Mielipiteitä, kauan kannattaa odottaa?

Vierailija

Haluaisin varovaisesti kysellä ihmisten mielipiteitä seuraavanlaiseen tilanteeseen.

Olen 29vuotias, käyn töissä, minulla on kaksi ihanaa lasta.

Ongelmani on mieheni... Hän on sairastellut eri tavoin jo hyvin pitkään. On ollut erilaisia nivelongelmia, erittäin vaikeaa masennusta, kilpirauhasen toiminta häiriötä, jne. Näistä kaikesta johtuen hän on muuttunut. Koen ettein enää tunne häntä :(

Hän on ollut poissa työelämästä jo noin vuoden, mutta kotitöissä hän ei ole auttanut sitäkään vähää kuin ennen.

Olemme olleet yhdessä jo kymmennen vuotta, eikä kaikki tunteeni häntä kohtaan ole hävinneet. Vaan nyt tavallaan toivonkin, että seuraavaksi aloitettava lääkitys auttaisi häntä toipumaan, ja minä saisin mieheni taas takaisin.

En vain tiedä jaksanko enää odottaa... Lapsemmekin reakoivat isän sairasteluun... Teksitin sekavuudesta voi varmaan huomata, että olen äärimmäisen väsynyt, enkä ollenkaan tiedä mitä tunnen/haluan...

Kommentit (2)

Vierailija

Kilpirauhasen häiriöthän nimenomaan aiheuttavat masennusta, joten kannattaa odottaa että kilpparilääkitys alkaa purra, ennen kuin heität pyyhkeen kehään. Siis jos kilpirauhaslääkitystä vasta aloitetaan. Voi mennä kyllä useampi vuosikin ennen kuin lääkitys on kohdallaan, ja sen jälkeenkin voi usein joutua säätelemään lääkitystä tilanteen mukaan. Kilpparivaivat ei valitettavasti ole maailman helpoimpia hoidettavia lääkityksen suhteen. Mutta yhtä hyvin voi olla että miehesi olo alkaa helpottaa jo parin kuukauden päästä, kun lääkeannos on saatu tarpeeksi korkealle tasolla.

Ymmärrän että arki on varmasti rankkaa sinulle, ja että tekisi mieli luovuttaa, mutta toisaalta muistuttaisin että miehesi ei ole nyt oma itsensä sairauden takia. Olisi hieman hätiköityä jättää hänet nyt, varsinkin kun lääkitys ei ole ehtinyt edes purra vielä. Sitä en pysty sanomaan palautuuko miehesi "ennalleen" lääkityksen myötä, mutta parempaan suuntaan hänen tilanteensa kyllä luulisi menevän jos vaan on diagnosoitu ja lääkitty oikein.

Jos tilanne tuntuu mahdottomalta, niin oletko harkinnut sellaista mahdollisuutta, että muuttaisit lasten kanssa väliaikaisesti muualle, esim vanhempiesi luo/omaan asuntoon? Näin myös miehesi saisi aikaa ja rauhaa toipua, eikä kummankaan tarvitsisi tehdä mitään lopullisia ratkaisuja suhteen tulevaisuudesta. Tietty voi olla että miehesi loukkaantuu jos tällaista ehdotat, en tiedä kun en teitä tunne. Toisaalta luulisi hänenkin ymmärtävän että rauha ja hiljaisuus tekisiä hänelle itselleen hyvää. Kilpirauhasen vajaatoimintaan ainakin liittyy usein herkkyyttä äänille, joten sikäli se että hän saisi omaa rauhaa olisi varmasti hänelle itselleen eduksi ja myös lapsille, jos isän sairastelu vaikutttaa heihinkin jo. Lapset voisivat sitten nähdä isää tämän jaksamisen mukaan.

Vierailija

Älä vielä anna periksi!!! Kyllä se rakkaus siellä jossakin vielä on ja nyt vaan yritätte saada miehen lääkityksen kuntoon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat