Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aikuisten oikeasti
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Siis miksi jotkut ääntävät Q:n " guu" ??
Vastaukset
minuusta se on hyvä niin
no miten sä sen äännät?
Siis miten ap haluaa sen äännettävän?
Terv. ope joka opettaa lapsille, että se on guu.Niin ja jotkut sanovat Aladdinin sijaan Alladin.
Ärsyttävää.Toivottavasti 4 ei ole mun lasteni tuleva ope...
Kyllä Q-kirjain lausutaan " kuu" , ei " guu" .
joo mä haluaisin tietää kans..t. koko elämän virheellisesti puhunut ?
oo pee guu är äs
Jos pitää valita onko se kuu vai guu, niin mielummin se guu.
Mutta oikemmin se on sellainen niiden välimaasto. -4-" Kuu " opetettiin koulussa 70-luvulla.
Ap:n englanninkieli on taatusti hirveää.
Se on " kjuu"
Vähän murtaen sanottava!Eli ei siis töksäytetä että KJUU vaan sanotaan pehmeästi liukuen kjuu (puoliuulla)
Voi ope, se ei ole niiden välimaasto
Q on " kuu" , se ei missään tapauksessa eikä missään kielessä ikinä äänny soinnillisena (siis g:nä).Opetathan oppilaitasi oikein, please.
t. kielenope
Kuu se on, pöntöt! Itse olen huomannut että nämä guu-tyypit ovat samoja jotka syövät panaaneja ja matkustava Prysseliin.
Ei kai sitä nyt sentään guu lausuta ? =O
Itse lausun yleensä aika kovana.juu juu mut eikös kuu olekaa juustoa ?
Kiitos hyvistä nauruista....
Herran tähären, guu!
Johan se on ällistyttävää että löytyy aikuisia(?) ihmisiä jotka luulevat että q on GUU! Missähän ihme koulussa näin opetetaan?ps. Toivottavasti tämä yksi ope ei tule koskaan opettamaan minun lapsiani
Hups, minä sanon aina Alladin.
q on kyllä kuu.Niinpä, mun mies lausuu " guu" ja joka kerta se ärsyttää yhtä paljon.
Melkein ainoa asia, mistä saadaan väittely aikaiseksi..=)Mitenköhän nää guu-tyypit äntää esim. sanat queen ja Lindqvist?
Kuten moni on jo todennut, se on ehdottomasti kuu, ei guu.
ap19 jatkaa.
Ja toinen on englannin kielen sana " about" . Se kun lausutaan " öbaut" eikä suinkaan niinkuin se kirjoitetaan. Yrittäis se ukkokulta muistaa ees sen..12, on oikeassa!
12 ei ole oikeassa jos puhutaan suomea
se on kuuMä en ollut ikinä ennen kenenkään lausuvan " guu"
ennenkuin mieheni sanoi niin. Voi tsiisus että se suorastaan raivostuttaa mua! En kanssa käsitä miten joku on keksinyt edes moisen ääntämisen?Ja
minä sain tiedon että jotkut lausuvat sen guu ekaa kertaa tästä ketjusta, en ole koskaan kuullut kenenkään niin sanovanLastemme päiväkodin johtaja sanoo jatkuvasti " guu"
argh...mulle tuli kans ihan kina miehen kans siitä miten Q lausutaan
hän oli kovasti sitä mieltä että se on guu... no jonkun kirjoittama määritelmä ihmisistä jotka " syövät panaaneja ja matkustavat prysseliin" oli osuva, tota vois laajentaa koskemaan moisten ihmisten (muuten ihan sivistyneet) lapset...Anoppi näet puhuu mm. ranellipaidoista (siis flanelli)...
22 ei about kyllä lausuta öbaut, abaut on toki myös väärin...
Mä oon kyllä aina taistellu sen puolesta, että se on " kuu"
mutta pohojalaasena sanon myös panaani ja prysseli, puhumattakaan piolokiasta29, mitenkäs sitten?
Onkohan murrekysymys?
Mulle on aina kotona ja koulussa opetettu että guu, oulunseudulta oon kotoisin. Nyt asun Pkseudulla, ja olen oppinut sanomaan kuu...Ei ole mikään murrekysymys,
minä olen myös Oulun seudulta ja kyllä se jo koulussa opetettiin että q = " kuu" . Ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan " guu" , paitsi yhden Epykti-tyypin.Vierailija:
Lainaus:
Mulle on aina kotona ja koulussa opetettu että guu, oulunseudulta oon kotoisin. Nyt asun Pkseudulla, ja olen oppinut sanomaan kuu...
Mulle on aina kotona ja koulussa opetettu että guu, oulunseudulta oon kotoisin. Nyt asun Pkseudulla, ja olen oppinut sanomaan kuu...
Aika jännä..
Vierailija:Lainaus:
minä olen myös Oulun seudulta ja kyllä se jo koulussa opetettiin että q = " kuu" . Ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan " guu" , paitsi yhden Epykti-tyypin.
minä olen myös Oulun seudulta ja kyllä se jo koulussa opetettiin että q = " kuu" . Ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan " guu" , paitsi yhden Epykti-tyypin.
No, meillä sanottiin myös että sallaatti... Mutta banaani, egypti, olympialaiset... Muuten ihan korrektisti. En sitten tiedä mistä tuo guu lie tullut...
Siinä on kyse hypeerkorrektiudesta
Eli koska b on bee eikä pee, luullaan että q on oikeasti guu.Tai vaikka koska " hiano" on murretta ja kuuluu sanoa hieno, jotkut sanovat sitten myös pieno eikä pianao. Tämä on onneksi katoavaa kansanperinnettä.
Hyperkorrektiudessa siis korjataan jokin juttu niin, että syntyy virhe.
Se on pannaani ;D t. oululainen kuu
Vierailija:Lainaus:
Vierailija:
No, meillä sanottiin myös että sallaatti... Mutta banaani, egypti, olympialaiset... Muuten ihan korrektisti. En sitten tiedä mistä tuo guu lie tullut...
Vierailija:
Lainaus:
Siis ei hypeer vaan hyper...
Ei ole murrekysymys.
Mutta kuten tämäkin viestiketju todistaa, joissakin kouluissa opetetaan väärin, ja epäilemättä niiden koulujen kasvatit (pienellä paikkakunnalla ehkä koko pitäjä!) sanovat tosiaan " guu" .Tuntuu vaihtelevan kovasti.
Ilmeisesti se on kuu, vaikka monet sanovat sen guu.Itse opin sen guuna ja olin pahasti loukattu ja barrikaadeilla, kun joku väitti, että se olisi kuu. Mutta jostain syystä olen alkanut itsekin sanoa kuu. Ilmeisesti muilla kielillä on ollut vaikutusta.
Kyllä se on guu!
Piste!Ihan sama
Minua taas raivostuttaa Somalian nälänhätä ja Pohjois-Korean ihmisoikeustilanne.Olin varsin tyytyväinen elämääni "guu"-ihmisenä kunnes joku ääliö jaksoi alkaa valittaa tästä. Itse en ollut asiaan ikinä kiinnittänyt mitään huomiota. Minua muutenkin ärrävikaista tällaiset asiat ei voisi vähempää kiinnostaa.
Minua ei ikinä kiusattu ärrävian takia mutta sitten tulee joku elämäntapavalittaja motkottamaan kuu-guusta.
Ihan sama. Hankkikaa valittajat vaikka elämä.
Voi ihanuus
Minä pidän tästä ylläolevasta viestistä. Kerrankin älykäs ihminen keskustelupalstalla!Tarkoitatko "hybergorrektius"?
:)Uutta meidanperhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Hormoonikierukka
- > Onko kukaan läheisenne menehtynyt syöpään? Minkälaiset olivat viimeiset vaiheet? Mikä syöpä?
- > Minne mennä marraskuussa?
- > Minkälainen koira on Belgianpaimenkoira ?
- > haluatko kysyä sossulta / toimeentulotuesta?
- > saunon alasti appiukkoni kanssa
- > Mitä tarkoittaa lyhenne KVG??
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

0 m/s