Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksi lapsi

Vierailija

Olen yhden lapsen äiti ja todella kypsä muiden ihmisten reaktioihin ettemme kasvata enää lapsilukua.

Ennen lasta ihmeteltiin; "että milloin teette lapsia?? Aiotteko tehdä lapsia?? Ettekö halua lapsia?? Eikö olisi jo aika..."

Ja heti kun lapsi syntyi alkoi uusi utelu; "Milloin teette kaverin??"

Varsinkin silloin, kun lapsemme oli 1-3v utelu ja ihmettely oli todella yleistä.

Ihan niin kuin perheemme olisi puutteellinen, kun olemme onnellisia kolmistaan.

Lopettakaa toisten ihmisten lapsilukujen ihmettely ja kysely ja eläkää omaa elämää. Takana voi olla kipeitä asioita. Meillä myös, mutta nyt asioiden kanssa sinut ja nautimme elosta näin.

Yhtä kommenttia en unohdda ikinä; Meinaatteko tehdä lapsestanne lellipennun?" Kahta asiaa emme säästele, nim. rakkautta ja huomiota. Aineellista paskaa emme arvosta. Itsekin olen ainoa lapsi, muiden vanhoissa vaatteissa kulkenut ja työn teon aikaisin aloittanut. Koti antoi minulle oikeat elämän arvot,joista olen ylpeä. Kiitos mama.

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä toisen lapsen tekeminen laittaa asioita vähän eri perspektiiviin. Lakkaa pitämästä sitä yhtä ainutta NIIN ainutlaatuisena. Ja sekin on vielä sanottava, että ainoista lapsista kasvaa helposti muita itsekkäämpiä. Mutta tässä maailmassa se on varmaan vain etu.

Vierailija

Kysymyksiä on tulut, mutta yleensä hiljenneet ovat kun 2 vuoden valvomisesta olen kertonut. Ikää jo 39 (poika 3 v).

Jos olisin aikaisemmin mieheni löytänyt, niin varmaan kahta olisin yrittänyt. Elämä ei aina mene miten suunnittelee. Ei harmita yhtään. Yhdestä olen kiitollinen.

Uusimmat

Suosituimmat