Kuukautiskivut, auttakaa!

Vierailija

Kertokaa miten helpotatte omia kuukautiskipujanne? Pahentaako jotkin asiat kuukautiskipuja? En ole 23 ikävuoteeni mennessä keksinyt mikä näihin naistenvaivoihin oikein auttaa.. :( Olen koettanut liikkua, olen ollut liikkumatta, olen ottanut särkylääkkeitä, olen ollut kuumassa kylvyssä, mutta joka kuukautistenaikoihin nämä samat helvetilliset kivut..

Kommentit (2)

Vierailija

Itse olen kärsinyt kovista kuukautiskivuista heti kuukautisten alettua 12-vuotiaana. Minut on tähystetty 2 kertaa, olen kokeillut 9 eri e-pilleria, kuumaa ja kylmää, liikuntaa ja lepoa, kymmeniä eri särkylääkkeitä joista osa on ollut todella vahvoja.

Nyt olen 26v ja vasta pari kuukautta sitten sain lääkkeen mikä auttaa. Kävin yksityisellä lääkärillä ultrakuvassa ja hän totesi minulla endometrioosin munasarjassa. Lääkkeet apteekista ja kohta olen kolme kuukautta niitä syönyt. Kivut hävisivät samantien. Lääkärit kellä olen käynyt aiemmin ovat vain tokaisseet, että "tämä kipu ja runsas vuoto on ihan normaalia". Kohta uuteen kuvaukseen, jos vaikka lääkkeet olisivat auttaneet ja endometrioosi olisi poissa. Suosittelen ultrakuvaa ja/tai tähystystä. Muita keinoja ei itselläni ole enää tarjota avuksi, kaikki maan ja taivaan välilta kokeiltu. Tsemppiä ja toivottavasti vaivasi paranee pian ja pysyykin poissa!

Vierailija

e-pillerit vähensivät kipuja melkoisesti ja myöhemmin aloitettu kuukautiskupin sekä ehkäisyrenkaan käyttö vei ne lähes kokonaan pois. rengas oli muutenkin parempi, ei tarvinnut kuin kerran kolmessa viikossa muistaa sen olemassaolo. ja hormonejakin on paljon vähemmän kuin pillereissä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat