Laaja,ei selkeä kyhmy rinnassa

Vierailija

Olen tarkastellut rintojani säännöllisesti, eli viikoittain pyöritellyt. Yhtenä iltana huomasin laajan, pehmeän, liikkuvan kyhmyn, ilmestyi siis parissa päivässä. Ei ole selkeä vaan liikkuu ja välillä on pienempi ja välillä tuntuu paremmin. Ei ole kipeä. Minulla on todella pienet rinnat, aa kokoa, joten olisin huomannut jos olisi kehittynyt pikkuhiljaa. Mistä voisi ilmestyä tällainen kyhmy näin nopeaa? Olen 27 vuotias ja vuosi sitten lopetin lapseni imetyksen.

Kommentit (8)

Vierailija

Rintoihin tulee kaikenlaisia kyhmyjä ja möykkyjä, kystoja sun muita. Rintarauhanen elää koko ajan hormonitasapainon mukaan. 9 kymmenestä möykystä on täysin harmiton. Kannattaa keskittää se kokeileminen heti menkkojen jälkeiseen päivään ja tehdä se vain kerran kuussa. Silloin opit, millaiset rinnat normaalitilanteessa ovat ja oudot möykyt huomaa helpommin. Syöpämöykyt eivät ilmaannu päivässä eivätkä häviä viikossa.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi. Olin tehnyt erittäin "raskaita" vatsalihasliikkeitä jotka tuntuivat myös rintalihaksissa ja tuli siitä lihakset kipeäksi.. siinä sitten tunnustelin rintalihasta ja samalla osui sormi tuohon kyhmyyn. Pitäisi kai käydä lääkärissä näyttämässä mielenrauhan vuoksi.. Kyhmy on vieläkin siinä,mutta tuntuu välillä huonommin ja on todella epäsymmeetrinen ja liikkuva,mutta huolettaa silti,kun toisessa rinnassa ei ole samanlaista möykkyä ja aikaisemmin en ole tätä tuntenut:(

Vierailija

siis kukaan täällä ei voi varmasti sanoa mitään tuohon, joten ehdottomasti parempi mennä lääkäriin.varmasti vain joku vaaraton pikku kyhmy jota tulee naisille kuulemma silloi ntällöin muutenkin.älä murehdi liikoja!tsemppiä!ja varaa se lääkäri nii nsaat mielenrauhan itsellesi:)

Vierailija

Lainaus:

siis kukaan täällä ei voi varmasti sanoa mitään tuohon, joten ehdottomasti parempi mennä lääkäriin.varmasti vain joku vaaraton pikku kyhmy jota tulee naisille kuulemma silloi ntällöin muutenkin.älä murehdi liikoja!tsemppiä!ja varaa se lääkäri nii nsaat mielenrauhan itsellesi:)

Jumppaaminen olisi aika looginen selitys, mutta käy ihmeessä lääkärissä! Saat mielenrauhan.

Vierailija

Nyt on lääkäriaika varattu ja pelottaa tietenki,et mitä siellä sanotaan.. asiasta tuli paljon vakavampi heti kun otti yhteyttä lääkäriin, koska nyt sitä ei voi enää kieltää itseltään. Kuinkahan usein lääkäri osaa heti pelkällä tunnustelulla sanoa,onko aihetta huoleen? Yksi hyvä asia, on kai se että kyhmy pienenee aina jos sitä hieroo,mut esim.aamuisin se on aina selvästi tuntuva ja päivän mittaan taas tuntuu paljon huonommin. Onneksi sain ajan jo huomiselle, niin ei tarvi enää kauan jännittää..paitsi jos sieltä tulee lähete lisätutkimuksiin:(

Vierailija

Nyt on käyty ultrassa ja mikä erittäin ihmeellistä on se että siellä ei näkynyt yhtään mitään poikkeavaa!? Eli kyhmy tuntui ja anturi hyppäsi sen kohdalla,mutta siellä ei näkynyt kuin ihan normaalia rintakudosta! Lääkäri sanoi että kystat ja kasvaimet näkyvät selvästi mustana alueena ultrassa,mutta minulla ei näkynyt mitään! Olen siis erittäin helpottunut,mutta samalla hämmentynyt. Voiko siis olla näin että tuntee selvästi kyhmyn,mutta silti se ei "ole yhtään mitään"? Kyllä lääkäri oli luotettava ja hänestä oli tärkeää tarkistuttaa tuo kyhmy,koska ikinä ei voi tietää minkälainen kyhmy on kysymyksessä! Lisään vielä että rintani ovat naurettavan pienet, joten kaikki siinä ultrassa näkyi ihan selvästi, kylkiluita myöden :) Nyt voin keskittyä taas rakkaaseen lapseeni ja olla taas ihan tässä maailmassa,eikä pelkosumussa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat