Ero ainoa mahdollisuus?

Vierailija

Olen hukassa, taas täysin käsittämätön ilta. Mieheni tuli rakennustyömaalta kotiin iltapäivällä ja korkkasi päivän ensimmäisen kaljan. Lähdimme lasten kanssa rannalle, pyysin miestäni mukaan, mutta ei halunnut lähteä. Tulimme kotiin muutaman tunnin kuluttua ja huomasin, että on otettu enemmänkin. Laitoimme iltaruoan ja siinä vaiheessa mieheni ilmoitti hakevansa viiniä. Pyysin, että ei sitä tekisi ( tiedän seuraukset). Haki kuitenkin.

Meillä on ollut omakotitalon rakennusprojekti päällä viimeisen vuoden, ei ole helppo vuosi ollut, mutta loppusuora häämöttää. Muutto olisi kuukauden kuluttua. Tämä projekti on stressannut molempia, mutta mielestäni olemme selvinneet kohtuullisesti. Ei selvästikään näin ole..

Laitoin lapset nukkumaan ja menin juttelemaan miehelleni. Sain kuulla olevani ärsyttävä ämmä ja muuta kännistä ja sekavaa tilitystä. Vetäisi viinipullon, tilasi taksin ja lähti.

Olen viimeiset kymmenen vuotta tätä touhua katsellut, nyt alkaa olla mitta täynnä. Välillä on hyviä kausia, kesällä yleensä homma karkaa käsistä ja putki jää päälle. Henkistä väkivaltaa on ja kerran olen mieheltä saanut turpaan, poliisit tulivat paikalle, joskin tästä tapauksesta jo vajaa kymmenen vuotta. Selvänä mieheni on ok, perhe on hänelle tärkeä.

Olemme aikanaan olleet pariterapiassa ja mieheni a-klinikalla hoidossa. Tällä hetkellä kokee, että hänellä ei alkoholin käytön suhteen mitään ongelmaa, ongelma on minulla.

Itse en enää jaksa tätä tilannetta..

Kommentit (7)

Vierailija

17, 13, 11 ja 4- vuotiaat.

En vain enää tiedä, mitä tehdä, heitänkö hanskat tiskiin vai yritänkö vielä? Tiedän, että mies tulee ehkä huomenna kotiin tai viim maanantaina. Hirveä tilanne huomenna aamulla, kun lapset eivät isää täältä löydä ja mun pitää niille jotain yrittää selittää. Keskimmäiset lähdössä urheilulirille ma aamuna, taitaa niillä mennä leiri ihan puihin, kun tilanne kotona näin sekava..

ap

Vierailija

Alkoholisti ei koskaan myönnä, että hänellä on alkoholiongelma! Sehän tosiaankin on perheen vika ja perheen sisäiset asiat laittavat viinahammasta pakottamaan.

Ei perhe toimi niin, että ulkoiset puitteet ovat kunnossa.

Kukaan ei voi hyvin, jos perheessä jompi kumpi on riippuvainen alkoholista.

Juttele miehellesi vain silloin, kun hän on selvinpäin. Muutoin sanasi menevät hukkaan ja pahoitat vain suotta mielesi.

Minä olen kokenut kaikenlaista elämäni varrella. Jos mies ei olisi aikoinaan lopettanut juomista, olisin jättänyt mieheni tähän isoon taloon asumaan. Nykyään mieheni on ymmärtänyt, mitä kaikkea olen jotunut hänen vuokseen kärsimään. Alkoholismista voi parantua!

Minulle on kaikkein tärkeintä lasten hyvinvointi ja oma myös!

Jos lopputilanne on tiedossa jo silloin, kun ensimmäinen pullo avautuu, pitäisi sekin kaataa jo viemäriin. Aina parempi, jos se jäisi kokonaan ostamatta.

Se, kärsiikö lapset enemmän siitä, että isä juo, kuin siitä, että olet heidän kanssaan yksin ja huolehdit heistä hyvin ei ole vaikeaa arvioida.

Toivon todellakin, että miehesi järkiintyisi sen verran, että pitäisi sinua ja lapsia tärkeämpinä, kuin "kuningas alkoholi"

Voimia ja onnea tulevaisuuteen!

Vierailija

Itse samaa kestänyt otin lapset mukaani ja lähdin. Jotkut kärsivät hiljaa ja jotkut ottavat jalat alleen. Minä olen tyytyväinen ratkaisuun, vaikka viime vuosi onkin yhtä helvettiä ollut. Mutta nyt on rauha maassa ja miehen juomaongelmien sietäminen ei kuulu enää minulle. Haluan lapsille hyvän lapsuuden, jossa isä on läsnä ja rauha maassa. Näin se meillä on onnistui. Monet arvostelevat ratkaisuani, eivätkä ymmärrä. Liian moni nainen kestää hiljaa kulissien takana. Minä en sellaista elämää halunnut. Haluan olla onnellinen.

Vierailija

Lähteä hakemaan apua, ainakin tällä hetkellä on sitä mieltä. Vanhemmat lapset (poikia) ymmärtävät tilanteen, nuorin tyttö on onneksi vielä niin pieni, että ei ihan kaikkea vielä ymmärrä. Asumme pienellä paikkakunnalla, josta apua ei niin helposti saa. Nyt mennään päivä kerrallaan. Vanhin poikamme on lähdössä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, onneksi tilanne ei hänen suunnitelmiaan ole sotkenut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat