Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Olen kärsinyt fissuurasta jo 11 kk... miksei tämä tuska lopu jo!?
Eli mulla tuli pari ikävää haavaa peräaukkoon tammi-helmikuussa eikä ne ole koko aikana menneet kiinni.Olen käynyt lääkärillä ja kokeillut vaikka minkälaista salvaa siihen, mutta mikään ei auta. Välillä on parempana, niin ettei satu kakkiessakaan mutta nyt taas veri lentää...
En jaksa enää tätä! Elämän halu vähenee kun tuska viiltää!
.
Vastaukset
minulla parani kun aloin syömään kuituleipää useita viipaleita päivässä joka päivä.
yhtään ei saanut lintsata muuten palasivat. onneksi rakastan kyseistä leipää, muuten koko homma olisi aika kurjaa.Etkö oo päässy leikkaukseen? Yhdellä tutulla leikattiin joku aika sitten. Ja on sen jälkeen ollut kivuton.
Mitä lääkkeitä olet käyttänyt? Tutulle oli lääkäri määrännyt antibiootit tulehdukseen ja sitten erilaisia salvoja ja puikkoja, leikkausta odotellessa.Minä en voi syödä lainkaan ruista =(
Olenkin miettinyt että ettei mulla olis hiivasyndrooma jonka takia tuo vaiva on ja pysyy?!Olisko kellään asiasta mitään tietoa??
Ei tuota fissuuraa voi mitenkaan leikata... laakari sanoi etta leikkaus on aarimmainen tapaus ja senjalkeen voi ongelmia aiheuttaa
peräreiän sulkijalihakset niin etteivät sulje enää reikää...Minulta on leikattu fissuura.
Minullakin oli kuukausia elämäni " helvetiksi" tehnyt pieni fissuura. Todella kivulias ja herkästi vuotava. Ensin kokeiltiin suppo-ja voidelääkkeitä, mutta kun haavauma ei parantunut niin pääsin leikkaukseen. Toipuminen leikkauksesta oli vaivalloista, kesti noin 4 viikkoa ennenkuin peräpää oli kunnossa. Mutta nyt olen todella helpottunut kun kaikki peräpäähän liittynyt tuska on takana.Oletko käynyt kirurgin puheilla vai kuka sinulle sanoi, että leikkaus on äärimmäinen keino? Sinullakin tuo haavauma on ollut jo niin kauan, että tuskin paranee ilman leikkausta.
Ainoa keino helpottaa vaivaasi kotikonstein, on pitää uloste löysänä, vatsa säännöllisesti toimivana. Myös lämpimällä vedellä kylvettely voi auttaa.
kuutonen, voisitko kertoa miten sinulla leikattiin tuo fissuura?
mulle nimittäin juuri kirurgi sanoi että se tehdään vain äärimmäisissä tapauksissa, peräaukon sulkijalihakset ovat niin herkät ettei niihin mielellään tehdä leikkauksia kun voi alkaa sitten ilmenemään esim. löysyyttä.kuulisin mielelläni enemmän, koska tämä vaiva tekee elämästäni helvetin!
t. ap
tietäisikö joku muu?? eiks kukaan kärsi samasta asiasta??
Olisiko kenelläkään tietoa kertoa enemmän tuosta leikkaus hoidosta?
JOs epäilet hiivasyndroomaa niin jätä ihmeessä kaikki sellainen pois ruokavaliostasi
http: //karppaus. info/wiki/index. php?title=South_Beach_Dietkokeile linkin kahden viikon aloitusjakso ja siinä ei saa syödä vaaleita viljoja, sokeria, leipää yms. josko olisi apua.
Taudistasi en osaa sanoa mitään mutta jos olet kovin kipeä voinet kokeilla tuota diettiä.
nyt en kyllä ihan ymmärrä, että miten haavauma voidaan leikata?
eikö silloin siihen tule vaan uusi haava?Mun tutulla ainakin leikattiin, oli kipeä vähän aikaa sen jälkeen.
Oli jo syönyt antibiottikuurin ja käyttänyt lääkärin määrämiä suppoja. Mene jollekkin asiaan erikoistuneelle yksityislääkärille.Minulta on leikattu fissuura n. 7 vuotta sitten.
Kipu peräaukosta katosi välittömästi, ulostaminen oli leikkauspäivän iltana helpompaa kuin fissuuran aikana.Leikkauksessa katkaistaan yksi peräaukon sulkijalihaksista tai leikataan puoliväliin, en muista enää. Minulle leikkaus ei ole aiheuttanut sellaista löystymistä, jonka varsinaisesti edes huomaisin. Jos on vatsa aivan kuralla jostain syystä, voi vuotaa vähän, ei edes tahraa alushousuihin, mutta peräaukkoa kutittaa.
Kipu ennen leikkausta oli aika invalidisoivaa ja lääkkeetkin auttoivat välillä todella huonosti. Nitrovoiteesta en saanut mitään apua, mutta migreeniä pahemman päänsäryn toi mukanaan.
parantunut
Mulla vaivaa kesti tasan vuoden. Käytin apteekin ja lääkärin voiteita niin kauan, että ihon läpi vuoti kuodosnesteet. Paranin täysin, kun lopetin kaikkien voiteiden käytön. Aloin syödä vitamiinejä (sinkkiä, c-vitamiiniä, mangensiumia ja d-vitamiiniä.) Alkoholin jätin minimiin. Kas kummaa aloin parantumaan ja nyt olen vuoden ollut terve.Kipeetä
Olen nyt kärsinyt myös tästä inhottavasta vaivasta pari kuukautta. Vatsa ei mielestäni ole ollut sen kovempana, kuin 37-vuoteen normaalistikaan. Hetken ehti olla jo ihan siedettävä ja tuntui, että voisi Di-rasvaa kiittää.Mutta pari viikkoa sitten kävi jotain ihmeellistä. Takamus alkoi särkeä oikein kunnolla. Kävin lääkärissä ja siellä todettiin, että tuo "vartijapukama" on trombosoitunut. Siitäkös riemu repesi. Pukama operoitiin ja siihen liittyvä kipu helpotti. Mutta mutta, noin puoli päivää siitä koko alaruumis meni täysin kramppiin. Kipulääkkeeksi määrätty Voltaren 50mg oli sama kuin olisi vitamiineja napsinut. Ei, kun uudelleen päivystykseen. Siellä kipulääkettä sekä relaksanttia piikillä. Itse en huomannut eroa voinnissa vaan silmissä sumeni edelleen ihan kunnolla. Tästä taas kotiin sohvalle sykkyrään. Noihin kramppeihin sain Sirdalud reseptin. Tämäkään ei sitten oikein onnistunut. Suolihan pamahti siitä hyvin hitaalle. Kaksipäivää siinä nappailin Voltarenia ja Sirdaludia varsin sekavassa mielentilassa. Oli pakko varata aika lääkärille. Jouduin jo tarkkailuhuoneeseen, kun ei jaksanut tuolilla istua. Takamus oli niin kovassa krampissa, ettei lääkäri saanut mitään tutkittua vaan passitti TK:sta isompaan sairaalaan. No siellä lääkäri kurkkasi ja tuumasi, että fissuurahan siellä on. Tästä lähdettiin sitten taas kotiin krampissa ja tähtiä nähden ja takamus tulessa täysin lyötynä.
Sisuuntuneena päätin, että kai tästä nyt jotenkin selvitään. Silti viikko meni maatessa niin, että selkä ja jalat kipeytyi niin pahasti, ettei tehnyt mieli tehdä enää mitään, edes syödä.
Nyt on pari päivää mennyt onneksi parempaan suuntaan. Pihallakin on jaksanut olla, mutta takamus on tulessa hyvin herkästi. Alkuun oli omituinen tunne, että miksi tulee hirveä kipu vaikka pitäisi olla hätä. Kipu helpotti kun kävi pytyllä. Onneksi vatsa meni magnesium:n ansiosta kohtuu pehmoiselle. Visiblin:ä olen ottanut minimimäärän. Sen huomasin, että ulkona pitää olla selvästi enemmän alaruumiissa vaatetusta, että kipu ei pahene.
Mutta taas tänään vaikka päivä meni hyvin, eikä esim. vessassakäynnin jälkeen kirvellyt, mutta ilta kruunasi taas kaiken. Yksi pieni kaasun päästäminen ja pyrstö on taas tulessa. Tätä kestää sitten taas pari päivää. Haavaa kirvelee taas sitten kokoajan. Voi jees sentään. Seuraava käynti lääkärillä on loppukuusta ja isoon sairaalaankin olen päässyt tutkimusjonoon johtuen tuosta kramppiepisodista. Yleensä, kun lukee ihmisten kirjoituksia niin he kirjoittavat myös verenvuodosta. Minä en ole tuosta kärsinyt pl. pukaman puhkaisu.
No sen olen jo tässä ajassa ehtinyt oppia, että tulee nautittua kivuttomasta ajasta. Kai tämä vielä jollain tavalla helpottaa, I hope.
Millaisia sivuvaikutiksia olette huomanneet tuosta diltiatsemivoiteesta?
siitä voiteesta
olen käyttänyt sitä kyseistä voiudetta ja auttaa vaivaan, mutta sitä täytyy käytttää aika pitkään ja laitan sitä aina ulostamisenkin jälkeen. Voiteen käytön yhteydessä tuntuu kutinaa. Kaiketi sitten kuuluu asiaan. On enemmänkin tarkoitettu peräaukon haavaumien hoitoon.
minullakin oli sama vaiva...
...muutamia vuosia sitten. Kipu oli niin kovaa ettei eläminen enää onnistunut.Yksi keino mikä auttaa, ainakin helpottaa oloa hetkeksi, on antaa vesikylpyjä eli istua vesisankossa lämpimässä vedessä joka päivä pari kertaa noin kymmenen minuutin ajan.
Minulle lopulta tehtiin operaatio, jossa suolta venytettiin/laajennettiin niin että se tuli täyteen "mikrorepeämiä" jonka avulla syvä haavaumani alkoi parantua, oloni helpottui välittömästi operaation jälkeen. Pari viikkoa muistaakseni tuli sairauslomaa...
Toivottavasti kukaan ei jää kärsimään tästä vaivasta, vaan hakeutuu sinnikkäästi hoitoon...joskus se vaatii useamman lääkärin tapaamista niinkuin minun tapauksessani!
Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Hormoonikierukka
- > Onko kukaan läheisenne menehtynyt syöpään? Minkälaiset olivat viimeiset vaiheet? Mikä syöpä?
- > Minne mennä marraskuussa?
- > Minkälainen koira on Belgianpaimenkoira ?
- > haluatko kysyä sossulta / toimeentulotuesta?
- > saunon alasti appiukkoni kanssa
- > Mitä tarkoittaa lyhenne KVG??
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

0 m/s