Baptismi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Olen kiinnostunut kuulemaan baptismista. Olen pitkään miettinyt uskonasioita syvällisemmin ja haluaisin kuulla muiden ajatuksia baptismista? Itse kuuluun evankelisluterilaiseen kirkkon mutta olen kiinnostinut ns. vapaistasuunnista.

Voiko baptisti kirkkoon kuuluva, tupakoida, käyttää alkoholia, tanssia, asua avoliitossa jne.? Eli minkälaisia sääntöjä baptisti kirkkoon kuuluvilla on? Minkälaista elämäntapaa jäseneltä odotetaan? Hyväksytäänkö homous, lesbous, miten niihin suhtaudutaan?

Kaikesta tiedosta kiitollinen

-äippä-

Kommentit (5)

Vierailija

Tietääkseni ei hyväksytä mitään mainitsemistasi. Raamattu on ehdoton auktoriteetti myös tälle vapaalle suunnalle, joten homous ja muu on syntiä eikä asiasta keskustella. Sinäänsä harmillista, koska itsekin olen jo pitkään etsinyt sellaista uskontokuntaa, joka suhtautuu suvaitsevasti muihin uskontoihin, eikä tunkisi ihmisen yksityiselle alueelle liiaksi. Sellaista, jossa seurakuntalaisten kanssa voitaisiin istua joskus vaikka viinilasin ääressä syömään. Kuulemma ortodoksisuudessa tämä on mahdollista, mutta hekään eivät hyväksy naisia pappeina. Naispappeus ja homous ovat itselleni sellaisia kynnyskysymyksiä, etten voi sellaiseen lahkoon kuulua, jossa eletään vielä keskiajalla. Kerroppas minullekin, jos olet löytänyt paikan, jossa ihmiset eivät ole pilalleet typerillä säännöillään elämän tueksi tarkoitettua systeemiä.

Oletko muuten lukenut Lorna Byrnen enkelikirjoja? Niissä on sellaista tämän ajan huomioivaa uskovaisuutta, jota minä kaipaisin enemmän.  

Vierailija

Naispappeus ja homous kielletään Raamatussa kyllä aika selvin sanoin, joten jos näitä ei tahdo hyväksyä, niin kannattaa miettiä jotain muuta kuin Raamatun opetuksiin perustuvaa uskontokuntaa.......

vanha seuraaja

Hei ei kuuluminen kirkkoon tai mihinkään ihmisten tekemään järjestelmään

ratkaise, vaan Herran Jeesuksen seuraaminen ! Se on teidän täytyy uudesti syntyä

ja tehdä parannus ja uskoa evankeliumi niinkuin on kirjoitettu raamatussa.

Siis usko on henkilökohtainen suhde Jeesukseen, Hän itse sanoo seuratkaa minua.

Selkeimmin tämä selviää tutkimalla Jumalan sanaa Raamattua suosittelen 33/38

käännöksien tai vanhempien käyttöä, uudemmat on hapatettu katolilaisuuteen.

Tytti

Mitä on tämän ajan huomioiva uskovaisuus kun sana kuitenkin sanoo että älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan vaan tutkikaa mikä on Jumalan mielen mukaista ?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat