Ujo puoliso?

Vierailija

Jos henkilö on ujo, niin se saatetaan herkästi leimata myös ylpeäksi ja jopa ylimieliseksi, eikö?

En tiedä, miten avata keskustelu puolisoni kanssa; hän on ilmeisesti kovin ujo uusien tuttavuuksien kanssa ja muutenkin sosiaalisissa tilanteissa "kuoreensa vetäytyvä".

Olemme siis uusioperhe, olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta ja puolisoni on sisäänpäinvetäytyvä. Meillä oli kotona pienet perhejuhlat ja mukana hänelle tuttuja sukulaisiani ja muutamia uusia tuttavuuksia.

Puolisoni tervehti kaikki ja sen jälkeen vietti juhlien ajan joko keittiössä siivoten ja loppuajan vetäytyi mitään sanomatta (edes minulle) makuuhuoneeseen ja tuli sieltä pois kun viimeisimmät vieraat lähteneet.

Minua hämmästytti kovin hänen käytös ja nolostuttikin; minusta se kokonaan juhlista pois oleminen viestitti vieraille, ettei halua olla mukana eikä kiinnosta juhlat.

Minua asia vaivaa ja tunnen pahaa mieltä tuosta, mutta on vaikea puhua asiasta niin, ettei toinen syyllisty ja vetäydy vastaisuudessa vielä enemmän kuoreensa.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat