Täytin eilen 46 v. ja poden vauvakuumetta.

Vierailija

Lapset ovat 5 ja 6 v. Lopetimme ehkäisyn kuukausi sitten. Millaisia ajatuksia tämä sinussa herättää?

Kommentit (5)

Vierailija

Itse sain vauvakuumeen myös keski-ikäisenä ja olin 45, kun iltatähtemme syntyi. Meillä on mennyt kaikki hyvin ja elämme nyt oikeasti tosi onnellista aikaa, napero on tietysti elämämme ilo ja valo. Mutta. Ymmärrän kyllä, että otin tietoisen riskin tämän vauva-asian kanssa... ja tässä vaiheessa on tunnustettava tosiasiatkin, elämässä on tiettyjä rajoja, joiden edessä on pakko myöntää elämän rajallisuus. Me viittäkymppiä lähestyvät olemme jo tietyt asiat ohittanet. Itse olen nyt 48, terve ja omasta mielestäni iätön,mutta---- entäpä viiden vuoden päästä ???

Itse annoin periksi kroonistuneelle vauvahaaveelleni, kun täytin 47. Vauvan sijaan olen täyttänyt hoivaviettini vajeen hoitamalla eläimiä ja niiden vauvoja. Valtavan hieno juttu.

Itselläni on nyt siis aikuisia lapsia ja leikki-ikäinen. Murrosiän haasteet on siis käyty läpi isompien osalta. Sinulla on kaikki vielä edessä päin ja ne ajat ovat yllätyksiä täynnä. Nauti pienistäsi nyt. Kymmenen vuoden päästä sinulta vaaditaan paljon, kaikki, mikä irti lähtee. Ja olet itsekin 10 vuotta vanhempi.

Jokainen elää oman elämänsä, sinulle toivotan parasta mahdollista, iloa lapsista ja äitiydestä - unohtamatta näitä elämän lainalaisuuksia !!

Vierailija

Koen olevani aivan liian vanha vauvan äidiksi.

Minulle on 3 teiniä , ja murrosikä on vienyt tästä mammasta täysin mehut. Ajatuskin siitä, että 60-vuotiaana olisi taas yksi 14v talossa, oksettaa.

En oikeasti ymmärrä, miksi lapsia tekevät vielä 45v ja vanhemmat. Oikeastaan 40v on jo vanha vauvan äidiksi. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija

Ymmärrän niin hyvin. Itsellä vanhin jo täysi-ikäinen, mutta vauvaa tekisi vielä mieli. Älä välitä muiden paheksunnasta, vaan tee niinkuin sydän sanoo. Kuka katuu vanhana sitä, että on hankkinut lapsia? Ei kukaan. Mutta sitä voi katua, että jätti yrittämättä, jos mieli teki. Riskit ovat toki isommat, mutta riskejä on elämässä aina.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat