Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö teidän 1,5- vuotiaat jo itse? ev

Vierailija

.

Kommentit (13)

Vierailija

Tai osaisi jo jonkin verran syödä, haarukkaa osaa käyttää ja lusikkaa vähän huonommin, siitä tuppaa ruuat tippumaan. Yleensä minä syötän, helpompaa ja nopeampaa. Ehtii kyllä lusikoimaan itse koko loppuikänsä :).

Vierailija

Olisi mieluiten ollut kokonaan ilman ruokaa, pakko oli syöttää. Hänelle on aina tuo syöminen ollut kovin vaikeaa, esim kun muut ihastelivat miten lapselle on kiva antaa sormiruokaa pienestä pitäen niin hän ei koskaan halunnut koskea mihinkään eikä todellakaan laittanut suuhun mitään juuresten paloja :)

Vierailija

mutta minä äitinä olen liian laiska siivoamaan ja syötän siis hänet, en aina tosin, mutta jos näyttää ruoka sellaselta että se tulee olemaan pitkin lattioita ja pöytiä, niin silloin syötän.

osaa siis kyllä ja varsinkin kun ovat isoveljen kanssa syömässä niin silloin ei saa auttaa :)

pitäisi ottaa härkää sarvista ja lopettaa auttaminen..

Vierailija

on syönyt jo 1v asti, ei tarvitse enää auttaa yhtään. Jos on kiirettä, niin sitten syötän, mutta muuten saa syödä itse. Ja tavallinen (muovi-) muki pitää olla, kun muillakin on. :)

Vierailija

itseasiassa VAATII syödä itse, jos koitat mennä auttamaan (kaavit lautasta) niin hermostuu.. Joskus.. joskus hyvin harvoin antaa kaapia lautasen, mutta vaatii haarukan omaan käteen, että laittaa ruoan itse suuhun.. Välillä vähän sottaista touhua jos on sellaista ruokaa ettei pysy hyvin lusikassa/haarukassa, mutta mielestäni sujuu jo aika hienosti. Ei tarvitse enää lattialta pyyhkiä, riittää että pöydän pyyhkäisee. Ainut mikä harmittaa on se, ettei anna käyttää ruokalappua. Haluaa olla "iso poika"

Vierailija

On syönyt itse jo pitkään. Tämä kuopus on kyllä luonteeltaan sellainen, että jos olisin syöttänyt, tyytyisi varmaankin siihen. Meidän esikoinen taas oli sellainen, ettei millään suostunut syötettäväksi ja käytännössä söi itsenäisesti jo alle vuoden ikäisenä. Kuopukseen tuli sovellettua samoja metodeja, enkä sosekauden jälkeen ole juuri syöttänyt.

Vierailija

Meidän 1v1kk ei todellakaan syö vielä itse. Miten jaksaisin antaa vain harjoitella, kun mua väsyttää aina siivota se hirveä sotku harjoittelemisen jälkeen...? Mutta eihän sitä harjoittelematta opi. Olen laiska äiti, helpommalla pääsen (ainakin tässä vaiheessa) kun syötän itse.

Vierailija

kuopus taas 1-vuotiaana.

Esikoinen ei halunnut syödä itse, vaan halusi tulla syötetyksi. Toisaalta hänellä kestikin sitten kauan oppia syömään siististi, ja ruokalappua pidettiin piiiitkään (ainakin 3-vuotiaaksi). Kuopus söi jo 1½-vuotiaana siististi, eikä ruokalappua hänellä ole pidetty paljon tuon jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat