Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laihduit ilman liikuntaa? Jaa kokemuksesi avuntarvitsijoille

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

laihduttaa ilman liikuntaa?



Se liikunta kun myös kiinteyttää sitä kroppaa, muikä on musta ensiarvoisen tärkeää jos ollut ylimääräisiä kiloja.

Vierailija

En liikkunut yhtään sen enempää kuin ennenkään eli fillarilla tai kävellen työmatkat. Laihduin 10 kg kolmessa kk:ssa. Aika lailla se ruokavalio koostui kasviksista, ruoan kanssa sai syödä perunaa niin monta kuin jaksoi, samoin ruisleipää. Herkuttelinkin joskus kebabilla mutta sen otin sitten viikon sisällä takaisin.

Vierailija

Reductil (Abbott Oy)







Reductil-laihdutuslääkkeessä vaikuttavana aineena on sibutramiini. Lääkkeen ensisijainen vaikutus perustuu kylläisyyden tunteen lisäämiseen. Reductilia saa ainoastaan lääkärin määräämällä reseptillä.







Reductil on kaksivaikutteinen:







1) lääke lisää kylläisyyden tunnetta, jolloin syödyn ruuan määrä vähenee

2) lääke vähentää elimistön energiankulutuksen menemistä " säästöliekille" laihtumisen aikana.







Reductilia suositellaan potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 30 tai potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 27, ja jos potilaalla on muita ylipainoon liittyviä riskitekijöitä, kuten veren korkea kolesteroli tai aikuisiän diabetes.







Lääkettä on saatavana 10 mg ja 15 mg kapseleina. Lääkekapseli nautitaan aamuisin nesteen kera. Hoito aloitetaan 10 mg kapselilla, ja hoidon teho arvioidaan kuukauden kuluttua, jolloin toivottu painonpudotus on vähintään 2 kg. Tarvittaessa voidaan siirtyä 15 mg kapseliin.







Yleisimmät Reductilin haittavaikutukset ovat suun kuivuminen, unettomuus ja ummetus, jotka voivat ilmaantua hoidon alussa ja ne lievittyvät ja harvenevat hoidon edetessä.







Reductil on peruskorvattava lääke, jos







1. painoindeksi on lähtötilanteessa vähintään 32

2. henkilöllä on yksi (1) seuraavista sairauksista: sokeritauti, verenpainetauti, uniapnea tai nivelrikko

3. henkilö laihtuu viisi (5) % lähtöpainostaan kolmen (3) kuukauden aikana joko pelkän ruokavalion tai ruokavalion ja lääkehoidon avulla.





Lääkkeestä saa lisätietoa lääkäriltä .

Vierailija

Mutta koska minäkin raahaan mukanani ylimääräistä ymmärrän kyllä liikunnan vastenmielisyyden. (Tosin olen aina inhonnut liikuntaa eli siis silloinkin kun olin hoikka)



Ehkäpä uinti voisi olla mukavinta lajina harrastaa mutta mene nyt minnekään uimahalliin kun täältäkin on lukenut miten kaikki siellä toisiaan tuijottaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


Mutta koska minäkin raahaan mukanani ylimääräistä ymmärrän kyllä liikunnan vastenmielisyyden. (Tosin olen aina inhonnut liikuntaa eli siis silloinkin kun olin hoikka)



Ehkäpä uinti voisi olla mukavinta lajina harrastaa mutta mene nyt minnekään uimahalliin kun täältäkin on lukenut miten kaikki siellä toisiaan tuijottaa.




Vierailija

Ei sillä painolla ole mitään merkitystä, näytät nyt varmasti paremmalta ja kiinteämmältä kuin aiemmin =) Laita ruokavalio myös kuntoon...

Vierailija

Hyviä rasvoja:



Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt. Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA





Hyvää rasvaa tulisi saada vähintään gramma per painokilo (normaali paino). Hyviä rasvoja tarvitsemme kasvuun ja kehitykseen sekä yleisterveyden ylläpitämiseen. Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta.







Suomalaisen ravitsemussuosituksen mukaan aikuisten tulisi saada päivittäisestä energiansaannista noin 30 % rasvoista. Lasten rasvantarve on suurempi.



Oman rasvantarpeensa pystyy laskemaan yksinkertaisen kaavan avulla:



Energian tarve päivässä (kcal) x 30 / 100 / 9 = rasvan määrä päivässä (g).



Esimerkiksi 2000 kilokaloria päivässä tarvitsevan rasvantarve on 66 grammaa.



Tämä rasvan tarve ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä" ja epäterveellisellä margariinilla.









Proteiinit:



Proteiinien päivittäinen tarve 0,8-2 grammaa per painokilo (normaali paino) riippuen aktiivisuudesta. Proteiinit ovat elimistölle välttämättömiä rakennusaineita, joita mm. solut, hormonit, aineenvaihdunta ja lihakset tarvitsevat. Proteiinit koostuvat aminohapoista. Keho ei pysty valmistamaan läheskään kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja, vaan ne on saatava ravinnosta. Aminohappojen lähteenä voivat olla joko eläin- tai kasviproteiinit. Eläinproteiinien lähteitä ovat kaikki lihat, kalat, äyriäiset, munat, maito ja niistä valmistetut tuotteet. Kaikki eläinproteiinien lähteet tarjoavat jokaisen tarvittavan välttämättömän aminohapon. Kasvikunnan tärkeimmät proteiinien lähteet ovat täysjyväviljavalmisteet, herneet, pavut ja pähkinät. Muissa kasviksissa on niukasti proteiineja. Pelkästä kasvisruuastakin voi saada riittävästi proteiineja, kun Proteiinien keskeisimmät lähteet ateriaan sisältyy monipuolisesti eri kasviksia, joiden sisältämät proteiinit täydentävät toistensa aminohappokoostumusta.









Hyviä hiilihydraatteja:



Syö kasviksia (ei vanhaa ravintoköyhää perunaa), hedelmiä ja marjoja vähintään 500 grammaa päivässä.







Kaikki hiilihydraatit muuttuvat elimistössä sokeriksi. Hyvähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia, kun sekä maksan että lihasten glykogeenivarastot ovat täynnä, ylimääräiset hiilihydraatit muuttuvat elimistössä rasvaksi, paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa "huonojen" hiilihydraattien (kaikki viljat ovat 70% hiilihydraattia eli sokeria) määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvaa.







Kohtuudella täysjyväviljaa jos viljat sopivat?





http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes.htm

Tri Simeonsin dieetti

Jos olet kiinnostunut pudottamaan painoa lyhyessä ajassa, Tohtori Simeonsin dieetti on oiva tapa siihen! Painoa lähtee jopa 8-15 kg vain 40 päivässä! Dieetin voi tehdä myös vain 23 päivässä, jolloin painoa putoaa 5-7 kiloa. Simeonsin dieetti on täsmällinen, turvallinen ja NOPEA!

Jo tuhannet ihmiset ovat pudottaneet painoa tämän dieetin avulla ja keskimääräinen pudotus 40 päivän dieetillä on ollut lähes 9,5 kiloa! Lue lisää osoitteessa www.simeonsindieetti.fi tai ota yhteyttä Tri Simeonsin dieettikonsulttiin sähköpostilla: contact@simeonsindieetti.fi :)

Lue tyytyväisten asiakkaidemme menestystarinoita: www.simeonsindieetti.fi/category/kokemuksia

Tilaa uutiskirjeemme klikkaamalla TÄSTÄ - saat alekupongin!

Tri Simeonsin Dieetti Facebookissa

Tri Simeonsin Dieetti Instagramissa

Vierailija

Lähemmäs 10kg lähti helposti sairaalloisessa raskauspahoinvoinnissa, kun ensin yli neljä kuukautta oksensi järjettömästi, sen jälkeen vielä satunnaisesti. Laskettu aika joidenkin viikkojen päässä ja enää oksentelen muutaman kerran viikossa, voiton puolella siis! Vieläkään ei olla lähtöpainossa.

En tosin suosittele kenellekään, lähtee lihakset ja lähtee hampaat. Mutta eipä tarvinnut kuin maata paikallaan!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat