Ehdot parisuhteelle

Vierailija

Haluaisin muiden kommentteja seuraavaan asiaan. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kolme vuotta. Heti seurustelun alussa mieheni teki selväksi että on halunnut lapsia jo pitkään ja hän myös sanoi että mikäli pitkässä parisuhteessa toinen puolisko sanoo ensin haluavansa lapsia mutta jossain vaiheessa muuttaa mielensä, niin hän ei välttämättä pysty jäämään enää siihen suhteeseen. Itse en siihen silloin reagoinut kovin paljon, koska itsekin haluan lapsia. Mutta mutta.. olen jo päälle 35 vuotias ja nyt on alkanut mietityttämään että haluanko lapsia enää tämän ikäisenä. Ajatuksissa vaan painaa tuo mieheni "ehto" parisuhteelle. Se on kuulema voimassa edelleen, eli jos nyt nostaisin esiin epäröintini lasten yrittämisen suhteen, niin hän alkaisi miettiä koko parisuhteemme jatkumista tai lopettamista. Tilanne tuntuu ihan hirveän ahdistavalta ja epäreilulta. Olen selkä seinää vasten, pitäisi ilmeisesti valita lapset ehkä vähän vastentahtoisesti tai sinkkuus ja rakkaasta miehestä luopuminen. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (3)

Vierailija

vanhemmaksi. Jokaisella on oikeus päättää itse, haluaako lapsia vai ei.

Jos näkökannat ovat erit eli toinen haluaa lapsia ja toinen ei, on ero oikea ratkaisu.

Naisille lapsilla kiristäminen on helpompaa, koska "hups, iloinen yllätys" on järjestettävissä mutta miehethän tätä eivät voi tehdä.

Halveksi syvästi näitä naisia, jotka "iloisia yllätyksiä" järjestävät; alhaisimpaa paskajoukkoon kuuluvat.

Toisaalta, ketään ei voi pakottaa elämään ilman lapsia eli jos henkilö haluaa lapsia, on hänellä oikeus saada vapaus, jotta voi lapsia hankkia.

Elämä on täynnä valintoja; jotkut kipeitä j ajotkut erittäin kipeitä mutta ne on tehtävä.

Vierailija

No mä olen sitä mieltä että et voi päättää siitä saako miehesi lapsia vai ei. Jos hän haluaa lapsen, niin on mielestäni täysin ymmärrettävää, että haluaa silloin myös sellaisen naisen jonka kanssa se on mahdollista toteuttaa!

Tuntuisi hirveältä tajuta +50v että "oi, oisin mä sittenkin halunnut lapsen, mutta tuo vaimoke oli vastaan" -> varma ero ja kuitenkin myöhäistä!

Itse en ilmeisestikään ole valmis äidiksi, joten älä tee lasta miehesi takia, eli... erotkaa!

Vierailija

1. Nainen teki lapset miehen tahdosta; puhuu koko ajan, mitä tekisi jos ei olisi lapsia ja kiristää lapsilla miestä.

2. Nainen hankkiutui raskaaksi; mies pyysi aborttia, nainen ei suostunut, myöhemmin tuli ero ja mies tapaa lasta velvollisuudentunnosta, ei rakkaudesta.

3. Nainen hankkiutui raskaaksi; mies jätti samantien eikä ole missään yhteydessä.

Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi ja lapsella on oikeus syntyä suunniteltuna; rakkautta ei saa pakottamalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat