Maanantai 21.5.2012
Kosti, Konsta, Konstantin

Unohditko salasanan? |  Rekisteröidy

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aikuisten oikeasti

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 9.8.2007 9:49  (1/19)

Hyvä ja halpa kiinteistönvälittäjä Helsingistä?

Onko sellaista? Vai onko kaikki edullisemmat niitä niljakkeita, joilta en itse ostaisi edes sitä unelmakämppää, kun esittelyssä saa olla niskavillat välittäjän takia pystyssä? Suositelkaa!

Vastaukset

Vierailija - 9.8.2007 9:53  (2/19)

Mikä sitten on halpa tässä kontekstissa?

Minusta hyvä on oleellisempaa. Jos on hyvä, saa paremman hinnan ja nopeammin, jolloin käteenjäävä summa on suurempi, vaikka välityspalkkio olisi ihan normaali.

Vierailija - 4.7.2010 9:32  (3/19)

JÄRKEÄ VALINTAAN !

Useimmat saavat parhaan hinnan ja kaupat nopeimmin, kun käyttää halpaa tai edullista asiakkaansa etua ajavaa kiinteistönvälittäjää, kun kalliin välittäjän palkkiosta jää suurin osa asunnon myyjälle.

Itse asunnon myynnin kannalta kulut välittäjälle ovat melko samat riippumatta välityspalkkiosta, isolla välityspalkkiolla vaan maksetaan välitysyrityksen muita kuluja (yritysmainonta, johtajien palkat jne.), millä ei oman asunnon myynnin kannalta ole mitään tekemistä. Edullinen välittäjä joutuu myös yksinkertaisesti tekemään tehokkaammin asiat. Sinisilmäiset maksavat yksinkertaisuudessaan aina liikaa, näin se vaan aina on.

Vierailija - 17.7.2010 17:44  (4/19)

www.asuntokauppoja.fi

parempaa hinta-laatu suhdetta ei pk-seudulta löydy!

Kiinteät hinnat:
yksiöt 1400, kaksiot 1500 ja kolmiot 1800 sis. alv

Vierailija - 8.10.2010 23:13  (5/19)

Huoneistoturva Oy

Yhdyn järkeä valintaan- Huoneistoturva Oy siellä se hyvä välittäjä on. Myymässämme asunnossa ilmeni vesivahinko kaupanteon jälkeen, astianpesukoneen poistoputki oli vuotanut pikkuhiljaa keittiöm alakaapistoon ja sitäkautta lattiarakenteisiin. Huoneistoturva ja sen välittäjä Petri Gustafsson teki hyvää työtä myös kaupanteon jälkeen ja pääsimme ostajien kanssa järkevään sopimukseen ilman juristeja- kiitos paljolti välittäjän työpanoksen. Palkkio oli meille sivuseikka.

Vierailija - 22.1.2011 13:08  (6/19)

JYA Housing

Todella hyvä ja tuli suositusten kautta meillekkin! toimii arvokiinteistö puolella ja se kyllä näkyi myös asiakaspalvelussa. kaikki kiitos Jya:n Petri Juotasniemelle!

Vierailija - 22.1.2011 13:50  (7/19)

Meillä on myös kaksi hyvää kokemusta

Huoneistoturva Oy:stä. Olemme myyneet 15 vuoden aikana useamman kämpän (myös sijoituskämppiä) ja Anders Sandelin oli aivan helmi juuri tuosta frmasta.

Suosittelen.

Vierailija - 20.3.2011 22:10  (8/19)

Kiirettä pitää....

Me bongattiin alkuvuodesta tältä palstalta yllä mainittu asuntokauppoja.fi.

Hauskaa/huvittavaa oli, että ko. liikkeen edustaja ehti paikalle vasta kahden viikon "jonotusajan" jälkeen. Oli kuulemma turhan paljon toimeksiantoja.. No saimme joka tapauksessa asunnostamme aivan pätevän arvion ja päädyimme antamaan asuntomme ko. välitysliikkeelle. Itse asiassa ko. liikkeen edustaja suositteli kysymään arviota myös muutamalta muulta välittäjältä jotta pyyntihinta olisi mahdollisimman oikea.

Asunto kävi kaupaksi ennen ensiesittelyä ja kaikki sujui paremmin kuin hyvin, joten tätä voi kyllä suositella. Ja uskomatonta mutta totta, palkkio oli tosiaan kolmiomme kohdalla se 1800 euroa, kilpailevilla välittäjillä hinta olisi ollut toisella 5550 euroa ja toisella peräti 7400 euroa toteutuneesta hinnasta laskien. Ottaen huomiooon, että asunto myytiin täyteen rahaan ja molemmat näistä "pikkaisen" kalliimmista välittäjistä olisi laittanut pyynnin matalammaksi kuin nyt saamamme hinta tuntuu täysin käsittämättömältä että muutamasta yksityisesittelystä+kauppakirjojen laadinnasta olisi pitänyt maksaa näille liikkeille 3/4 prosenttia..

Näin jälkikäteen ajatellen olisi kait tuon myynyt itsekin, mutta vaivatonta se vain on antaa välittäjän hoitaa homma jos siitä ei tarvitse itseään aivan kipeäksi maksaa. Ja toisaalta ehkä joku ostaja sitten kuitenkin karttaa yksityistä myyjää..

Vierailija - 25.4.2011 18:26  (9/19)

ehkä sulle

Muut kylläkin täysin ylimielisiä ja kallis ,ei ammattitaitoa vanhoja vivan myyjiä se kertoo kaiken

Vierailija - 28.4.2011 14:12  (10/19)

kaksi kämppää myynyt itse

Halvin tapa on myydä itse. Ilmoitus Oikotiellä ei paljon maksa. Kaksi kämppää olen myynyt itse, ja kyllä siinä tuntipalkalle pääsee.

Mikäli joko ostajalla tai myyjällä on asuntolainaa, niin pankki pitää huolen, että paperit vaihtuvat sääntöjen mukaan. Ja kauppakirjapohjia löytyy kyllä.

Kiinteistövälittäjä ei siivoa puolestasi, eikä vastaa kuin välitystyöstään (jos siitäkään).

Vierailija - 4.6.2011 18:43  (11/19)

Unohda hyvä ja halpa!

Tärkeintä on löytää hyvä ja ammattitaitoinen myyvä välittäjä. Minä löysin kokeneen ja LKV tutkinnon suorittaneen välittäjän. Yritin ensin itse myydä kantakaupungin kaksiota jonkin aikaa. Kysyntä oli pientä ja pyyntihintaakin olisi pitänyt varmaan jo pudottaa. Onneksi löysin hyvän välittäjän Viva Lkv:sta tuttavan suosituksesta. Hintapyyntöä jopa nostettiin omasta hintapyynnöstä, kun välittäjä kertoi että palkkion suuruus ei ole oleellisin asia. Kokeilin ja koin! Käytännössä en maksanut kuin pienen osan palkkiosta, kun välittäjä myi sen noin viikossa pyydetyllä korkeammalla hinnalla kuin itse yritin myydä sitä! Hyvä mieli molemmilla, molemmat tienasi...

Suosittelen lämpimästi Viva LKV:n Pekka Soisaloa

Vierailija - 19.6.2011 13:53  (12/19)

LKV-Pätevyys!!!!!!

HOX HOX!
LKV:n suorittaneella henkilöllä ei välttämättä ole mitään merkitystä koko myynnillä!
Yrityksellä on aina vastaavahoitaja joka tulee vastaamaan välittäjän töppäyksistä eli yritys kantaa loppupeleissä vastuun!
Kiinteistökaupassa on tärkeää, että välittäjä tietää muutakin kuin neliöt! eli suosittelen kokenutta välittää joka tietää myös rakennusteknisistä asioista! pakko myöntää et niitä on harvassa, mut löytyy kyl!
siis kokemusta rakennusalalta ja sillee.. surkeaa katottavaa kun nainen/mies myy miljoona kiinteistöä eikä sillä ole mitään hajua teknisistä asioista! ostasitteko ite talon välittäjältä joka ei tiedä yhtään mitään rakennusteknisistä asioista, en ainakaan minä!!

Vierailija - 4.11.2011 0:16  (13/19)

Hyvä ja parhaan hinnan hankkija - ei halvin

Hei,

Miksi Sinun pitäisi saada hyvä ja halpa. Eihän sellaista ole olemassakaan!

Jos haluat hyvän, niin hyvä tienaa kyllä palkkansa saadussa hinnassa ja eikö Sinulle ole tärkeintä se raha, joka jää käteeen. Hyvä välittäjä satsaa kuviin, esitteeseen, on mukana kaikissa nettiportaaleissa, mainostaa vakioilmoituksin lehdissä jne.

Eli hyvä välittäjä löytää jokaisen asunnosta kiinnostuneen ja saa aikaan kilpailun, jolla haetaan markkinoiden paras hinta.a se tosiaan saadaan!

"Kahden tonnin taaveilla" ei ole varaa mainostaa, ei varaa tehdä esitteitä, ei varaa laatukuviin, ei varaa eikä välttämättä pienellä palkkiolla edes halua oikeasti panostaa kohteen myyntiin. Jotain onnenkantamoista sitten odotellaan ja jos ei onni käy, niin ehdotellaan hinnan pudostusta.

Olen hyvä välittäjä, en varmasti halvin, mutta hankin parhaan hinnan markkinoilta - ja suosittelijoita löytyy!

Leena Ahlbäck, Family Ahlbäck Lkv, Runeberginkatu 25, 00100 Helsinki, 050 3525 999.

Vierailija - 4.11.2011 0:28  (14/19)

mitä rahalla saa?

Jos palkkio yksiöstä on 1400 euroa, ja kun siitä vähennetään alv 23%, nin jokainen järjellinen ymmärtää, ettei kohdetta voi mainostaa lehdissä, siitä ei voi otaa kunnon kuvia, eikä siihen voi oikeastaan satsata mitään, koska palkkiosta ei muuten jää välittäjälle mitään.

Todennäköisyys pitkään myntiaikaan, huonoon hintaan ja molemminpuoliseen pettymykseen on todellinen!

Leena Ahlbäck, kiinteistönvälittäjä (LKV, KiAT) joka uskaltaa esiintyä omalla nimellään, on sen verran meriittiä ja näyttöä

Vierailija - 4.11.2011 0:36  (15/19)

LKV pätevyys

Kyllä koulutuksella on merkitystä alalla kuin alalla!

Olen itse suorittanut LKV-tutkinnon sekä KiAT ammattitutkinnon. Olin kyllä jo niitä ennen toiminut alalla parikymmentä vuotta, mutta olen sitä mieltä, että ei oppi ojaan kaada.
Olen lisäksi osallistunut vuosittain vähintään 4-5 pidempään koulutukseen. 1-2 vuorokauden koulutuksia ja seminaareja mahtuu vuoteen kymmenkunta.

Olen rakentanut pari omakotitaloa, joten sekin pouoli hallussa.

Kyllä koulutus kuitenkin kertoo ihmisen vakavuudesta olla alalla. Jos ei koulutuksesta ole kiinnostunut, niin onko oikeasti oikealla alalla?

Leena Ahlbäck, Family Ahlbäck Lkv, Runeberginkatu 25, 00100 Helsinki, 050 3525 999.

Vierailija - 7.11.2011 22:09  (16/19)

Itse myyminen

Itse myyminen voisi olla myös hyvä vaihtoehto.

Oletko katsonut täältä?

http://www.tavaratalot.com/2011/11/jaakkosalofi.html

Vierailija - 2.2.2012 23:39  (17/19)

varo

Lainaus:
Tärkeintä on löytää hyvä ja ammattitaitoinen myyvä välittäjä. Minä löysin kokeneen ja LKV tutkinnon suorittaneen välittäjän. Yritin ensin itse myydä kantakaupungin kaksiota jonkin aikaa. Kysyntä oli pientä ja pyyntihintaakin olisi pitänyt varmaan jo pudottaa. Onneksi löysin hyvän välittäjän Viva Lkv:sta tuttavan suosituksesta. Hintapyyntöä jopa nostettiin omasta hintapyynnöstä, kun välittäjä kertoi että palkkion suuruus ei ole oleellisin asia. Kokeilin ja koin! Käytännössä en maksanut kuin pienen osan palkkiosta, kun välittäjä myi sen noin viikossa pyydetyllä korkeammalla hinnalla kuin itse yritin myydä sitä! Hyvä mieli molemmilla, molemmat tienasi... Suosittelen lämpimästi Viva LKV:n Pekka Soisaloa

juupa juu

varokaa VIVA lkv:TÄ
sen pahempaa veivaamista ei ole

aluehallintovirasto otti jossakin vaiheessa toimiluvan pois ja
omistajat sai verottajalta kyytiä

Vierailija - 8.2.2012 1:27  (18/19)

myös

itsellä myös Vivasta vedätyskokemusta. Tosin olin ostajana, potentiaalisena sellaisena. Vetäydyin kuitenkin viime hetkellä kun tajusin epäillä papereiden epäselvyyksiä jälkeenpäin tehdystä saunasta. Soitin itse rak. valvontaan ja sauna oli luvaton. Papereistahan tämäkin kävi ilmi mutta välittäjä oli muka ihan hämmästynyt tästä ja näytteli että "olipa hyvä kun tarkistit". Käsittämätöntä paskaa. Myös kuntotarkastuksen teettäminen olisi ollut järkytttävän kallista, ja täysin tuntematon menettely. Toki nuo tarkastukset yleensä ovatkin turhia ja kusetusta mutta eiköhän homman juju ollut se, että luvattomuus olisi pitänyt sentään tarkastajan tajuta. Häikälemätöntä kusetusta ensiasunnon ostajia kohtaan.

Vierailija - 8.3.2012 12:14  (19/19)

Näin meillä

En tiedä onko halvin, mutta meillä Espoossa myi asiallinen välittäjä asunnon nopeasti ja hintaan oltiin tyytyväisiä miehen kanssa. Kaupanteossa ostajat kehuivat myös välittäjää ja kaikille jäi tosi hyvä maku. Osasi asiansa ja ei ollut sellainen ällötysniljake. Jopa minä tajusin mitä tehtiin ja missä mentiin ;) Yritys oli Nordic Housing ja sieltä sellainen kuin Antti Luostarinen. Muista en osaa sanoa.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot