Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kasvisruokaa laittava lastenhoitaja - mitä mieltä?

Vierailija

Heippa kaikille,

Haaveilen osa-aikaisesta lastenhoitotyöstä, ja mieluiten olisin yli 5-vuotiaiden lasten hoitotätinä tai isosiskona. Tykkään tehdä myös kotitöitä, mutta ongelmana(ko?) voi olla se, että olen kasvissyöjä ja näinollen osaan/haluan laittaa vain kasvisruokaa. Mitä mieltä te vanhemmat olette tästä, huolisitteko itsellenne kasvissyöjän lastenvahdiksi? (siis jos työhön kuuluu ruuanlaittoa, ei kai sen muussa tapauksessa pitäisi kellekään kuulua).

Olen hoitanut paljon kavereiden lapsia, mutta heidän perheissä syödään paljon (tai pelkästään) kasvisruokaa. Haluaisin kuulla kokemuksia siitä miten "normaaleissa" perheissä tää ruokahuolto toimii - syödäänkö teillä lihaa joka aterialla? Ovatko lapsenne tottuneet kasvisruokiin? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun siitä Helsingin koulujen kasvisruokapäivästäkin nousi aikanaan kauhea meteli ja monet tuntui oikeasti kuvittelevan, että yksi lihaton ateria viikossa olisi jotenkin terveydelle haitallista...

Itse veikkaan, että lapset eivät välttämättä edes huomaisi eroa kasvisruuan ja "normiruuan" välillä, koska osaan laittaa kaikkea hyvää ja monipuolista . esim kasvislasagnea, pinaattilettuja, papu-kasvispyöryköitä jne. Ja kokemukseni mukaan useimmat lapset tykkää esim. kikherneistä, linsseistä ja tofusta kunhan tottuvat makuun. Mutta mites sitten vanhempien asenne? jos lastenhoitajan työhön kuuluu ruuanlaittoa, vaaditteko että sen pitää olla aina liharuokaa?

kiitos vastauksista :)

Kommentit (1)

Vierailija

Tottakai haluaisin lapselleni hoitajan, joka osaa tehdä monipuolista kasvisruokaa. Liharuuat tuppaavat kokemukseni mukaan olemaan todella yksipuolisia, liha+peruna/pasta/riisi+vähän salaattia. Ja tekee lapsillekin hyvää tottua siihen, että on olemassa muutakin ruokaa kuin se liha.

Uusimmat

Suosituimmat