Puolitoista vuotias lapsemme itkee isänsä sylissä.

Vierailija

Lapsi ei halua isän syliin eikä tältä mitää hellyyttä. Lapsi rakastaa olla mun eli äitinsä sylissä ja on mielellään sukulaisteni sylissä, joita näkee paljon harvemmin kuin isäänsä. Mieheni pitää väkipakolla itkevää lasta sylissä koska haluaa totuttaa lapsen itseensä. Kommentteja?

Kommentit (6)

Vierailija

Lapsilla tulee ja menee näitä fanitus-kausia: joskus äiti on jotain käsittämättömän ihanaa, josta ei haluta olla erossa ja joskus isä taas saa nauttia suosion valokeilasta. Ei lasta pakolla voi "totuttaa". Päinvastoin siinä voi tehdä hallaa suhteelle, jos pakolla pitää lasta sylissä, vaikka toinen ilmasee kaikin tavoin haluavansa pois. Sen sijaan sinä voit antaa aikaa ja tilaa lapsen ja isän väliselle suhteelle. Lähdet käymään jossakin ja jätät lapsen isälle. Jos et ole näköpiirissä, niin todennäköisesti sinua ei kaivata yhtään ennen kuin taas näytät naamasi. Näin lapsikin hoksaa, että ei ole mitään hätää, vaikka äiti ei juuri siinä olisikaan.

Vierailija

meillä on sama homma ja sen lisäksi lapsi saa jonkun mustasukkaisuus kohtauksen jos olen isää liian lähellä. eli alkaa huutaa ja tunkee äkkiä väliin.. tiedä sitten mistä johtuu.. ikää hänellä 1,5v

Vierailija

Lapsesi on hyvin kiinnittynyt ensisijaiseen hoitajaansa, siis sinuun.

Isän tehtävä on irroittaa lapsi äidistä ja tarjota turvaa.

Jätä lapsi isän kanssa kahden, tuskin enää itkeskelee kun itse et ole näköpiirissä.

Vierailija

Tottahan nyt lapsi omaan isäänsä tottuu ja varmasti istuu tämän sylissä vielä vaikka kuinka. Mutta nyt hän pelkää tai vierastaa jotakin (vaatteiden väri, ovatko liian tummat, silmälasit, outo kampaus, kumma haju). Älkää pakottao, antakaa aikaa, muutaman viikon päästä tilanne on varmasti ohi!

Vierailija

jotain mistä lapsi pitää, kuin harrastaa tuollaista holdingia eli väkisin pitelyä. Sitähän käytetään kai myös "rankaisukeinona".

Eivät tuon ikäiset aina muulloinkaan halua olla sylissä vaan haluavat touhuilla, tai näin ainakin meillä. Tuon ikäisenä minun lapseni pyrki pois myös minun sylistäni usein sen takia kun näki jotain kiinnostavaa tms, eikä kyllä tulisi mieleenkään pidellä väkisin. Se ei ole se sylittelyn idea se. Ilmesesti miehelläsi ei ole nuo sosiaaliset taidot ihan hallussa muutenkaan ja lapsesi vaistoaa sen?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat