miten jaksan

Vierailija

kertokaa miten jaksaa masennuksen kanssa. Kaikki on yhtä mustaa

ja väsyttää aivan kamalasti. Ei huvita mikään joka päivä on tuskaa ponnistella päivän asioita saatikka tehdä niitä.mistään ei voi iloita ja mikään ei enään tunnu miltään. Miten tästä selviää. Antakaa neuvoja ja vinkkejä jotta saan taas elämästä kiinni ja osaisin iloita asioista .

Kommentit (2)

Vierailija

Olethan käynyt lääkärissä ja saanut kunnolliset masislääkkeet. Ne eivät masennusta paranna, mutta helpottavat. Minä käytin ensin mirtazapinia, ei apua, sitten cipralexia, hirveät sivuoireet, nyt vuoden ollut venlaflaxine, joka toimii parhaiten. Mut nää on yksilöllisiä, yksin toimii yhdelle, toinen toiselle.

Ihmiset mollaavat myös nukahtamislääkkeitä, mutta jos et nuku, et takuuvarmasti jaksa. Pahimmillaan oireisiin voi olla tarpeen myös rauhoittava, esim. xanor. Lääkkeistä peloitellaan minusta vähän liikaa, on meitä, ketkä emme ilman niitä pärjää. Terapiassa olen rampannut, mutta siitä en ole apuan saanut. Pitää elää päivä kerrallaan.

Puhu lääkärille, ota pari viikkoa sairauslomaa, nuku silloin kun lapset ovatn päiväkodissa / koulussa, ulkoile ja anna lääkkeiden alkaa vaikuttaa. Minulle uni silloin kun kotona on hiljaista auttaa.

Hyväksy masennus ja usko siihen, että joskus se helpottaa. Lapsista saa voimaa. Eilen koin valonpilkahduksen, kun kävin tyttäreni kanssa jätskillä jädekiskalla. Yritä nauttia pienistä hyvistä hetkistä, mutta uskalla myös itkeä. Masennus on sairaus, siinä missä mikä muukin. Ei ole sinun vikasi, että olet siihen sairastunut, meitä on paljon.

Yritä puhua jollekin. Joskus ymmärtäjä voi olla odottamattomakin taho, esim. työkaveri tai joku muu, kuka ei ole edes kovin läheinen.

Minulla on koira, jota ilman en varmaan jaksaisi. Lemmikki kuitenkin myös vaistoaa masennuksen, joten pelkäksi lohdukkeeksi lemmikkiä ei voi ottaa.

Voimia, tiedän, miltä tuntuu

Vierailija

sinulle joka vastasit viestiini. Kävin lääkärissä ja hain pitkän sairasloman ja sain lääkkeitä jos ne vaikka auttaisivat alkuun jotta jaksan eteenpäin. Kaikki ystävät ovat niin pitkällä että puhelimessa ei ole kiva jutella vaan olisi kiva jutella kasvotusten. Mutta eiköhän tämä elämä ala taas maistua kun vain antaa itselle tarpeeksi aikaa toipua rauhassa. ei yritä mitään mahdotonta äkkiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat