Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajalle palkkaa

Vierailija

Hei, sain nuoren 18-vuotiaan sukulaistytön hoitamaan 2-vuotiasta lasta kotiini. Asumme kunnassa jossa Kotihoidontukeen ei tule kuntalisää. Yksityisenhoidontukeen taas tulee joten se olisi enemmän kuin kotihoidontuki. se olisi sitten noin 460 e/kk (yksityinen hoitotuki siis). Maksaisin itse 100 e/kk hänelle tuon tuen lisäksi. Hänen täytyisi hoitaa lasta noin 3-8h riippuen päivästä (ainoastaan arkisin). Hän saa myös halutessaan yöpyä luonamme. Tarjoan ruuat ja itse teen kaikki siivoukset yms joten hän vahtii vain lastani. Onko tuo palkka mielestänne sopiva? Itse hän on siihen tyytyväinen koska olisi rahatta muuten (asuu kotona eikä opiskele tai käy työssä). Saanko yksitysen hoidontuen Kelasta tuolla palkalla vai vaaditaanko siihen jotakin enemmän? Kiitos jos joku viitsii vastata. Selvennykseksi myös emme ole rikkaita joten enempää palkkaa ei pystytä mitenkään maksamaan.

Kommentit (1)

Vierailija

mutta jonkinlaista vertailukohtaa ehkä. Työskentelen täyspäiväisesti lastenhoitajana perheessä, jossa on kolme alle kouluikäistä lasta. Työhöni kuuluu lastenhoidon lisäksi myös siivousta, pyykkäystä ja ruuanlaittoa ja saatan tehdä ilta- ja viikonlopputöitäkin. Tunteja keertyy kuukaudessa keskimäärin 170.

Työnantajani maksaa palkkaa tuntien mukaan ja lisäksi saan yksityistä kodinhoidon tukea Kelalta (160€/lapsi/kk) ja kuntamme maksaa saman verran päälle. Yhteensä bruttopalkkani on noin 1900€.

Ammattikoulutus löytyy, mutta ei lastenhoitoalalta, joten olen ihan tyytyväinen palkkaani.

Uusimmat

Suosituimmat