Mikä on mielestänne rankinta vauva-ajassa?

Vierailija

Musta oli raskasta ainainen kotona oleminen, aaaggg! Vaikka tapasin ihmisiä ja vähän reissasinkin, se elämän pyöriminen kodin ympärillä oli raskasta. Tuntui, että tylsistyn ihan hengiltä.

Lapseni on pian 2-vuotias. On ihanaa yhditää nyt oma työ ja äitiys. :)

Kommentit (7)

Vierailija

Tarvitsen paljon unta ja kamalinta oli jatkuvat yöheräämiset. Siksi tein vain 2 lasta ;) mutta toki olen onnellinen koska molemmat lapset ovat terveitä ja voin vain kuvitella kuinka paljon sairaan lapsen vanhemmat joutuvat valvomaan ja murehtimaan...

Vierailija

Meillä nyt vuoden ikäinen neiti ja ollut todella helppo lapsi syntymästään asti. Rankin tässä vuodessa on ollut se kun parisuhteelle jää niin vähän aikaa, välillä kaipais enemmän olemista vaan tuon puolison kanssa.

Vierailija

Ensin se yöheräily, sitten se kun lapsi ei päässyt itse liikkeelle ja piti sylissä paljon pitää, Sitten kun jatkuvasti alkoi kiipeämään vaarallisiin paikkoihin, kieltoja kun ei ymmärrä, Kun ei osaa ilmaista itseään puheella... Nyt tyttö 1,9v ja pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, kun sanojakin löytyy. Ahdistuin myös kotona olemisesta joten olen jo töissä. kaikkia vain ei ole luotu kotiäidiksi ja minä kuulun niihin ei luotuihin! Myöskin tämä yksi lapsi riittää minulle.

Vierailija

Oman ajan ja tilan puute.

Kaipaan sitä, että koti olisi joskus tyhjä ja hiljainen; vain minä ja jokin hyvä lehti tai kirja. Ja ehkäpä suklaalevy...

Saan kyllä omaa aikaa, mutta se tarkoittaa sitä, että minun täytyy lähteä jonnekin. Ihan ymmärrettävää kyllä, kun mies on päivät töissä. Mieluummin hän on iltaisin kotosalla kuin lähtee evakkoon lasten kanssa siksi, että minä saan löhötä sohvalla ja syödä karkkia :D

Niin ja meillä siis pojat 2v ja 7kk.

Vierailija

Esikoisen kohdalla koin rankimmaksi vauvan "tyytymättömyyden" tai siis sen, että vauva halusi olla koko hereilläoloaikansa sylissä. Oli tosi vaikea saada edes peruskotitöitä tehdyksi ja ahdistuin kun tuntui ettei elämä sujunut. Toinen taas viihtyi lattiallakin tutkimassa, mutta heräily öisin alvariinsa yli vuoden ikäiseksi. Molempien vauva-aika kyllä uuvutti mut totaalisesti...

Vierailija

Jatkuva kotona oleminen mullakin. Olin ennen lasta tosi menevä, paljon harrastuksia, kavereita ja biletystä, nyt kaikki pyörii kodin ja ennenkaikkea lapsen ympärillä.

Mies voi lähteä ja tulla ja mennä mielensä mukaan, mun on aina ajateltava lasta ensin.

Tapaan paljon ihmisiä nytkin, mutta useimmiten vauva mukana, eli harvoin pääsen oikeasti yksin mihinkään.

MUTTA (ettei mene pelkäksi valituksesksi) olen silti onnesta soikeana tästä elämänvaiheesta, tiedän ettei tämä loputtomiin kestä, jotenvaikka joskus harmittaakin niin pääasiassa nautin tästä ajasta todella paljon =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat