Toimitus hakee haastateltavia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haemme haastateltavia kahteen juttuun:

1) Menikö taloutesi kuralle eron jälkeen? Keräämme lukijoiden kokemuksia siitä, miten ero vaikuttaa taloudelliseen selviytymiseen. Mikä yllätti, mikä tuntui epäoikeudenmukaiselta, mikä auttoi ja miten selvisit? Kerro tarinasi, joko nimimerkillä tai yhteystietojen kera, jos tahdot antaa haastatttelun toimittajallemme. Lähetä sähköpostia osoitteeseen meidanperhe@sanomamagazines.fi ja kirjoita aihekenttään "ero ja talous". Kiitos.

2) "Kiitos, että olet tukenani" - nyt saa kehua. Etsimme haastateltavia juttuun, jossa parit kertovat, mitä puolisolta saatu tuki ja turva merkitsee arjessa. Ota yhteyttä osoitteeseen meidanperhe@sanomamagazines.fi. Kirjoita aihekenttään "puolison tuki". Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija

aiheesta kun eroaminen kannattaa rahallisesti.

Meillä kävi näin, puoliso muutti pois ja maksaa 500e omasta asunnostaan.

Minä jäin yksinhuoltajaksi ja sainkin yllättäen hulppeat tuet. Jää käteen enemmän kuin minimitoimeentulo.

Kun laskee käteen jäävät tulomme ja kahden asunnon vuokrat, jää yhteensä 200e käteen enemmän. Meidän asumuseromme oli tarkoitus olla väliaikainen, mutta jos mies muuttaa takaisin kotiin, menetän suuren osan asumistuesta, kotihoidontuen hoitolisä jää pois, lapsilisän yksinhuoltajakorotukset jäävät pois.

Taloudellisesti meidän ei kannata muuttaa yhteen enää. Se on tosi harmi juttu.

Vierailija

Tässäpä todella tärkeä aihe ja itselle kovinkin lähellä sydäntä!Itse olen saanut puolisoltani korvaamatonta apua,tukea ja turvaa arjessa kahden pienen lapsen perheessä ja jo paljon ennen sitäkin.Olemme olleet yhdesä jo 15 vuotta, naimisissa kohta 7 vuotta ja esikoinen on 5,5 vuotias tyttönen ja nuorimmainen poika nyt on 3 vuotta.Minä täytin juuri 30 ja mieheni on 31 vuotias.Meillä Kaikki jaetaan kotitöissä, ruoanlaitossa, lastenhoidossa ja kaikessa muussa, niin on aina tehty.Poikamme kun syntyi 2009,alkoivat kaikki asiat pyörimään univajeen ympärillä.Imetin vain osittain ja hetken,isä hoiti rikkonaisia öitä pullon kanssa siinä missä minäkin ja kävi arkisin töissä. Rakennusmies joka on kova ja tunnollinen tekemään töitä.Niin hän kuitenkin jaksoi olla tukena ja turvana paitsi minulle niin lapsillekin. Isi kun tuli katkonaisten yöunien jälkeisen työpäivän päätteeksi kotiin,kyseli kuulumiset,lohdutti.Otti vetovuoron kotona ja hoiti lapset,että saan hetken vedettyä happea ja keräätyä voimia.Ei meillä ollut hoitoapua ulkopuolelta ja jatkuva univaje kuormitti,unta pätkissä kertyi noin 4 tuntia ja kuitenkin meillä oli vauvan lisäksi kolmevuotias sisko,joka ei päikkäreitäkään nukkunut.Yhdessä oli päätetty,että tästähän selvitään yhdessä,ja kyllä tämä joskus helpottaa.Arkea elettiin normaalisti,harva arvasi mitä me koettiin. Ei ollut kuin toisemme ja perheemme minkä vuoksi piti jaksaa. Yhdessä on päätetty ettei lisää lapsia toivotakaan, vaan nyt nautimme nukutuista öistä, toisistamme ja lapsistamme. Onnekseni olen saanut näin ihanan miehen,jonka kanssa olla, ja kokea kaiken tämän ja paljon muutakin. Synkkien ajatusten ja itkun keskellä hän jaksoi ja jaksaa vieläkin tarvittaessa olla minun aurinkoni, kallioni ja järjen ääneni.Kaikesta on selvitty ja selvitään yhdessä.Itse olen nyt kuumeessa ja hän viemessä pientä korvapotilasta lääkäriin työpäivänsä päätteeksi. Ihana, rakas mieheni, tuki ja turvani,arjensankarini. Ihminen jota rakastan, arvostan ja kunnioitan suuresti. Terveisin Tanja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat