Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsi leikki tänään nukeilla..

Vierailija

.. ne riitelivät keskenään ja kutsuivat toisiaan typeriksi.

tunsin piston omatunnossani, sillä olemme miehen kanssa olleet aika paljon sanailulinjalla. en tiedä kumpi meistä on oikeassa ja kuka väärässä, mutta keskustelumme päätyy enemmän tai vähemmän riitaan.

suurin osa riidanaiheista liittyy, totta kai, kasvatukseen ja varmasti päsmäröin miestäni liikaa mutta mielestäni hän huutaa aivan liikaa ja liian pian lapsille. itsekin toki välillä menetän malttini ja karjaisen kunnolla, mutta minun mielestäni mieheltäni puuttuu joku kasvatuksellinen ajatus .

toinen lapsistamme on kieltämättä rasittavassa iässä ja hän haastaa meidät vanhemmat monta kertaa päivässä. hän mm. turhautuessaan lyö tai potkaisee (emme ole väkivaltaisia itse) mikä on varmasti ihan normaalia, mutta hyvin rasittavaa. mielestäni miehen pitäisi yrittää pysyä tyynenä ja esim. kieltää tietokoneella pelaaminen koko päiväksi huutamisen sijaan. minusta huutaminen alkaa kuulostaa rasittavalta jo muutenkin meluisessa kodissamme.

miten voisimme sopia tästä asiasta? olen niin väsynyt ja yrittäessäni puhua asiasta mieheni kanssa hän kokee että syytän häntä. haluan vain keskustella asiasta joka vaivaa minua ja uskon, että hän itsekin olisi vähemmän stressaantunut jos valitsisi toisen tavan ojentaa lapsia. auttakaa, miten juttelen miehelleni? kärsivätkö lapset tästä vai oppivatko he joskus että äiti ja isä vaan ovat vähän kovaäänisiä?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat