Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
lihava lapsi ja limsa...
Voi hyvää päivää taas! Oli äsken kokolailla lihava (siis TODELLA ylipainoinen) noin 3-vuotias poika äitinsä kanssa Tarjoustalossa. " Imtaa imtaa" huusi poika limsakaapin kohdalla, ja äitinsä sitten lupasi, että ostetaan vain, mutta mennään tuohon viereiseen ruokakauppaan, ettei tarvitse täällä jonottaa. Mitä ihmettä tuon ikäinen lapsi tekee limsalla? Toki lämpimällä pitää juoda, mutta miksei vaikka sitten hiukan laimenettua tuoremehua? Jos tuon ikäinen on jo niin kiinni limsassa, että ei mehu kelpaa, niin aika turhaa on ihmetellä, miksi jo alle kouluikäisillä on KAKKOStyypin diabetesta. Harva noij pieni edes tykkää limusta, kun se on niin hiilihappoista, eli tälläkin pojalla taitaa olla aika monta harjoituskertaa jo takana. Katsokaan nyt saamari, mitä kersoillenne juotatte. Ja ps: tämä äiti itse ei mikään hirveän lihava edes ollut, punkero kylläkin.Minulla on suunnilleen saman ikäinen lapsi, joka ei vielä KOSKAAN ole edes saanut maistaa limua, eikä pitkään aikaan saakaan, jos se minusta riippuu.
Vastaukset
Mulla kaksi hoikkaa lasta, ja limua juodaan kerran viikossa saunapaivana. Yhtahyvin, ja mieluusti voitais siirtya vaikka tuoremehuun, yhta
hyvin lapsille maistuu sekin. Nyt kun on tällaiset helteet, niin poika saattoi muistaa janonsa juur siinä kun näki limut, ei se lihavuus automaattisesti tarkoita että sitä limua joka päivä kitataan. Ärsyttää että ihan ulkopuolinen ihminen paheksuu toisten asioita tietämättä muita faktoja perheen elämästä. Ihmeellistä oman kruunun kiillotusta. Voit uskoa että tuokin mamma löytäis sinun kasvatuksestas jotain paheksuttavaa jos tolle linjalle lähdetään. Eri asia olis jos arvostelisit perhettä jonka tunnet, ja jossa juomiset tiedät perustuvan virvoitusjuoma- linjalle. Mun tyttö maistoi limua ekan kerran 1, 5 vuotiaana, ja vaikka sitä ei joka päivä juoda, niin tunnisti limun kyllä ja osas sitä saunapäivinä pyytää jo alle 2 vuotiaana.Meillä hiukan pullukka lapsi juo light-limua joskus
No ei kai siinä mitään, jos lapsi juo limua,
mutta jos 3-v valmiiksi lihavalle lapselle sitä juotetaan, voi hieman ihmetellä.Samoin kuin sitä, että naapurin lihavalla lapsella on karkkipäivä siitä huolimatta, että ostelee karkkipusseja viikon muinakin päivinä.
Meillä pian 4v haluaa joskus " mustaa limsaa" mutta maistaa sitä hörpyn ja se siitä. Fantaa juo välillä enemmän.
Hoikka poika vaikka äiti on pullea.Limsa ei muutenkaan ole hyvä juoma helteillä.
Light-limut eivät lihota. Se tuoremehu on sitä paitsi pahempaa hampaille.
Eipä tosiaan lightlimut lihota.
Mutta hampaat ne tuhoaa ihan yhtä tehokkaasti kuin tuoremehut.Kuulehan. Tuoremehuissa sekä jugurteissa on enmmän kaloreita kuin sokeroidussa limsassa.
Tuoremehu on tuoreista hedelmistä puristettua mehua.
Minä en kyllä kanniskele appelsiineja ja puristinta kauppareissuilla. Ei kyllä lapsi juo limsaakaan. Vesi käy ja pillimehut.Kasi on oikeassa
Mehuthan ne lihottaa eikä esim. lightlimsat!!
Sokerisessa jaffassa on 45kcal/100ml kun tuoremehussa on 90kcal/100ml!!!Ota ensin selvää ennenkuin avaudut!
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Raskaana Sharm el Sheikhiin
- > Puutarhaan kuorikatetta?
- > Jos olisit mies, huolisitko melkein kaikkien höyläämän yh-äidin kumppaniksesi?
- > Opettaja pieksi oppilaan
- > 3kymppinen nainen vailla seksiseuraa, kiinnostaisiko?
- > Kannattaako valita iso vai pieni kiinteistönvälitysfirma myymään asuntoa?
- > Miten tehdään se ranskalainen koukku-c
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

0 m/s