G: Lasten "tyyli"

Vierailija

Missä määrin teillä lapset (koululaiset) saavat itse päättää tyylistään (= vaatetus, hiusten pituus/malli jne)?

Jos itse inhoat vaaleanpunaisia hameita, saako lapsesi pukeutua niihin? Jos itse inhoat ylisuuria vaatteita, saako nuoresi sonnustautua viisi numeroa liian suureen polviin yltävään t-paitaan ja maata viistävään huppariin? Tai jos itse olet enemmän hiphop-tyyppiä, niin onko lapsen ok pukeutua farkkuihin, neuleeseen ja pikkutakkiin? jne

Kommentit (4)

Vierailija

Yhdeksän vuotias poika kasvattaa pitkiä hiuksia, pää on melkoinen pehko tällä hetkellä. Vaatteet on pari kokoa liian isoja. Eli itse valittu tyyli.

Kengät pitää kuitenkin olla hyvät jalkaa, ei pelkästään hyvännäköiset. Juhliin pukeudutaan kunnolla ja siistitään hiukset. Talvella käytetään talvivaatteita. Ja joitain vaatteita kiellän esim. niissä olevien sopimattomien tekstien perusteella. Yritän katsoa että vaatteet ovat kuitenkin iän mukaisia ja kaupassa aina vähän keskustellaan ja sovussa ostellaan vaatteita.

Alle kouluikäisille ostan paljolti vaatteet kysymättä. Arkena valkkaavat kaapista mitä haluavat pukea.

Vierailija

Kaikkien pitää saada pukeutua kuten haluaa, onneksi itekkin saan. Ei vanhemmilla pitäis olla mitään oikeutta vaikuttaa lapsen, varsinkaan murrosikäisen tyyliin ja hiuksiin.

Vierailija

Lainaus:

Yhdeksän vuotias poika kasvattaa pitkiä hiuksia, pää on melkoinen pehko tällä hetkellä. Vaatteet on pari kokoa liian isoja. Eli itse valittu tyyli.

Kengät pitää kuitenkin olla hyvät jalkaa, ei pelkästään hyvännäköiset. Juhliin pukeudutaan kunnolla ja siistitään hiukset. Talvella käytetään talvivaatteita. Ja joitain vaatteita kiellän esim. niissä olevien sopimattomien tekstien perusteella. Yritän katsoa että vaatteet ovat kuitenkin iän mukaisia ja kaupassa aina vähän keskustellaan ja sovussa ostellaan vaatteita.

Noin minäkin ainon vetää rajat, jos "joudun" tulevaisuudessa poikani kanssa samaan tilanteeseen. Hiustensa pituudesta pitää jokaisen saada itse päättää, mutta vaatisin kyllä, että ne on pidettävä puhtaana.

Vierailija

Minun lapseni suostuu käyttää vain hupparia ja mustia kollareita. Ei enää kukaan käytä mitään aluspaita jonka päällä on t-paita tyyliä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat