Syrjäytyminen = SYRJÄYTTÄMISTÄ = ???

Vierailija

5.7.2012

Opetushallitus

www.oph.fi

"KOULUTUSNETTI" - PELKKÄÄ ROSKAA =???

Hei!

Olen nyt eläkeiässä oleva nainen. Käännyin ammatinvalinnan puoleen Helsingissä (muistaakseni Hakaniemessä) joskus 1965 kun olin siirtymässä lukioon enkä tiennyt minkä linjan valitsisin ja minulle tehtiin jotain testejä ja sanottiin, että voin valita mitä vain. KOTITAUSTANI TUSKIN VOISI OLLA PAREMPI.

Koulutusta minulla on kait lähes kolmen yliopistotutkinnon verran + käytännön taidekoulutus.

Ensimmäiseen työpaikkaani hain lukion jälkeen ja silloin minulle sanottiin, että tommonen tyttö kyllä menee muulla.

Vuoden 1983 tienoilla olin yhä oikeastaan työtön ja silloin minulle sanottiin työkkärissä suoraan, että kukaan ei ota töihin ihmistä, jolla on noin kamala nimi ja jolle pitäisi maksaa niin paljon. Olin aivan ymmällä. Tähän asti mennessä palkkani on yhä noin 2000 euroa, jos teen jotain sijaisuuksia - muuta työtä ei koskaan ole ollut muutamaa omituista työsuhdetta lukuunottamatta.

Kursseilla, joille olen osallistunut ovat opettajat olleet itseäni vähemmän päteviä. Sen minkä mukamas "peruskouluaika" (silloin keskikoulu) opetti olisin voinut oppia kotonakin eli mitään ei koulu ole ainakaan minulle koskaan opettanut, mutta kuin yrittänyt saada päähän iskostettua että et kelpaa mihinkään - jo ekaluokkalaisen tekemille tehtäville nyrpisti ope nenäänsä (kun kaikki oli oikein ja reippaasti tehty).

Joskus vuoden 1996 tienoilla menin taas johonkin testeihin ja niiden tuloksena minulle saarnattiin, että minulta PUUTTUU KUNNIANHIMO. No, minä pidän kunnianhimoa erittäin huonona ominaisuutena enkä tee mitään asiaa jostain kunnianhimosta enkä rahasta, joten motivointi tulee kyllä jostain muualta. Jos nykyihmisille opetetaan kunnianhimoa tavoiteltavana ominaisuutena niin on kyllä menty täysin metsään ja sellaisen opettamista voisi pitää lähinnä ehkä verrattavissa rikollisten ominaisuuksien opettamiseen. Himot eivät koskaan voi olla toivottuja ominaisuuksia kenessäkään! MITKÄ IHMEEN ARVOT MAHTAVATKAAN JOHTAA KOKO TÄTÄ TOIMIALAANNE - Opetushallituksen toimialaa... Joka taitaakin olla joku täysin omituinen juttu...

Permanent tillfällighet ja ikuisen oppilaan ura ovat tosiasioita Suomessakin.

ÄLKÄÄ ENÄÄ TARJOTKO AINOALLEKAAN SUOMEN NUORELLE MITÄÄN KOULUTUSTA SIINÄ TOIVOSSA, ETTÄ SE JOHTAISI TYÖPAIKKAAN JA TOIMEENTULOON. KOULUTUS EI OLE MIKÄÄN INVESTOINTI ENÄÄ VAAN PELKKÄÄ AJANVIIHDETTÄ JA OPETTAJIEN JOTAIN OMITUISTA TYÖLLISTÄMISTÄ. JOS MARKKINOITTE KOULUTUSTA NUORILLE TYÖPAIKAN JA TOIMEENTULON TOIVOSSA NIIN SE ON TÄYSIN VIRHEELLISTÄ MARKKINOINTIA JA SEHÄN ON OIKEASTAAN IHAN RANGAISTAVA TEKO.

Syrjäytyminen on = SYRJÄYTTÄMISTÄ eikä mitään epämääräistä syrjäytymistä, jolle juuri kukaan ei voisi juuri mitään. Sen seuraava aste on on nuorella koko elämän riisto häneltä ja sen lisäksi ehkä ennen aikainen kuolema, joka ei ole mikään sattuma tai seuraus, vaan se on... YMMÄRRÄTTEKÖ YHTÄÄN MISTÄ VOISI OLLA KYSYMYS??? EHKÄPÄ JOPA TIEDÄTTE, SILLÄ KOKO IHMISEN ELÄMÄ TÄÄLLÄ ON KÄÄNNETTY BUSINESTOIMINNAKSI, JONKA HOITAMISEN ON MAKSIMOITAVA SIJOITTAJIEN - EHKÄPÄ JOPA ULKOMAALAISTEN - VOITOT KEINOJA KAIHTAMATTA!!! YÖK!

Ystävällisin terveisin

Stadin Friidu

Kommentit (2)

Vierailija

rikollisen keinoin syrjäytetty väestönosa, josta on tullut maamme köyhälistöä. Heiltä ei näytä viedyn ainostaan omaisuus salakavalasti vaan myös jopa koko elämä. Paska on tullut kotiovelle ja siitä vielä sisään ja ehkäpä jopa suoraan makuuhuoneeseen monen kohdalla. Jos näin on niin eipä kannata enää ihmetellä noita monia perhesurmia. Tulisiko surmaaminen omaan mieleesi, jos sinulle paljastuisi tämmöisiä seikkoja omassa elämässäsi? Siis moni parisuhde näyttääkin olevan suoranainen kusetus! Ikävää, mutta paskaan voi liukastua jo kotiovella. Eikös joku semmoinen vanha iskelmäkin ole olemassa? Kuka sitä laulaakaan?

Ulkomaalaisessa lehdessä luki tänään, että se todellinen holocaust on vielä edessä. Siis mitä ihmettä? Jos näin on, niin tämmöistä toimintaahan siis pyöritetään ihan joidenkin valtioiden, yritysten ja organisaatioiden kautta. Mitä ne ovat ja keitä on siellä takana?

Jos näin on niin ei ollenkaan kannata ihmetellä, jos joku sanoo, että tilanne on sama kuin ennen toista maailmansotaa ja puhutaan siis jo WW3n estämisestä! Itse en koskaan ole ymmärtänyt, että mistä kaikesta toisessa maailmansodassa oikein on ollut kysymys. Mutta nyt tulee lähinnä mieleen, että kyseessä on kokonaisten kansojen murhien estämisestä siellä sun täällä. Onko maailmassa siis jo SUURIKIN TULIPALO? Mitä on tehtävissä, jotta se ei leviä tänne kotinurkillemme - vai onko se täälläkin jo vaikka kuinka pahana???

Vierailija

Jos jäätte syksyllä ilman opiskelupaikkaa niin onks väliä? Jospa se kääntyykin todelliseksi mahdollisuudeksi. Olettehan vapaita tekemään melkein mitä vain ja ne jotka joutuvat jonnekin laitokseen ovat enemmän kuin vankeja. Kouluja ja vankiloitahan pidetään jo samankaltaisina paikkoina.

Mitäs jos järkkäisitte itsellene vaikka traktorin, jonka rakennatte ja tuunaatte itsenne näköiseksi? Tänään näytettiin sellaisia aamuteeveessä ja jos kuulin oikein niin traktorin laittaminen maksaisi vain jotain 1000 euroa. Sen rahan saa aivan varmastai jostain, sillä traktorin arvo on paljon suurempi ja ajatelkaa mitä sillä voisi tehdä, jos tulee maahan kriisi. Ja ajatelkaa mitä oppisitte, jos rakentaisitte itsellenne traktorin ja kuinka hauskaa se homma voisi olla ja vielä yhdessä kavereiden kanssa tehtynä. Jos jäätte ilman opiskelupaikkaa niin älkää ollenkaan välittäkö. Laittakaa itsellenne oma päiväohjelma, missä teette kaikenlaista. Opettelette taitoja (esimerkiksi lisää enkkuakin) ja teette jonkun tommoisen kunnon jutun, minkä jälki näkyy. Traktorin arvohan on paljon korkeampi kuin tuo materiaalin arvo. Eikös sen arvo ole ainakin materiaali + sinun työ + mitä sillä voi tehdä + jonkilainen museoarvokin (jos on vanhasta laitteesta korjattu eikä uusi). Työn arvo jää sitten sinulle eikä mene millekään työnantajalle eli et sitten vaan ole saanut rahassa palkkaa. Ja jos jäät ilman opiskelupaikkaa niin jostakin on tultava rahat ruokaan ja asuntoon. Jos sitä rahaa ei tule niin se on sitten mielenilmauksen - jos ei ihan jopa vallankumouksen - paikka ja on lähdettävä sitä toimeentuloa vaatimaan. ENÄÄ EI ANNETA KENENKÄÄN TULLA SYRJÄYTETYKSI!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat