10 vuotiasko saa päättää vaateostoista?

Vierailija

Olipa kysymys nettisivulla! Toivottavasti ne, jotka vastasivat 8-10 vuotta, tarkoittivat että lapsi saa sanoa mistä tykkää!

Mun lapset ei ole vielä koulussa, mutta eivät VARMASTI tule päättämään vaateostoista. Siis toki saavat sanoa mitä haluavat esim kahden vaihtoehdon välillä, mutta vanhemmat viime kädessä päättää mihin on varaa (tai halua laittaa rahaa) ja onko vaate tarpeeksi laadukas käyttöönsä tms.

TIETENKIN otan lapsen mielipiteen huomioon kohtuullisessa määrin, mutta alakoululaisen en sallisi pukeutua liian "aikuisesti" tai pojan housuihin joissa pyllyvako näkyy. Kenen leipää syöt, sen lauluja ... aikuisilla on vastuu, eli viime kädessä aikuinen päättää -senkin jos haluaa ilahduttaa lasta niillä merkkifarkuilla!

Kommentit (3)

Vierailija

Olen minä antanut meidän kymmenvuotiaan itse välillä päättää. Ja ihan hyvin on valinnut. Sitä paitsi tyttö haluaa ennemmin kirkkaita värejä ja heppaprinttejä kun minä taas olisin valinnut tylsemmänvärisen "rokkipupu"-paidan. Ja käytännöllisyyden perään olen aina kuuluttanut. Onneksi tyttö luottaa aika hyvin makuuni.

Vierailija

kyllä 10-vuotias osaa ja saa päättää omat vaatteensa ainakin meillä. Sen ikäisillä on jo oma tyyli pukeutua ja ihan siistejä ja asiallisia vaatteita on valinnut. On käynyt jopa kaksin kaverinsa kanssa kaupungilla shoppailemassa vaatteita ilman äitiä. On ne jo sen verran isoja lapsia kuitenkin. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat