Mitä "retro-elintarvikkeita" löytyy?

Vierailija

Hei,

Ajatuksena pitää juhlat, joissa tarjottavat olisi vanhoja tuttuja elintarvikkeita. Mieleen tulee

- Carneval-keksit

- Kiss Kiss -karamelli

- Hartwall omenalimonadi

Mitä tarjottiin 70-80 -luvun lastenkutsuilla?

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (4)

Vierailija

fazerilta on monenlaista karkkia tuotannossa: vihreät kuulat, pihlajanmarjakarkki, sininen suklaa, fami, da capo, kismet, suffeli ja julia-karkki.

dominookeksejä, murokeksejä ja suklaalehtiä tehdään vieläkin. taffel-sipsejäkin saa. Limuista jaffa, pommac, sprite ja cocis. mehukatti-mehu on ollut myös olemassa ja grandi-pillimehut. jätskeissä jos haluaa ostaa valmiita, niin ville vallaton jäätelöuikkoja, jättistuutteja ja puffetteja oli olemassa. 1 litran jäätelöpakkauksia oli tavallisten mnakujen lisäksi tiikerijäätelö ja nougat-jätkit aika suosituja.

Tällä hetkellä on olemassa nostalgiamakujäätelö, aiemman jäätelön nimi oli midi, nyt saa kirsikkakingistä, jossa on kirsikkaa, suklaajäätelöä ja rommin makua ja suklaasydän.

Meillä oli kotona synttärijuhlissa aina täytekakku marjoilla, itse tehtyä pullaa ja ympyrämuotilla leikatuja fazerin paahtoleipiä täytettnä herkullisesti esim juusto, kinkulla tai paahtopaistilla, tomaatilla, paprikalla, kurkulla ja persiljalla koristeltuna vähän erilaisia leipiä. Olen syntynyt vuonna 1970, joten olen viettänyt lastenjuhlia tuolloin. Ai niin, monet muut tarjosivat juustosarvia tai voitaikinalla vuorattuja nakkeja.

Vierailija

numero kolme jatkaa:

Kauan on saanut seuraavia elintarvikkeita: fazerin laku, englannin laku, salmiakki, vohvelikeksit, marie, muro, tuc-suolakeksi. Karjalanpiirakat, liha- ja munariisipasteijat, munkit, berliinin-munkit, aleksanterinleivos, bebe ja fazerin pullapitko.

Jos kiinnostaa näin kesällä grillata, niin hk:n sininen ja nakit.

Valion appelsiinimehu on myös klassikko, tuli rinnalle myös omena, greippi ja ananas -maut, myös brazil-appelsiinimehu tuli markkinoille.

Itsestäni lapsuuden ja nuoruuden aikaan liittyy enemmänkin itse tehdyt tuotteet, piiraat, mehut, marjat, omenat ja raparperija1

Letut tai vohvelithan olisivat retro-tarjottavaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat