synnytyksen jälkeinen masennus???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kertoakseni tarinani, täytyy palata vuosissa 5.5 taaksepäin. Olin tuolloin 5 viikkoisen poikalapsen äiti, ja alkoholisitn vaimo. Yksi kaunis päivä romahdin tyystin..tajusin ettei päässäni olevat kamalat ajatukset/pelot lapsen satuttamisesta, julmetun kova ahdistus, unettomuus yms menisi ohi vain itsekseen. Soitin neuvolaan, sain heti ajan lääkärille, ja aloitin välittömästi lääkkeiden syönnin...diagnoosina keskivaikea synnytyksen jälkeinen masennus. olo alkoi pikkuhiljaa helpottaa, avioliitto kaatui..Ja nyt, olen jälleen pienen poikalapsen äiti. tällä hetkellä pienokainen on 13 vuorokautta vanha, eli vielä hyvin hyvin pieni. Elämäni on hyvin erilaista kuin 5 vuotta sitten, mieheni on kunnollinen, tavallinen perheen isä. ennen vauvan syntymää aloin käymään mt toimistolla, ihan vain varmuuden vuoksi. Vauvan syntymän jälkeen kahdesti olen kerennyt käydä juttelemassa voinnistani. Vointi ollut vaihteleva, olen kokenut muutaman päivän ajan lievää ahdistusta, tänään tunten voimakkaammalta. Sana kuole/kuolema välähdellyt päässä...tuntuu pahalle katsoessa pientä viatonta lastani..ei kai se uusiudu, se kamala kamala sairaus! Olen taistellut kaikin mahdollisin keinoin sitä vastaan, mutta pelkään kovasti häviäväni...vai voisiko tämä olla kuminkin vielä hormonien tekemää kiusaa..ajatukset jyllää, koetan olla miettimättä..mietin että älä mieti, tai mieti ajatukset pois.. miten saisin helpotusta? En haluaisi aloittaa lääkkeiden syöntiä, haluaisin imettää ilman lääkkeitä....

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat