Millaisia päivärytmejä muilla n 1 vuotiailla on? Onko tämä normaalia?

Vierailija

Meillä suurinpiirtein näin.

Esimerkki eilis illalta.

Nukkumaan 19.20

heräs varmaan 3-4 kertaa. Viimeisen kerran n klo23.00. Ei itke jutelee vaan itsekseen. Huoneessa ei tarvi edes käydä.

Nukkuu vieläkin.

herännyt 2 kertaa aamun aikana mutta nukahtanut takas ennen kun olen mennyt huoneeseen(tai sit jutteli hetken aikaan unissaan)

Päivisin nukkuu yleensä yhdet päikkärit. Aika riippuu ihan siitä koska on herännyt. Päikkäreiden pituus 15min -1.5h

Itse olen kyllä todella tyytyväinen että nukkuu aamuisin pitkään ku olen itsekkin tosi aamu uninen.

Mutta onkohan tämä nyt enään normaalia että on nukkunnut tosiaan eilis illasta klo 19.20 ja nukkuu vieläkin. On siis kyllä hetkellisesti herännyt välissä mutta ei ole kauaa hereillä ollut. Enkä varmaksi voi sanoa onko herännyt vai onko tosiaan unissaan "jutellut"

Kommentit (9)

Vierailija

-aamulla herätään 9-10 välillä, joskus nukutaan jopa yhteentoista

-päiväunille ulkoilun ja ruokailun jälkeen 14-15 aikoihin, päikkärit kestää 1,5-3h

-yöunille 21-22 välillä

Herää myös kerran pari yössä, aamuyöllä 5-7 välillä juo pullon maitoa ja jatkaa unia. Joskus pitää antaa tuttia useamman kerran yössä.

Vierailija

jos nukkuu tavallista enemmän? eikö vauvoilla saa olla päiviä jolloin ovat väsyneempiä? Kenties edellinen päivä ollut raskaampi tai vaikka flunssa tulossa...

VAIKKA tavallisesti heräisi aiemmin, niin en silti lääkäriin veisi ainakaan heti. Kun kerran juttelee jne. Ja ymmärsin ap:n tekstistä, että vauvan rytmi on tuollainen eli useimmiten nukkuu noin.

Anna pienen nukkua, ei vauvat nuku jollei ole tarvetta ja kyllähän tuolla on paljon valveillaoloaikaa vuorokaudessa.

t.5

Vierailija

varsinkin just aamuisin. Harvemmin herää kyllä noin myöhään kun tänään mutta kyllä hän 10.00 asti yleensä nukkuu.

Olen muutaman kerran herättänyt aikasemmin mut sit käy tosiaan niin että on kiukkuinen tai ihan unen pöpperössä.

Eli nautin siis aamu unista niin kauan kuin niitä riittää:)

Minä ja mieheni ollan molemmat tosi aamu unisia ja meillä on hyvät unenlahjat.

On tyttö varmaan molemmilta siis perinnyt unisuuutensa:)

Kyllä yhden kaverin kanssa kerran naureskeeltiin että kun heidän lapset ovat jo meneet ekoille päikkäreille kun meidän tyttö vasta herää yöunilta:)

Lapset ovat tosiaan niiiiin erilaisia:)

Vierailija

melkein samanlainen meininki ja olen vakaasti siinä uskossa, että lapselle on hyväksi antaa pitää oma luontainen rytminsä niin kauan kuin mahdollista. varsinkin kun tuohon ei liity yöllisiä palveluksia esim ruoan muodossa. Ja päikkäritkin on aika vähissä. Tyttö siis kuittaa unen tarpeensa melkolailla kertarytinällä.

En ole herätellyt ellei ole pakko. Tämän takia tosin kaikki mammakerhot sun muut on saanu jäädä, koska alkavat niin aikaisin :)

Esikoinen on nyt 3 v ja oli tuon tyyppinen nukkuja, kunnes vaihtoi rytmiä n 2 veenä siten että vetelee 12 tuntia yössä ja reilut päikkärit päivällä. Vauva 7kk menee nukkumaan n klo 20 ja herää n klo 10, on hereillä vain tunnin-puolitoista ja menee ekoille päikkäreille. Tuntuu siis että syö ja saa kuivat ja jatkaa uniaan. toiset päikkärit usein lyhyemmät ja ajoittuu alkuiltaan.

Meillä siis molemmat tosi kovia nukkumaan ja minä myös. Nauti pitkistä aamu-unista itsekin ja rauhasta nauttia kahvia kera lehden. Kyllä niitä aikaisia aamuja mahtuu elämään aivan liikaa myöhemmin, sekä sinulle että lapsellesi. Ja suo lämmin ajatus niille, joiden lapset heräävät aina kuudelta ;)

Vierailija

Rytmi tällainen:

Aamulla herätään 7-7:30

päiväunet 12-15

yöunet 20:00

herää kerran/kaksi yössä, tutti auttaa

Hampaita kun tekee niin yöt menee tosi katkonaisiksi, muuten nukkuu ok.

Vierailija

on tyttä kiukkuinen kun ampiainen seuraavan tunnin.

tai sit käy niin että on ihan unen pöpperössä seuraavan tunnin ja istuu vaan mun sylissä tekemättä yhtään mitään.

t ap

Vierailija

niin anna olla. Mukavampaahan se on kaikille kun saa pitää oman rytminsä. Mutta jos tämä olisi poikkeus, siis että yleensä herää aikaisin, veisin lääkäriin varmaan heti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat