pitääkö turistiripuli aina hoidattaa?

Vierailija

Apua, paremmin tietävät kertokaa mulle pitääkö lähteä lääkäriin testeihin. Olen ollut nyt pari kuukautta Vietnamissa. Nyt tiistaina kuume nousi n.38,7 asteeseen, eikä laskenut kolmesta panadolista huolimatta ja tätä kesti n.15-18 tuntia, samalla oli kovia vatsakramppeja sekä oksentelua ja rajua, vetistä ripulointia (ei verta ulosteessa). Ensimmäisen 12 tunnin aikana oksensin n.6 kertaa ja ripuloin n.8-10 kertaa. Keskiviikkona olo lähti paranemaan ja kuumekin laski. Nyt torstaina olo on muuten ihan hyvä, mutta vatsaa kivistää jonkin verran ja kiinteän ruoan syöminen saa vatsan möyrimään ja saattaa tulla ripulia (ei kuitenkaan enään vetenä).

Olo alkaa siis kohenemaan, mutta mietinkin vain pitääkö silti käydä testeissä? Voinko kantaa jotain bakteeria tms mikä vaatii lääkehoidon?

Yritin netistä kahtella, mutten oikeen löytänyt mitään tautia mikä sopisi taudinkuvaan. Voisi olla salmonella kun olen syönyt majoneesia ja semiraakoja kananmunia, mutta ilmeisesti salmonella oireilee voimakkaasti pidempään?

Kiitos etukäteen (järkevistä) vastauksista :)

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat