Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostanko pojalle mopoauton?

Vierailija

Meillä on mopokortin hankkiminen edessä ja nyt

pitäisi päättää että mopoauto vai mopo. Rahaa

olisi kumpaankin, mutta en tiedä mitä mieltä

olen, kun en ole mopon/mopoauton kyydissä

ollut. Poika tahtoisi mopoauton.

Onko teidän lapsilla mopoautoja? Oletteko olleet

tyytyväisiä?

Kommentit (4)

Vierailija

Jos varaa on mopoautoon, niin ehdottomasti sitten mopoauto, ja sellainen mihin saa normaalit talvirenkaat. Mopoautolla pitää tietenkin miettiä ajoreittejä valmiiksi, eikä kannata lähteä ärsyttämään henkilöautoja ruuhka-aikana nopealle tielle. Meillä on mopoauto ja kevari, mutta vaarallinen kaksipyöräinen on jäänyt käyttämättä, mopoauto on kaikin puolin käytännöllisempi lyhyillä matkoilla. Tuttavapiirissä mopoauto on hankittu vasta kun nuori pääsi teho-osastolta törmättyään suojatiellä auton kylkeen mopolla.

Vierailija

Kyllä mopoauto kannattaa jokaisella matkalla, se ei kuluta polttoainetta niin paljon kuin mopo (ainakaan uusien mopoautojen dci -koneet eivät kuluta), talvella oltava tietenkin talvirenkaat mutta teet varmaksi että lapsesi ei olisi usein sairaana kun ei tarvitse mopolla talvella ajella( itse nimittäin ajan talvet mopoa ja juuri para-aikaa kärsin yskästä, nuhasta ja kuumeesta.) tosin riskinä on se, että nykyään on tosi yleistä että mopoautoilla eli mautoilla kuljetetaan kolmatta henkilöä peräkontissa joka on kiellettyä koska mopoautolla saa vain kaksi henkilöä matkustaa, joten tehkää varmaksi että lapsenne ei tulisi kyydittämään ylimääräisiä henkilöitä takakontissa , ostakaa sinne iso subbari ettei sinne mahdu kukaan ylimääräinen. Jos sattuisi käymään niin että joku ajaisi perään liikenteessä ja joku olisi kontisssa, niin siitä ei hyvää seuraisi koska mopoautothan ovat muovia. Mutta muuten, ostakaa ihmeessä mopoauto!! On se sen verran komee peli ja naisetkin hyppää sitten kyytiin aivan mielellään! T. 15 vuotias poika

Vierailija

Minulla itsellä on sähkö mopo jolla voi aja talvella ja kesällä . Poikakaverilla on mopoauto ja sen kydisä kyllä sika paljon tule oltua. Muta aivan ninkuin tuosa aikaisemasa jutussa oli että helposti matkusta ylimääräisiä kydisä peräkontissa . Muta näin ei ole koska sielä hän on oneksi lätkäkampet. 😊 Ja jos allka vertaamaan sitä että kumpikaanta niin olen sitä mieltä että mopoauto koska sillon ei tarvi ola kipeänä jokatoinen viko.
15v tytö

Uusimmat

Suosituimmat