Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lastenkotiin omasta tahdosta?

Vierailija

Kopioin tän nyt suoraan kun suomi24 tätä myös kysyin.. ajattelin vaan että täällä voitais osata vastata paremmin..

Millä perusteilla tai syillä tai jollain vastaavilla olis mahollista päästä lastenkotiin tai jonnekkin vastaavaan ?

Mulla on huono olla kotona, isäpuoli jonka kanssa en tuu toimeen ja oma äiti ja lv on tulleet siihen tulokseen että mm. isäpuolen ja mun välien takia koulu on ruvennut menemään huonosti ja tän kyseisen herran takia oon myös masentunut. Olin vielä vuos sitten kiitettävä oppilas ja pärjäsin koulussa, tänä vuonna ka laskenut 8.4 > 7.2 (kevättodistuksessa laskee varmaan vielä enemmän) + kaks nelosvarotusta ja muutenkin kaikki opettajat kuulemma olleet huolissaan.

Äitinikään kanssa en oikeestaan tuu toimeen, meillä on koko ajan riitaa kaikesta, eikä vietetä ikinä koko 'perhe' aikaa yhessä...

Isä vankilassa, joten siihenkään en pysty olla yhteyksissä muuten kuin kirjeitse.

Oon ite miettinyt vakavasti, että haluaisin pois 'himasta' siihen asti että iskä vapautuu ja pääsen (jos pääsen) muuttamaan sen luokse asumaan. Siihenkin on kumminkin aikaa, enkä kestä tilannetta 'kotonani' ollenkaan. Olisko näillä syillä mahollisuuksia päästä just esimerkiksi lastenkotiin asumaan ?

Tiiän että ei tuu olemaan mitään herkkua sekään, mutta tällä hetkellä mikä tahansa olis parempi kuin tää..

Juttelin perjantaina irc-gallerian netari yhteisössä anonyyminä jonkun sosiaalityöntekijän kanssa, joka lupas tehdä tästä lastensuojeluilmoituksen heti maanantaina. Miten ne siellä sossussa, voinko tän perusteella päästä lastariin tms ? vai menetelläänkö jotenkin toisin.... ite haluaisin sinne lastenkotiin tällä hetkellä enemmän kuin mitään muuta..

Kommentit (9)

Vierailija

niin ja siis vielä ennenkuin joku ehtii tulla pätemään että anonyyminä kun puhuin niin eihän sillon voi ilmoitusta tehdä, niin kerroin kyllä yhteystietoni lopuksi.

Vierailija

Jos joku soittaa sossulle, lastensuojeluviranomaiselle, niin sieltä sitten alkaa "rattaat pyörimään". Ehkä itse osaat soittaa? Yleensä miettivät onko tukitoimenpiteitä, jotta lapsi voi olla kotona. Silloin voi itse ehdottaa lastenkotia.

Vierailija

Mulla ollut saman tapainen tilanne, että mä halusin itse sinne, noin vuosi sitten. Noh, ne antoi mulle kasan esitteitä ja sanoi "Eti mieleinen vaihtoehto ja tule juttelemaan uudelleen."

Ne oli vakavissaan ja olisin päässyt pois kotoa, jos en olis muuttanut mieltäni. Uskon, että säkin saat muuttaa jos vaan kerrot samat syyt niille ja oot oma aloitteinen.

Vierailija

Onhan lapsen/nuoren mahdollista muuttaa lastensuojelun avohuollon sijoituksena. Olisiko sinulla sukulaista, tätiä ,mummoa tai aikuista ystävää, jonka luo voisit muuttaa ? Tulee vaan mieleen että lastenkodissa on hyvinkin traumaattisista oloista tulleita lapsia...Sinulla asiat eivät liene kuitenkaan niin huonosti.

On myös mahdollista saada tukiperhe, jossa viettäisit esim. yhden viikonlopun kuukaudessa.

Sad girl

Moi mullakin on iha sama ongelma mut mun isä ei oo vankilas mutnii.riitelen myös toosi usein äitin kaa mut vähiten iskän kaa ja en kestä ennää olla koton. Entiiä johtuuko se mun masennukseata vai mistä enkä haluais nähä vanhempiani ja en vaan haluu olla niitten kaa en jotenki pysty...:'(.mut ei mun vanhemmat oo väkivaltasii ..mut toivon hyvii jatkoi teille:)

Vierailija

Onko teillä lapset sukulais tai ystäväperheitä, mihin voisitte mennä? Jo viikko tai pari "lomaa" omista vanhemmista vois auttaa kun pääsis vähän pois

Vierailija

Mulla kans oli vähän sama tilanne joskus ja karkailin kotoa koska riitelin niin paljon äitin kanssa joten "pääsin" eka semmoseen lyhytaikaseen sijotukseen olin siellä 3kk ja sitten sen jälkeen sossu arvioi että meen pitkäaikas sijotukseen ja siellä olin niin kauan että täytin 18v.. Kannattaa miettiä tarkkaan haluutko oikeesti laitokseen.. Siihen loppuu kokonaan kavereilla yökyläilyt jne..

Uusimmat

Suosituimmat