Yksityisen perhepäivähoitajan kesäloman maksu

Vierailija

Olen huomannut erilaisia käytäntöjä tässä asiassa naapurini kanssa ja nyt kysynkin olisko teillä kokemusta asiasta. Eli kun lapsi on yksityisellä perhepäivähoitajalla niin kuuluuko kesälomakuukaudelta maksaa? Onko tässä olemassa jokin lakisääteinen ohje? Me olemme maksaneet kesälomalta täyden hoitomaksun (hoitajan "lomarahat") mutta tiedän että kaikki hoitajat eivät ole pyytäneet lomakuukaudelta rahaa..

Kommentit (3)

Vierailija

Mekin ollaan maksettu, mutta mietityttää onko oikein. Yksityinen pph on yrittäjä, eli silloinhan hänen mun mielestä kuuluisi itse maksaa itselleen lomarahat, jos haluaa..

Vierailija

Yksityisyrittäjä saa tosiaan itse päättää omat maksunsa ja te olette hyväksyneet ne hoitosopimusta tehdessä! Kaikki eivät maksua ota tai se on pienempi kuin normikuukauden maksu, mutta kaikki käytännöt ns. oikeita ja sallittuja, sopimusasioita!!!

Vierailija

Olen itse ryhtymässä yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja aion periä kesäloma-ajalta hoitomaksun, mutta vähennän siitä verotuksessa vähennyskelpoisen kulukorvauksen(joka on 108€/lapsi) kaikki eivät vähennä tätäkään pois. Loma-ajan palkka pitää olla sovittuna sopimuksessa. Miten joku voi kuvitella, että hoitajalle jäisi aiemmista hoitomaksuista käteen ns. lomarahaa itselleen. Me joudumme maksamaan ennakkoveroa, YEL-maksua,vakuutuksia ja mahdollisesti yrittäjän työttömyyskassa maksua jne. Ei tätä rahan takia tehdä, meinaan ei tässä rikastumaan pääse. Elannon mukavassa työssä ja mitä tärkeintä omassa kodissa kyllä saa hankittua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat