Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko valoa tunnelin päässä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen taas viimeaikoina miettinyt omaa elämääni ja kauanko jaksan, vai olisiko jo aika päättää?

Olen avioliitossa elänyt 6 vuotta ja sitä ennen avoliitossa 3 vuotta. Suhteessa on ollut hyvät aikansa ja huonot aikansa, ihan niinkuin olen myöntynyt myötä ja vastamäessä rakastamaan. Siitä en enää ole niinkään varma onko rakkautta enään. Kävin oman jaksamisen kynnyksellä pitkään sitkisteltyäni. Stressin oireet olivat aika pelottavat, eikä enää mikään saanut innostumaan. Oravanpyörästä on kuitenkin hankala hypätä opiskelijana pois, varsinkin jos aikoo valmistua aikataulussa. Parisuhteessa puhumisen taito on jonnekin kadonnut. Keskustelu yritykset kaatuvat syyttelyyn, päälle puhumiseen tai siihen, että toista ei kiinnosta. Olen pitkään kokenut olevani lasten ja taloudenhoitaja, jonka tulee kyetä selviytymään muusta askareesta omin voimin. Kannustusta en ole isommin havainnut, kun puoliso kuitenkin pyrkii toistuvasti reissuhommiin. Pikkujutut ärsyttävät suunnattomasti ja puoliso vähättelee sitäkin.

Uusperheenä tilanne on ollut alusta asti haasteellinen. Yhteiset lapset ja omakotitalo asettavat omat haasteensa sille, kuinka tästä eteenpäin. Mielessä pyörii erotako vai ei. Olen alle 4-kymppinen ja mielestäni edessä pitäisi olla parhaat vuodet. Mutta jotenkin tuntuu, että tällä tyylillä heitän ne hukkaan...

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat