Mitä tästä sanotte? Lapsen kaverista...

Vierailija

Tyttöni (6v) kaveri oli kylässä illalla useamman tunnin. Mua alkoi kuitenkin ihmetyttämään, etteivät he saaneet mitään kunnon leikkiä aikaan. Mitä vain minä tai lapseni ehdotti niin ei ollut kivaa eikä huvittanut. Koko se kyläily meni kummalliseen haahuiluun ja lastenohjelmien katseluun.

Mistä on kyse??

Kommentit (12)

Vierailija

anna lasten istua ja katsoa lastenohjelmia tai pelata tietsikalla silloin kun on kavereita ja olisin todella iloinen jos näin toimittaisiin muuallakin. Ymmärrän tietysti ettei kaikki halua näin toimia.

Mutta minusta lasten kuuluu leikkiä ja tehdä yhdessä silloin kun mennään toisen luo kylää. Mitä ihmettä seurustelua se semmonen on että katsotaan koko ilta jotain ohjelmia tai pelataan.

kyllä jotkut kaverit nurisee mutta ihan vapaasti. Meillä tehdään näin.

Harmittaa kyllä sit jos tyttö on kaverilla siellä on koko ilta nysvätty tv:n ääressä.

Vierailija

Saattoi jännittää uutta tilannetta niin ettei osannut keskittyä leikkimiseen ja uusi paikka kiinosti muuten.

Varmaan jos useammin alka käymään, niin leikitkin alkaa sujua.

Tai sitten jos tämä kaveri on ainut lapsi, joka ei ole pahemmin muiden kanssa leikkinyt ja ei osaa leikkiä toisen lapsen kanssa.

Vierailija

opettavana kokemuksena.

En tuppautunut sekaan mutta kun selkeesti aletaan ympyrää pyöriä eikä mihinkään osata rauhoittua niin voi kai siinä jotain tekemistä ehdottaa. Istukoon sitten ja kattokoon telkkua niin mun ei tarvi hermojani enempää kiristää.

Kiitos kaikille pohdintaani osallistuneille ja rauhaisaa joulun aikaa!

Vierailija

Tutussa päiväkodissa leikit voivat sujuakin, eri asia on sitten täysin vieraassa ympäristössä. Ethän itsekään välttämättä viihdy uudessa harrastuksessa ekalla kerralla täysillä, vaikka sinulla olisikin siellä yksi tuttu kaveri mutta muut ovat tuntemattomia. Parin kerran jälkeen homma onkin sitten jo ihan eri asia, kun talon tavat ovat tulleet tutuiksi.

Vierailija

pedofiliaa, negrofiliaa ja filiaa.. soitto supolle, kooärpeelle, efpiiaille, siiaieille, kookeepeelle ja sossutantoille.

[b]EI TODELLAKAAN OLE NORMAALIA[/b]

Vierailija

eli ihan normaalia tuo on aina välillä. Eli pysy erossa lasten leikeistä itse sanona aina, että menkää sinne x:n huoneeseen ja keksikää joku leikki ITSE. Oudon aikuisen läsnäolo vain häiritsee, eikä lapsi uskalla antautua leikin maailmaan. TV kiinni, meillä sanotaan aina, että kun on kavereita silloin ei tv:tä tuijotella.

Vierailija

poikani ja pikkuveljensä yrittivät houkutella tätä kaveria legoilemaan, pelaamaan lautapelejä, rakentelemaan magneettikuulilla, autoradan kimppuun jne mutta tämä poika kävi vain kyselemässä minulta parin minsan välein, että saisko jotain syötävää ja pääseekö pelaamaan tietokoneella... Olin itse koneella tekemässä töitä, joten ei päässyt. Ja äitinsä kanssa olimme selkeästi sopineet, että tuli meille välipalapöydästä ja menee kotiin päivälliselle. No, annoin lopulta porkkanan kouraan. Mutta ihme haahuilua se oli, meidän pojat leikki ja tä kaveri kävi klärkkymässä valehtelematta 20 kertaa että pääsisikö tietokoneelle. Mä vastaisn joka kerta selkeän napakasti, että ei koska minä teen töitä. 5 min ja uudestaan... En tiedä mikä siinä oli!

Vierailija

Lainaus:

anna lasten istua ja katsoa lastenohjelmia tai pelata tietsikalla silloin kun on kavereita ja olisin todella iloinen jos näin toimittaisiin muuallakin. Ymmärrän tietysti ettei kaikki halua näin toimia.

Mutta minusta lasten kuuluu leikkiä ja tehdä yhdessä silloin kun mennään toisen luo kylää. Mitä ihmettä seurustelua se semmonen on että katsotaan koko ilta jotain ohjelmia tai pelataan.

kyllä jotkut kaverit nurisee mutta ihan vapaasti. Meillä tehdään näin.

Harmittaa kyllä sit jos tyttö on kaverilla siellä on koko ilta nysvätty tv:n ääressä.

Kyllä mä voin antaa lapsien vähän pleikaakin pelata. Onhan niitä kivoja kaksinpelejä, sings staria ja mikä tää nyt on kun hypitään ja pompitaan kameran edessä. Toki meilläkään ei nyt koko iltaa vietetä pelaten, että kyllä jossain välissä on laitettava peli kiinni.

Vierailija

Ärsyttävää että aina pitää etsiä vikoja lapsista, jos ne nyt ei käyttäydy samoin kuin suurin osa muista lapsista tai se oma mussukka.

Vierailija

No, enhän mä tiedä mitä siellä päivisin tekevät. Mietin vain, että kun barbit ei kiinnostanut, ei lautapelit, piilosilla olo, ei piirtäminen niin mitä jää jäljelle? Vai onko ihan tavallista, ei mitään tekemistä esim. liiallisella pleikkarin pelaamisella? Kuitenkin lastenohjelmat jaksoivat istua aloillaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat