Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On ihmisiä, joiden on pakko olla pieniä - sekä miehiä että naisia...

Vierailija

Äitini sisko oli nainen yli 180 cm ja minä olen pätkienpätkä.

Samassa suvussa siis kulkee geenit että ollaan jättiläisiä (sekä miehiä että naisia) ja että ollaan pieniä.

Tätini oli iso nainen, joka jyräsi kaikki alleen fyysisellä olemuksellaan. Ja hän haaveili ballerinaksi tulosta. Sellaista naista ei kukaan mies nosta - pitää olla pieni.

Minä en koskaan haaveillut mistään. Mutta jossakin vaiheessa tein seuraavan huomion: Jos minä olisin suurikokoinen niin veisin jokaisesta huoneesta niin suuren tilan, että tilaa ei jäisi kenellekään muulle. Nyt minun on siis tyydyttävä olemaan se pieni ja muka mitätön.

Mutta olen kyllä huomannut, että on ollut niitäkin, jotka ovat huomanneet, että siinä vasta jättiläinen ja noin pieni.

Kun olin vahakabinetissa niin tapasin Napoleonin ja Picasson. Siinä kaksi miestä joiden "kokoseuraan" mahtuisin. Mutta en pidä sattumalta kummastakaan enkä niistä ideologioista, joihin heidät yhdistän.

Antakaa kaikkien kukkien elää. Tutustukaa ihmisiin. Kroppa on kuitenkin maallinen juttu. Se muuttuu, vanhenee ja rapistuu pois. Ihminen on paljon enemmän, vaikka ruumiinsa avulla tämän maailman kokee.

Ja kaikille, jotka sattuisivat halveksimaan lyhyitä miehiä, voin kertoa salaisuuden. Ja se on että isotkin miehet, jopa yli 180-190 voivat olla tosi pienimunaisia - jokunen sentti. Mutta pienellä miehellä voi olla sekä aivot että munaa ja munat. Ja jos tulee kriisiajat niin kroppa kestää esimerkiksi ilman ruokaa paljon kauemmin (yleensä...) Suurimassaisen ihmisen on jatkuvasti ajateltava sitä maallista vatsaansa. Pieni selviää tosiaan paljon, paljon vähemmällä, jos nyt mitään - siis tätäkään - voi yleistää.

Ja joku ihminen siis, joka ehkä on vain vaikka jotain 145 cm, voi antaa sellaisen vaikutelman, että on ainakin 160 cm. Maailmamme on miinoitettu ja se on täynnä tämmöisiä harhoja, joiden avulla me sitten sukkuloimme siellä sun tällä ja kaikkialla tässä maaillisessa vaelluksessamme.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat