Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko teillä kokemuksia? Miltä tuntuu, kun huomaa että elämä onkin perustunut valheelle? Tästä voi kai aiheutua vakaviakin mielenterveyden järkkymisiä?

Sivut

Kommentit (318)

Vierailija:

Lainaus:


ateisteja haittaa, jos heidän lapsistaan tulee uskovia. Eivätkö tajua, että se on ihanaa, jos on uskosta turva. Miksi kieltää uskonopetus esimerkiksi.




a. Ymmärrättekö?



Miksi uskovaiset eivät ymmärrä että uskonnot ovat pelkkää politiikkaa. Ne ovat tyhmemmän ja köyhemmän kansanosan kurissa pitämistä. Eikö teitä yhtään ihmetytä että uskonto niin ovelasti pitää yllä vallitsevia omistussuhteita..? Oiskohan siks, että on ihmisten käsialaa.. niiden valtaajanoavien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Voisiko joku uskovainen selittää? Jos raamattu on totta, niin miten selitätte Aatamin ja Eevan lasten mahdollisen lisääntymisen?



Jos jumala loi vain Eevan ja Aatamin, ja he saivat yhteensä kolme poikaa. Mistä Kainin vaimo on sitten tullut maan päälle? Vai yhtyikö Kain äitiinsä? Entä Kainin ja tämän vaimon jälkeläisten puolisot?



Eikö nämä suuret epäkohdat jo kerro, että luomiskertomus on täysin ihmisen keksimä tarina, jolla ei ole mitään tekemistä jumalallisten voimien kanssa?




Raamatussa ei ole epäkohtia, kun sitä tutkii kokonaisuutena lisäämättä tai poistamatta siihen/siitä omia mielipiteitään. Vaan ottamalla tuon kirjan sellaisena, kuin se on.



Tähänkin asiaan löytyy vastaus.

Vierailija:

Lainaus:


entä jos minä julistaisin uskovani joulupukkiin ja kertoisin hänen pelastavan elämäni! tai vaikka mielikuvituskaveriini esa-petteriin?




Samoin me Jumalaan uskovat olemme täysin varmoja siitä, että Jumala ON olemassa. Mikä sinä luulet olevasi morkkaamaan toisia siitä mihin he uskovat?

Sinäkin USKOT, että Jumalaa EI ole.. sinä siis uskot. Enkä minä morkkaa sinun uskoasi.

Missä kuolleet omaisenne ovat? Minne ihmisen henki menee ruumiista? Mitä olettte kuulleet lähellä kuolemaa olleiden kokemukset " valosta" ? Onko kaikki vain materiaa? Miksi ihminen kaipaa Jumalaa joka puolella maailmaa? Mistä elämä syntyy? Mihin avaruus päättyy? Me ihmiset tiedetään muka paljon, mutta oikeasti vain vähän.

Mulla on usko vahvistunu lapsenuskosta ja en ole koskaan kokenut tällaista iloa. Ihmiset pettää, mutta meillä on parempaa tiedossa.

luuletko tosiaan että ateisti elää syntistä elämää vain siksi ettei usko raamattuun. jokainen voi elää hyvän " synnittömän" elämän vaikka ei uskoisikaan jumalaan.

raamattu on kuvainnollinen eikä sisällä kaikkia yksityiskohtia. Tuskin Jumala kirjaimellisesti loi maailman seitsemässä päivässä. Tuo seitsemän päivää kuvaa vain ajanjaksoja; ehkä siiten meni seitsemän miljoonaa vuotta.

Lisäksi Jumala on luonut ihmiseen heikkouden syntiin, joten aika erikoinen on tuo teidän Jumalanne. Te palvotte väärää Jumalaa, juuri sitä pahuuden ilmentymää, joudutte harhateille itsekin. Mutta kyllä tekin (niinkuin kaikki) löydätte vielä totuuden ja valon, todellisen ja täydellisen Rakkauden Jumalan.



Rauha kaikille sieluille.

" Ei Jumalaa voi syyttää pahasta. Mitä SINÄ ja MINÄ teimme auttaaksemme tätä lasta joka kuoli? "



- Jaa tämä siis on Jumalan ratkaisu asiaan. Laitetaan tosiaan pukki kaalimaan vartijaksi. Noh, luulis että olis Jumalallekin tullut selväksi, että tällä menetelmällä ei maailmasta kohtuuton kärsimys poistu. Ymmärrän, että tietty määrä vastoinkäymisiä kuuluu ihmiselämään, mutta se mitä tapahtuu esim. afrikassa, ei ole millään mittapuulla siedettävää. Ja sinun on helppo täältä lintukodosta käsin LÄSSYTTÄÄ, kun itselläsi on vatsa täynnä eikä veressä kierrä HIV ja perheenjäsenesi kuole kuin kärpäset.



Jos tv hajotettaisiin osiin ja osat laitettaisiin säkkiin, niin uskooko joku, että jos säkkiä ravistaa tarpeeksi kauan, niin jonain päivänä tuloksena on täydellinen, kasassa oleva tv. Itse en usko, vaikka sitä säkkiä ravistaisi miljardi vuotta.



Kuitenkin maapallo kaikkine systeemeineen on ties kuinka monta kertaa monimutkaisempi kuin telkkari.



Te uskomattomat nauratte aina vaan äänekkäämmin, vaikka uskovaiset todistaisivat täällä ihan mitä vaan. Te ette usko. Se on oikeutenne. En naura teille, kun kerran tajuatte olleenne väärässä. Silloin on vain liian myöhäistä uskoa. Uskokaa nyt. Etsikää, niin te löydätte.



Uhratkaa edes pieni aika elämästänne tämän asian selvittämiseen, onko Jumalaa vai ei.

Vierailija:

Lainaus:


... perustelkaapas seuraavanlainen.



Raamattu sanoo: " älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi" , " Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän" ja jossain kohdin sanotaan myös jotain siihen suuntaan, että vain Jumalalla on oikeus tuomita eläviä ja kuolleita.



Tästä päästään seuraavaan ajatukseen..



Miksi ev. lut (mm) -kirkko on ottanut asiakseen tuomita mm. homot ja lesbot? Eikö tuomitsemisen oikeus ole vain ja ainoastaan Jumallalla (ja ehkä Jeesuksella) viimeisellä tuomiolla? Elävällä ihmisellä ei ole siihen oikeutta, sanoi raamattu mitä tahansa (älä makaa miehen kanssa, kuten naisen tms). Jos uskova eläessään tuomitsee lähimmäisiään, eikö hän samalla tule rikkoneeksi Jumalan käskyjä ja opetuksia ja näin tuomitse itse itsensä helvettiin?

Kiitos, ateisti pitkästä ja kiinnostavasta pohdinnastasi. Koska vauva kitisee, vastaan vain lyhyesti tuohon ateismi=uskovainen -kysymykseen.



Itse olen ollut kymmenisen vuotta kovan luokan ateisti ennen kuin löysin kristinuskon muutama vuosi sitten. Synnintunnustuksella ateismiani tunnustaessani rippi-isä lohdutti minua sanoen, että on tavannut ammatissaan lukemattomia ateisteja, jotka ovat myöhemmin kääntyneet ja tulleet erittäin aktiivisiksi kristityiksi. Hän oli sitä mieltä, että todellisessa ateistissa on potentiaalia erittäin voimakkaaseen uskonnollisuuteen, koska hän on omalla tavallaan pohtinut syvällisellä tavalla uskonnollisia kysymyksiä. Papin mielestä ateismista on vain pikku harppaus uskovaiseksi ja agnostikolla tai ns. " välinpitämättömällä" on tähän paljon pidempi matka. Jotan tällaista muistaakseni pohdiskeli Dostojevskikin aikoinaan. Hänen mielestään ateisti on uskova, jolla puuttuu vain aivan viimeinen askel totuuden ymmärtämisestä.



Tämän siis tämä entinen ateisti allekirjoittaa aivan täysin, kun muistelee omaa polkuaan kristityksi.

saamaan aikaan jotain rakenteita vastaavissa olosuhteissa kuin maassa oli alkuaikoina. Löytyy muistaakseni se juttu kirjasta Kotona maailmankaikkeudessa, se kirja sai tietofinlandiankin ja suosittelen lämpimästi.



Vierailija:

Lainaus:


Aminohappojen ja maailman kaikkeuden synty ovat huomattavasti monimutkaisempia tapahtumaketjuja kuin joku pullan leipominen..




huomasin, miten heikoilla jäillä uskomattomat ja ateistit ovat. He tosiaan uskovat tyhjään! Kaikki sai tyhjästä alkunsa heidän mielestään.



Todellista suurta tyhmyyttä!

Mutta on ihmisiä, jotka perustavat uskonsa vain ja ainoastaan Raamattuun (tieteellisesti todistettujen seikkojen tukemana) ja hankkivat asioista täsmällistä tietoa perusteellisesti, ennen kuin alkavat mihinkään uskoa.



Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat