Luovuttaminen taistelematta

Vierailija

olen kumppanin kanssa päätynyt eroon. Meillä uusperhe, ja lapset puolison. Lapsilla ei minkäänlaisia käyttäytymistapoja, ei sääntöjä. Ne eivät osaa tervehtiä eivätkä kiittää tai huomioida muita. Puolison mielestä aikuisen pitäs olla lapsen kaveri ja bestis, kun omasta mielestä pitäs olla aikuinen ja vanhempi. Lapset saa katsoa telkkaa vaikka kellon ympäri tai pelata tietokoneella. Mitään ei koskaan ole tehty yhdessä, vaikka olen yritäänyt ehdotella kaikkea. Samoin olen ehdottanut, että puhuttais yhdessä siitä että minkälaisia tapoja meillä olis ja miten kaikkilla olis mukava olla, mutta puoliso ei suostu. Lasten (teinejä jo) elämän pitää olla joka päivä aurinkoista ja iloista. No, kenen elämä on sellaista aina ja kaipa murheita pitäs käydä vanhempien kanssa läpi, jotta niitä osaa ottaa myöhemmin vastaan. Nyt on tultu tien päähän ja se haarautuu kahtia, minä lähden oikealle ja tuo toinen vasemmalle. Lapset "pääsee" takas siihen, että kukaan ei huolehdi yhtään, eikä oo minkäänlaisia rajoja. Murheellista, mutta totta. Tuo toinen ei halua keskustella ja ratkoa ristiriitoja, koska exänsä kanssakin asiat meni päin seiniä vaikka yrittivät puhua. Reilu meininki.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat