Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 40 vuotiaat ekassa lapsettomuushoidoissa

Vierailija

Löytyykö täältä alle 40v jotka eivät koskaan ole olleet raskaana ja ovat hoitoja käyneet?

Takana inssit ja ivf tuoresiirrolla, mutta ei tulosta. Kilpirauhasen vaajaatoiminta ei jaksa pitää menkkoja yllä, mutta valkoista vuodan päivittäin. Kroppa reagoi huonosti pistoksiin. Gonal-F maksimilla saatiin vain 1 johtorakkula siirrettyä. Pakkaseen ei mitään. Kiinnittynyt se ei kuitenkaan.

Turhauttaa ja pelottaa jatkaa. Yksityisellä maksettava kaikki hoidot kun ikää lähes 40v.

Omat huomiot oli kiinnitymisongelmaan että 2 päivää siirrosta oli valtava möyhennys mahassa. Kohtu varmaan supisteli ja poisti sinne tuodun "ongelman". Sen jälkeen turvotus laski ja olo ihan normaali. Arvasin heti että nega tästä tulee.

Kommentit (3)

Vierailija

Kilpirauhasen vajaatoiminnan ohella epäilin itselläni keltarauhasen vajaatoimintaa. Kannattaa tsekata. Itselläni Terolut ei riittänyt pitämään vuotoa yllä vaan vaihdettiin Promolutiin. Huono keltarauhanen ja liian pieni Luge annostus varmaan vaikeuttaa alkion kiinnittymistäkin.

Onnea kaikille kohtalosiskoille.

Vierailija

En enää kuulu kohderyhmääsi, mutta vastaan, koska taustasi muistuttaa omaani.

Olin lapsettomuushoidoissa 35 vuotiaasta lähtien ja kahden huonosti menneen ivf:n (munasoluja vain pari ja nekin alkioina fregmentoituneita) jälkeen aloitin kilpirauhaslääkityksen, jonka jälkeen tärppäsi kolmannella ivf-kierroksella! Olin tuolloin 37 vuotias. Saimme jopa pari alkiota pakkaseen, mutta niitä ei tarvittu lainkaan, koska ivf-tytön jälkeen olin 10 kuukauden jälkeen uudelleen raskaana ihan luomusti ja nyt minulla on 3- ja 4-vuotiaat lapset, poika ja tyttö. Pojan syntyessä olin 39 vuotias.

Kannattaa siis hoitaa kilpirauhasarvot hyväksyttäville lukemille, jonka jälkeen onnistumismahdollisuus kasvaa huimasti. Minulla oli onnea, koska työpaikkalääkäri oli erityisen kiinnostunut näistä asioista ja kävin kuukausittain verikokeessa seuraamassa kilppariarvoja. Säädimme lääkityksen hyvinkin tarkalle tasolle ja sama annostus on ollut nyt monta vuotta.

Ei se oma vauva ole teille mitenkään liian myöhäistä, ripaus uskoa ja pientä ihmettä tekee kummia. Ja ihmeitä tapahtuu, kuten oma lapsettomuuslääkärini totesi, kun ultrasi rv 8:n toista lastamme...

Onnea ja sinnikkyyttä yrityksellenne!

Vierailija

Kiitos kilpirauhasvinkistä. Arvot todella heitelleet paljon. Aluksi melkein 4 ja nyt 0.9. Epäilen että ivf ei onnistunut sen takia kun arvo nyt jo noin kova 0.9. Täytyy jo vähentää lääkettä että saa arvon pysymään keskiarvossa noin 2. Onneksi ollaan hyvässä hoidossa yksityisellä.

Uusimmat

Suosituimmat