Nyt en tajua...työmarkkinatuki-asiaa!!

Vierailija

Kävin äsken lukemassa mulle tehdyn päätöksen netissä... Olen hakenut työmarkkinatukea.

Päätöksessä sanottiin, että saan työmarkkinatukea 7e päivältä. Työmarkkinatuesta vähennetään mieheni saama lastenhoidontuki 522e.

En ymmärrä!

Työmarkkinatukeani tarkastettiin tämän kuun alussa, sillä miehelleni myönnettiin hoitolisä.

Osaisiko joku selventää?

Kommentit (14)

Vierailija

Työmarkkinatuesta vähennettävät etuudet

> Lasten kotihoidontuki vähennetään työmarkkinatuesta (Työttömyysturvalaki 4 luku 8 § ). Kotihoidontuki vähennetään työmarkkinatuesta myös silloin, kun sen saajana on työmarkkinatuen saajan puoliso. Puolison saamaa kotihoidontukea ei vähennetä toisen puolison työmarkkinatuesta, jos tukea saava puoliso hoitaa lasta itse, eikä hänellä lapsen hoidon tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole oikeutta työmarkkinatukeen (tämä koskee lasten kotihoidontuen saajia, joilla ei ole työssäoloa samaan aikaan, kun saa lasten kotihoidontukea).

Vierailija

sun miehes opiskelee, eihän hän voi hoitaa lasta 100 % joka päivä. Kelan mukaan sinä osallistut myös hoitamiseen työttömänä ollessasi, joten kotihoidontuki vähennetään, eihän montaa tukea saa päälekkäin.

Vierailija

Oletko varma, että ovat käsittäneet oikein. Jos ne luulee, että sinä saat tuon lastenhoidontuen ? Toisaalta silloin et kai saisi ollenkaan työmarkkinatukea ? Oman käsitykseni mukaan tuota miehesi saamaa hoitolisän ei pitäisi vaikuttaa. Ei ainakaan noin, että koko summa vähennetään tuestasi.

Soita ja kysy.

Vierailija

sun työssäoloehto? Jos sulla ei ole tarpeeksi työkokemusta, miehen kaikki tulot vaikuttaa siihen alentavasti. Ja tuo työmarkkinatuki on muutenkin hieman erikoinen, jos vertaa 'tavalliseen' päivärahaan.

Nim. kokemusta on, sain 1,26 e/pv aikoinani, vaikka oli jo 2 lasta...

Vierailija

Ei ole töissä. Opiskelee. Saa siis kotihoidontukea+opintotukea. Minä olen hakenut työmarkkinatukea.

Laitoin nuo kaikki tiedot Kelan laskuriin, ja silti mun pitäisi saada 31e päivältä....

Meillä on kaksi lasta.

ap

Vierailija

Päätöksessä kyllä lukee, että myönnetystä työmarkkinatuesta vähennetään puolison saama lastenhoidontuki 522 euroa/kk.

Laitoin Kelalle jo sähköpostia, vaivaa kyllä aika tavalla!

ap

Vierailija

Ihan oli oikein laskettu...

Kituutetaan sitten kotihoidontuella+opintotuella ja sillä satasella kuussa :). Pitänee keksiä jotain...

Onneksi jään keväällä äippälomalle..

Joku kysyi työssäoloehdosta.. Mulla puuttuu 13 viikkoa töissäoloa, jotta olisi täyttynyt! (olen toimittaja).

Harmittaa kyllä...

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat