20.3.2007 9:15  (12/33)

Minun poikani toipui todella nopeasti. Ainut ongelma tuli viikon paasta, kun keinoiho/laastari piti ottaa irti pippelista, koska ei itsekseen irronnut,, Silloin hieman sattui.

Meilläkin leikkaus oli pakko tehdä, koska pissa ei enää meinannut tulla. Sanotaa näin, että kyllä mua harmittaa,että se piti tehdä. Toisaalta äitini, leikkurin sairaanhoitaja, sanoo, että " ole huoleti, pojasta tulee joskus oiva rakastaja" . Kuulemma kestävät yhdynnässä pidempään, kun esinahkaa ei ole...

Vierailija - 20.3.2007 18:02  (13/33)

Leikkaus tehty:)

ap

Vierailija - 20.3.2007 18:07  (14/33)

No, miten meni?

Vierailija - 20.3.2007 18:13  (15/33)

Kiitos, hyvinhän se meni. Pieni leikkaus sinänsä.

Saas nähdä miten toipuminen.
reipas pika oli:)

ap

Vierailija - 20.3.2007 18:31  (16/33)

Mua kammottais eniten

lapsen puolesta koulun jumppatunnit ja uimahallikäynnit..:(
Elämä voi olla niin julmaa...

Vierailija - 20.3.2007 18:46  (17/33)

Minä en kouluaikana näyttäytynyt kertaakaan alasti koulun liikuntatunneilla ja uimahallikäynneillä

Vierailija:
Lainaus:

Vierailija - 20.3.2007 21:48  (18/33)

Mitä kammoaisit liikkatunneissa?

En ymmärrä miten tuo liittyy tähän ketjuun...

Vierailija - 20.3.2007 21:50  (19/33)

Meillä leikattu 5kk ikäisenä ja

tikit lähtivät vähän yli viikon kuluttua. Aristi ensimmäisenä päivänä kun käännähti masulleen mutta ei itkenyt pissatessa tms. Liikuntakielosta en tiedä mutta kuulostaa aika pitkältä tosin voi olla iästä johtuen. Vaippaikäisellä kai paranee nopeammin. Särkylääkettä kannattaa antaa ohjeitten mukaan.

Vierailija - 20.3.2007 22:45  (20/33)

Täh?

Vierailija:
Lainaus:

Vierailija - 21.3.2007 17:46  (21/33)

Mun mieheltä leikattiin viikko sitten ja on vieläkin ihanasti turvoksissa:)

nam..

Vierailija - 21.3.2007 17:48  (22/33)

No, ympärileikattuja on jo aika lailla, sitäpaitsi ei kai kukaan liikkatunnilla tai uimahallissa toisten pilejä tutki?

Vierailija:
Lainaus:

Vierailija - 21.3.2007 17:50  (23/33)

Poikkeuksiakin on, kuten mun ympärileikattu mies, joka laukeaa usein jo ennen kun ehtii edes sisälle =/

Vierailija:
Lainaus:

Toisaalta äitini, leikkurin sairaanhoitaja, sanoo, että " ole huoleti, pojasta tulee joskus oiva rakastaja" . Kuulemma kestävät yhdynnässä pidempään, kun esinahkaa ei ole...

Vierailija - 30.3.2010 23:06  (24/33)

Juuri leikattu

Olen kolmevitonen mies. Lääketieteellisistä syistä esinahka poistettiin reilu viikko sitten. Kolme päivää oli sairaslomalla. Fyysisemmässä työssä sairasloman pitäisi olla vähintään 1-2 viikkoa. Ehkä lapset paranevat nopeammin.
Haavojen suihkuttelua olen suorittanut ohjeen mukaisesti, eli jokaisen wc-käynnin yhteydessä. Haava tulehtui, mihin sain antibiootti kuurin. Turvotus oli suurimmillaan pari päivää sitten, nyt jo hieman helpottaa. Terskan hankautuminen tuntuu kivuliaalta, muitakin kipuja vielä on. Pahimpia ovat tahattomat erektiot, jotka ovat todella kivuliaita vielä. Viikon päästä pitäisi olla jo paremmalla mallilla ja ehkä parin viikon päästä pääsee kokeilemaan uutta vehjettä.

Vierailija - 22.5.2010 17:36  (25/33)

leikattu kans

mullakin leikattiin viikko sitten, ja turvotus on nyt pahimmillaan. 5-6 päivää leikkauksen jälkeen tahattomat erektiot olivat kivuliaita, ja heräsin monta kertaa yössä. nyt erektio ei enää satu, mutta tuntuu kiristävältä turvotuksen ja tikkien takia. sanoin tyttöystävälle että minihameet saa olla kaapissa vielä pari viikkoa. sen verran inhottavalta erektio vielä tuntuu.

mieluiten olen kotosalla nyt ihan ilman mitään alushousuja tuon terskan hankautumisen takia. kipulääkkeitä ei tarvinnut ollenkaan, eikä mitään kipua ole tuntunut (lukuunottamatta erektiot).

sen voin sanoa, että kun sairaalassa penikseni näin tunti leikkauksen jälkeen, niin mielessä käväisi että pyytäisin esinahkani takaisin. sen verran rumaa oli jälki:D mutta nyt lopputulos näkyy.

leikkaus suoritettiin selkäydinpuudutuksessa, ja erittäin nopea operaatio oli. viiden tunnin kuluttua pääsin sairaalasta kotiin saattajan kanssa.

täältä tähän

Vierailija - 22.4.2011 5:40  (26/33)

moi!

Mitä antibioottia sulle määrättiin?

Vierailija - 18.9.2011 2:26  (27/33)

Jatkoa...

Kesäkuussa 2010 piti tehdä vielä korjausleikkaus, mikä onnistui hyvin. Tällä hetkellä arpi on täysin parantunut ja penis on siistin näköinen. Seksielämään leikkaus vaikutti positiivisesti;
kestävyyttä tuli selvästi lisää.

Vierailija - 18.9.2011 5:26  (28/33)

Tätä ei ikinä mainita

Mutta onko käteenveto yhtä kivaa ilman esinahkaa?

Vierailija - 17.12.2011 18:51  (29/33)

Ongelma

Meikäläisellä toimenpiteen yhteydessä leikattiin myös frenulum eli esinahan kiinnike, sieltä lähti yksi tikki nyt neljän päivän jälkeen irti ja verta vuotaa jonkin verran, kipua ei ole sen enempää. Kannattaisiko mennä uudestaan kursittavaksi?

Vierailija - 17.12.2011 20:41  (30/33)

Te aikuiset leikatut!

Ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä aikuisita miehiltä jotka tänne imoittautuivat että miksi olitte leikkauksessa? Oliko jotain vaivaa vai?
Minun lapsellani tämä on ehkä edessä ja mietinkin kannattako asiaa venyttää aikuisiälle..

Vierailija - 17.12.2011 20:47  (31/33)

ööö...

Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä aikuisita miehiltä jotka tänne imoittautuivat että miksi olitte leikkauksessa? Oliko jotain vaivaa vai?
Minun lapsellani tämä on ehkä edessä ja mietinkin kannattako asiaa venyttää aikuisiälle..

Jos kyseessä on ahdas esinaska niin ei kannata lykätä aikuisiälle. (Toisaalta saattaa pitää pojan erossa hupakoista myöhemmin...)

Itse kärsin kyseisestä ongelmasta (28v) ja olen liian arka menemään leikattavaksi.

Vierailija - 10.2.2012 16:59  (32/33)

Ympärileikattu

Mulla ympärileikkaus tehtiin jo ennen kouluikää, koska esinahka oli aivan liian tiukka. Tottakai mulkku on aina ollut erinäköinen, mutta ei se ole mua haitannut. Aina olen osallistunut ihan normaalisti kaikkiin juttuihin, jossa ollaan alsti. Käyn nykyäänkin, siis ihan aikuisena miehenä, paljon uimahallissa uimassa ja kyllä siellä suihkussa ja höyrysaunassa niin miehet, kun naisetkin helposti viivyttävät katsetta tuolla alapäässä. Toisaalta kun se ei ole aivan pienimmästä päästä, niin voihan se tuijottelu johtua siitäkin. Muutaman kerran on jopa joku mieskin suihkutilassa kehunut komeaksi vehkeeksi, ensimmäisellä kerralla kyllä hämmästyin tuon tyyppisestä kommentista, koska olen ihan tavallinen naisista pitävä mies, mutta sitten olen ajatellut, että kai tuollaiset kommentit ovatkin jonkinlaisia kohteliaisuuksia. Mielestäni ympärileikkaus on kyllä ihan hyvä juttu. En antaisi pois.

Vierailija - 10.2.2012 17:01  (33/33)

Ympärileikattu

Mulla ympärileikkaus tehtiin jo ennen kouluikää, koska esinahka oli aivan liian tiukka. Tottakai mulkku on aina ollut erinäköinen, mutta ei se ole mua haitannut. Aina olen osallistunut ihan normaalisti kaikkiin juttuihin, jossa ollaan alsti. Käyn nykyäänkin, siis ihan aikuisena miehenä, paljon uimahallissa uimassa ja kyllä siellä suihkussa ja höyrysaunassa niin miehet, kun naisetkin helposti viivyttävät katsetta tuolla alapäässä. Toisaalta kun se ei ole aivan pienimmästä päästä, niin voihan se tuijottelu johtua siitäkin. Muutaman kerran on jopa joku mieskin suihkutilassa kehunut komeaksi vehkeeksi, ensimmäisellä kerralla kyllä hämmästyin tuon tyyppisestä kommentista, koska olen ihan tavallinen naisista pitävä mies, mutta sitten olen ajatellut, että kai tuollaiset kommentit ovatkin jonkinlaisia kohteliaisuuksia. Mielestäni ympärileikkaus on kyllä ihan hyvä juttu. En antaisi pois.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot