Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen opettaja?

Vierailija

Meidän esikoinen on menossa ensi syksynä ensimmäiselle luokalle, ja kiinnostaisi tietää teidän kokemuksia opettajista. Eli onko iällä merkitystä opettajan "hyvyyteen"? Minkä ikäinen opettaja lapsellasi on, oletko tyytyväinen siihen, vai haluaisitko lapsellesi nuoremman tai vanhemman opettajan? Ei kai sillä iällä oikeasti niin paljon vaikutusta ole, haluaisin vain tietää teidän muiden mielipiteitä. Lapselleni on siis tulossa pian eläkeiässä oleva opettaja, ja olisin mielellään toivonut nuorempaa opettajaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Hei, nuorempi tai vanhempi, mies taikka nainen, toki vaikuttaa mutta eniten se persoonallisuus/open ja lasten suhteet. Mulla oli itsellä ns. huonoa onnea koko peruskoulun ajan opettajissa, se oli vähän surullista ja sillä on kauaskantoisiakin seurauksia, tavallaan.. (olin hyljeksitty vaikken ehkä varsinaisesti kiusattu ja ope ei tehnyt mitään... vanha mies-ope oli... no 80-luvulla asiat muutenkin oli mitä oli...)

Mun kahdella lapsella sen sijaan on käynyt tosi hyvin opettajien kanssa, ei valittamista! Helsingissä asumme. Nykyään varmaankin opet on "koulutettu" huomaamaan esim. kiusaaminen ja oppimisvaikeudet paremmin ja olemaan yhteydessä vanhempiin enemmän.

Onnea matkaan!

Vierailija

omilla lapsillani on kummallakin ollut eka opettaja eläkeikää lähestyvä. Miinusta on ollut tietty urautuneisuus ja oppikirjakeskeisyys. Mutta plussaa on ollut kokemus: osaa pitää työrauhan, hyväksi koetut menetelmät käytössä, puuttuu aina oppilaan huonoon käytökseen, ottaa vakavasti kotoa tulevat viestit (jos omalla lapsella on joku ongelma kouluun tai kavereihin liittyen).

Ekalla ja tokalla luokalla tuntuisi olevan tärkeintä, että opetellaan koulunkäyntitaitoja ja ryhmässä olemista. Tässä kokemus on tosi hyvä juttu opettajalla.

Uusimmat

Suosituimmat