Vekatkaa paljonko menee yhteensä rahaa,jos ostamme 70 000 tyydyttäväkuntoisen maatilan

Vierailija

.,jossa ainakin päärakennus olisi rem,jossa ainakin päärakennus olisi remontoitava melko perusteellisestiontoitava melko perusteellisesti, eli keittiöt ja pesuhuoneet ym. uusiksi, kaikki pinnat+ lattiat uusiksi.

Tiedän, että riippuu aivan valinnoista, mutta heittkää arvauksia (mieluiten jonkinlaisiin faktoihin perustuvia)

Kommentit (9)

Vierailija

Me ei oikein tajuta noista hommista paljoa, isäni onneksi ymmärtää, mutta ei olla hänelle puhuttu vielä mitään. Ei siis olla vielä mitään taloa ostettu, on kiva vaan tietää ennen kunnon miettimistä, mitä talo tulisi oikeasti maksamaan. Välittäjä heitti arvionsa mös, mutta minä en välittäjään niin luota, kun sillä on kuitenkin se oma lehmä ojassa, ja yrittää saada myytyä, niin luultavasti heittää arvioitakin vähän alaspäin..

ap

Vierailija

en juurikana teidä mitään remontoinneista, mutta mun mielestä pintaremointoiminen ei ole itse tekemistä. tai siis se pintaremontin osuus työstä ja kuluista on loppujen lopuksi aika marginaalinen.

jotenkin tuli mieleen, että jos vaikka alahirret on kastuneet ja joudutte uusimaan uusimaan niitä, tai on hometta tai katon joutuu purkamaanja laittamaan uusiksi, niin siinä ei seinän maalaus, edes ulopa kauheasti auta :)

eli kannattaisiko ajatella, että teetätte suurimman osan työstä ulkopuolisella?

Lainaus:

ja itse tehdään kaikki mitä osataan, eli pintaremontit ym. Ammattilaista voi tarvita johonkin, mutta suurin osa osataan tehdä itse, ja ideana on nimenomaan yksi huone kerralla vähitellen saada kuntoon, eli aikaa varmaan menee ja paljon..

ap

Vierailija

voiko olla esim kosteusvaurioita. Entäs teettekö itse kaiken (vie varmaan aikaa 2 vuotta jos töiden ohella teette....)

Itse veikkaan että vähintään 60 tuhatta menee.

Vierailija

ja itse tehdään kaikki mitä osataan, eli pintaremontit ym. Ammattilaista voi tarvita johonkin, mutta suurin osa osataan tehdä itse, ja ideana on nimenomaan yksi huone kerralla vähitellen saada kuntoon, eli aikaa varmaan menee ja paljon..

ap

Vierailija

Riippuu kovasti paljon talon kunnosta, mutta mahdollisesti joudutte uusimaan ainakin: eristeet, sähköt, putkistot, lämmityksen (riippuen mikä lämmitysmuoto nyt on, mutta samalla kun tekee muuta niin voi kannattaa vaihtaa esim. kalliiseen maalämpöpumppuun), salaojitukset ja tietysti pinnat. Jos mitään yllättävää ei siis ilmaannu ettekä vaihda lämmönlähdettä, veikkaan että joudutte laittamaan saman 70 000 euroa remontiinkiin.

Vierailija

vanhaa omakotitaloa. On uusittu sähköt, eristeet, viemärit, pinnat, kylppäri, keittiöt. Kaikki työ on tehty itse, paitsi putki- ja sähkötyöt.

Sähkötyöt tulivat aika edullisiksi, koska me vedettiin johdot itse, samoin porailtiin läpiviennit jne, urakoitsija teki ainoastaa kytkennät. Toisaalta laskua on kasvattanut osissa tekeminen. Sähköihin on mennyt n. 3000e. Putki- ja viemäritöihinkään ei mennyt mahdottomasti, koska meillä on vesijohtoja vain pienellä alueelle, vessa, keittiö ja kylppäri vierekkäin. Näihin muistaakseni n. 2000 e.

Loput ovat olleet materiaalikuluja, joita on makseltu pitkän ajan kuluessa pikkuhiljaa, joten arviota on vaikea antaa. Paljon riippuu näissä myös omista valinnoista! Laskekaa yhden huoneen kulut materiaaleineen. (tapetti, mahd. levytys/eristys, katto, lattian maalaus/uusi lattia.) Näin saatte käsityksen kokonaiskuluista. Muistakaa myös, että kaikkea ei tarvitse korjata vanhassa talossa, hiukan vinot kohdat ja osittainen lahokin ovat talon ominaisuuksia, mutta eristykset kannattaa katsoa pikkutarkasti.

Varsinaista remonttilainaa me otettiin 30 000, jolla saatiin siis keittiö ja kylpyhuone, ja osa muista huoneista. Loput on maksettu "siinä sivussa".

Vierailija

en tarkoita pintaremontilla pelkästään tapetointia, vaan mm.lattioita,keittiöitä, pesuhuoneita ym. mikä kyllä on pieni osa työstä juu, mutta kun isä on remonttialan ihmisiä, niin osaa tehdä/avustaa paljon muussakin. Mahdolliset sähköasennukset ym. tulisivat ulkopuoliselta ammattilaiselta, koska niihin ei löydy läheisistä tekijää,mutta perusremonttihommat hoituu.

(Isäni ja veljeni tekevät rahaa ostamalla huonokuntoisia halpoja taloja, remontoimalla/purkamalla ne,laittamalla hienoon kuntoon ja myymällä kallilla eteenpäin, eli osaavat kyllä kannattavasti tehdä, ja ilman enempiä lisäapuja)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat