miehen kriisi kaataa koko perheen?

Vierailija

Miehellä kriisi. Koti ahdistaa. Perhe, kaksi lasta ja minä, ahdistaa. Kaikki on kuulemma liian hyvin, eikä ymmärrä miten on tähän ajautunut. Kuukauden olen nyt tiennyt asiasta ja luullut naiivisti, että minun rakkauteni häntä kohtaan pystyy hänet ja meidät pelastamaan; takana on 15 vuotta avioliittoa, ilman suurempia riitoja. Viimeinen pisara oli pettämisen yrittämisestä kiinnijääminen. Olen ihan rikki. Miksi joku haluaa rikkoa kolmen viattoman ihmisen elämän? Olen kuulemma ”hyvä äiti ja rakastava vaimo ja en ole tätä millään ansainnut”. Siksi tämä tuntuu satakerroin pahemmalta. Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (3)

Vierailija

Kriisejä tulee ja menee. Kuuluu elämään.

Tulee mieleen, että oletteko toistenne ensirakkaudet?

Tulee mieleen, että miten miehellä muuten menee - hakeeko hän vain jännitystä tylsään arkeen (rikkomalla perheen...............) vai onko hänellä havaittavissa masennusoireita (Googlaa)? Moni parisuhde joutuu todelliseen mylläkkään, kun toinen sairastuu masennukseen. Masennuksen alamäessä juurikin koti ahdistaa, vaimo ahdistaa ja lapset ahdistaa. Tuntuu siltä, että ero muuttaisi kaiken ja pettäminen tuntuu helpottavalta. Sitä haluaa pettää, sitä haluaa vierasta! Ja puoliso on tässä vaiheessa ihan sekaisin - mitä tuo mies oikein häärää, kun kaikki on hyvin ja kun joku ehdottaa, olisikohan mies masentunut, kaikki luulee, että masentunut vain makaisi sohvan pohjalla ja nyyhkisi. Ei ei. Mielialaongelmat näkyvät parisuhteessa usein eri tavalla - juurikin siinä, että puolisolla ei oikein ole syytä olla tyytymätön perhe-elämään ja silti on vaan. Usein tässä käy sitten niin, että hoitoa saamaton puoliso lähtee, jättää perheensä, löytää uuden, kaikki on kivaa - jonkun aikaa, kunnes tajuaa olevansa taas samassa jamassa. Ei jaksa, ei kiinnosta, ahdistaa. Ja kun hoito alkaa, puoliso tajuaa miten hyvin kaikki oikeastaan oli ennen eroa ja miten huonosti asiat nyt ovat - ongelma onkin siinä, että se hyvä ja rakastava vaimo on siinä vaiheessa ja uudessa parisuhteessa ja saanut ympärilleen uusperheen, sitä on turha mennä enää itkemään......

Miltäs tämä teoria kuulostaa? Ystäväpiirissäni jo mooooooooooooonelle on meinannut käydä näin, siitä tiesin kertoa :)

Vierailija

Eli tämän itsekkään AP:n mielestä miehen pitäisi uhrata oma elämänsä ja mielenterveytensä sen takia että kulissit säilyy ja vaimo on onnellinen.

Eihän siinä, toivon että mies pitää päänsä ja tekee itsensä onnelliseksi eroamalla.

Vierailija

Kriisejä tulee ja menee. Toivon, että mies ymmärtää, mitä hän on lapsellisuuttaan menettämässä.

Kolmosen mielipide vaikuttaa katkeroituneen, ikuisesti toisen naisen tekstiltä. Jätä se omaan arvoonsa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat